• Sonja68

Tantvarning6

Ikväll är det dansuppvisnins på Kulturskolan. T:s grupp skulle också ha en grej där. Sedan blir det fika, nåt som Fikadrottningen Fia inte kan missa

Jag har fått bilderna som min väninna tog vid vårt bröllop. Det är helt vanliga amatörbilder, men jag ska försöka rensa ur mitt galleri och sätta in några av dessa istället.

Inga blev så där jätte, jättebra att man känner direkt WOW det där ska vi ha till tackkort eller sätta i tidningen. Så...jag vet inte hur jag ska göra. *kliar mig i håret*

Går och käkar lunch så länge!

på er allihop!

• Sonja68
    TinkerBelle skrev 2009-12-07 12:06:39 följande:
    Men om du gör det så ska det vara för din egen skulle - inte trycket utifrån!
    Men det är det jag menar; trycket utifrån (tex. media, mode, osv) att man ska ha en viss storlek på brösten osv. kanske gör att jag börjar känna att jag vill göra det. Att jag börjar må dåligt och känna mig vanskapt på nåt vis. Så då är det ju för "min" skull, men normen för vad som anses snyggt eller normalt skapas ju oftast av faktorer utifrån och så påverkas vi själva och våra normer av det. Om du förstår hur jag menar.
    Men jag har faktiskt aldrig fått en elak kommentar förutom i 12-13 års åldern ("plankan") ang storleken på bysten. Tvärtom!
  • Sonja68

GUD vad ni är storbystade! Eller rättare sagt; då har JAG vääääldigt liten byst Jag har A Om ens det. Och jag är inte jättesmal längre (har lagt på mig sen bröllopet minsann) och är 167 lång.
    Men jag kanske lever i en fantasivärld som tror att det är helt okej med A-kupa och att det inte spelar så stor roll
    När jag var gravid och ammade hade jag B och det kändes fantastiskt, men ovant för mig. Kändes som att jag hade jättestooor byst, men det var förmodligen mer normal storlek då

• Sonja68

JO, men tänk om det är så att JAG har en snedvriden bild av mig själv som tror att jag är "normal" och alla andra egentligen tänker "Gud så opropotionerlig hon är upptill" . Inte för att man ska bry sig om vad andra tänker osv. osv. osv. Men det är ju samma om man går och tror att man är småmullig och egentligen är man smal som en pinne, men ändå mår fysiskt bra och så, men gärna skulle vilja gå ner i vikt lite grann. Ja då får man ju höra att man har snedvriden självbild och att man ska lyssna på andra. Alltså kanske inte samma sak, men ändå på något vis. Nu spelar det mig ingen större roll vad andra tycker, men tanken är onekligen intressant.
    Självklart är väl huvudsaken att man är nöjd själv och så!

• Sonja68

Kjell Präst skrev 2009-12-07 16:20:47 följande:

Jag är helt nöjd med mina bröst. Eller har jag missat något nu....?
    Vad bra att du är nöjd
  • Sonja68
    Cantaton skrev 2009-12-07 16:26:02 följande:
    Må vara intressanta tankar, men sluta tänka dem nu innan du börjar tro på dem
    Ja, visst är det intressant?!

Jag har kämpat mycket för att kunna vara stolt, eller åtminstone något så när tillfreds, med min lilla byst må du tro. Men det är svårt i dagens samhälle med dagens "mall" om hur den idealiska kroppen skall se ut...

Ja,ja, de har i alla fall fungerat till det de var skapta för
  • Sonja68
    dfk skrev 2009-12-07 16:32:22 följande:
    Slänger mig in i bröstdiskussionen. Jag har alltid haft liten byst och har alltid önskat mig större. Men nu är jag skapt såhär.Vet inte heller om jag skulle våga eller vilja göra en operation men jag tror att jag skulle trivas lite bättre med en större byst. Försöker att bara inbilla mig själv, att dom duger, söta och gulliga är dom. Ibland lyssnar dom men ibland inte!Beror också på vilken sinnesstämning jag är i och i vilket sällskap jag är har jag märkt. Har mellan a och b-kupa. Nu vet ni det också! Tänk vad man lämnar ut för detaljer....
    *skakar hand* Precis så är det, för mig också!
Svar på tråden Tantvarning6