Tantvarning6
Shit vad många liv som räddats av att man kom på den där fiffiga lilla penicillinkrumeuren!
Shit vad många liv som räddats av att man kom på den där fiffiga lilla penicillinkrumeuren!
Vaddå vaddå?
Alltså, att Bruttan har fått penicillin är bra säger Solde, och jo, det är rätt mycket som är "bara" ditten och datten numera mot för förr. Vanliga sjukdomar som man bara går och får ettrecept och går hem och kurerar sig med hjälp av penicillinkrueluren.
Tänk alla dina UVI tex! Inte för att du kanske skulle dött av dem men rejäla njurproblem skulle de nog orsakat vid det här laget utan penicillin.
Nu fick jag sms att hon hittat ett "bra hem åt han" Oj! redan?!?
(Vad jag stör mig på att de säger "han" där jag vill ha "honom" här i Småland förresten... )
Har bett henne berätta mer och så vill jag gärna få ett telefonnummer till dem han ska till och att de får mitt, så de kan ha kontakt med mig som ju kisse faktiskt varit hos först i livet. De vill väl kanske ha bilder på hans mamma och syskon och så också. HOPPAS detta är något vettigt nu då!
Lilla brud: om de säger så om din bil på verkstaden, å kan du nog välja att se det som att det var tur att du krockade så du får på försäkrningen. För annars hade det kanske börjat med det ena felet efter det andra som kostar lite i taget att fixa HELA tiden och aldrig slutar och så tillslut har du lagt 55 papp på att laga en massa skit under något enda stackars år. Bättre att investera i en ny bil då.
Hellooo didis!
Jag har allvarligt menade planer på at småningom införskaffa ett sådant där utomhusbubbelspa so jag kan ligga och dricka champange i alldeles när jag vill. Det finns dörrar ut från vår källare som skulle vara perfekt att placera det vid, med en skärm mot gatan så man inte syns och så utsikt mot ån för egen del.
Hihi! Jaaa, jag tycker de säger "han" HELA tiden här , som på träningarna "hjälp han då, hjälp han!"
Eller "Jagbehöver hitta ett nytt hem åt han, kan du ta han eller vet du någon så det blir bra för han?"
Tycker både vuxna och barn pratar så här. Iallafall många fler än där jag bott förut.
Uppe i Jämtaland sa man ju mer "´n", alltså
"men ta´n då!" fast det känns mer dialektalt, även om det här säkert också är det...
Kjell Präst skrev 2009-11-10 19:49:23 följande:
Didis, jaaa visst vore det underbart! Dessutom gillar jag det där med svalt runt huvudet så man kan andas ordentligt, och så vaaaaarmt för kroppen.
Jag gillar inte att basta någe vidare just för at jag tycker det känns som att jag inte får luft därinne.
Insyn vill man ju helst inte ha så mycket av just vid badningen kanske, men man kan ju smäcka upp en typ av skärm så länge medan buskarna växer!
jag tänker mig något som klättrar på den skärmen och som blommar med doftande blommor, så man kan ligga där och känna den ljuvliga doften mitt i alltihop.
Lillabruden; ja usch och fy vad det sprutar iväg pengar när det gäller bilar! Hemskt! Nu hoppas vi de konstaterar att det var den andres fel så du kan skaffa en annan bil!
Hejom fejom!
Idag har jag sovit uuuut och det var bra för jag känner ju att något skräp är det i min kropp, så sömn är nog bra att mota bacillerna med. Det har inte brutit ut, utan är mer ngt som ligger och lurar så jag är seg som bara den.
Min son har knappt någon feber idag, 37,3 så nu hoppas jag det håller sig så. Igårkväll var han över 38, så det växlar.
Jag fick gå utvecklingssamtalet igår utan honom givetvis. Men det var nog bra,för jag ville ventilera en del av allt det här med hans hemlängtan.
Vi har pratat om vad han är br på och vad han ska sätta upp som mål att bli bättre på och så gjort upp en plan för att nå dit.
Samtalet utgår ifrån en intervju man gör med barnet innan. Där får de berätta om trivsel, om de har kompisar, om allt möjligt som rör samspel och så. Han hade ringat in att det var ok på skolan typ-men inte "mycket bra", och det visste jag ju. Sedan var det frågan om han hade kompisar i skolan då var svaret "några" men när frågan gällde fritiden så var det en ring runt det allra ensammaste lilla ordet "ingen" jag någonsin sett.
Nu vet vi ju att han lekt med flera stycken efter den intervjun och att det känns som att det börjar komma lite av en vändning nnu, men ändå. Jag kan inte beskriva hur ont den där lilla ringen och det enda ordet gjorde i mig och jag har det inbränt på näthinnan. Jag snyftade till när jag satt där hos "fröken" och fick skärpa mig som fasen för att inte bara storgråta. Jag börjar tröttna på att jag inte kan hejda gråten vare sig det är på af eller i skolan jag sitter.
Hursomhelst, så är det ju inte troligt att han kommer att skriva "ingen" framöver, men att ha flyttat honom från en situation där det funnits massor av kompisar till att han ens skulle behöva uppleva "ingen" i sitt liv, det är mer än jag riktigt står ut med.