Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning6

Cantaton, det räcker så bra med din blotta närvaro och personlighet!

Tack alla för att ni finns och är och alltihop!

Aleta, jag kommer inte att klara av att rulla ihop mattorna och ta dem härifrån. De liksom hör hit.

Fast nog fasiken finns det tusen andra saker pengarna behövs till också. Inte minst ifall vi bestämmer oss för det där med IVF framöver.

..men samtidigt kan det ju vara riktigt roligt och värdefullt att investera i något som faktiskt är en FIN sak till sitt hem, och som man ju har resten av livet om man vill.

• passionsblomman

Exakt vad jag sa till min sambo.

Cantaton skrev 2009-10-17 20:15:36 följande:
    Ja, slå ut pengarna på mattans livstid så ska du nog se att de inte är så dyra
  • passionsblomman

Har jag förresten berättat om mina tant-fynd igår och i tisdags? Jo, för jag hittade en så trevlig tygaffär som hade fina gardiner och så...

...och när jag kom dit i tisdags för att köpa till åtminstone ETT av mina åtta rum, två hallar, punschveranda plus kök....

så var det helt plötsligt total uutförsäljning pga konkurs! Så det var 50% på allt i hela butiken!

Jag kan meddela att det nu finns gardiner härhemma som väntar på strykning och upphängning till alla rum utom två (och till ett av dem har jag redan gardiner) och på punschverandan hade jag inte tänkt ha några. Dvs gardiner en masse är införskaffat!
    Gardinstänger dit det fattades, vaxdukar X3 (såna där som är som tyg), linnelöpare, linneduk X3, linneservetter X8, överkast, pläd, 3 kuddar, ny frotté till ena badrummet små + stora handdukar alltså, rullgardin X2, underlakan till dubbelsäng X2... ja jag har helt enkelt handlat AS-MYCET av allt det där man stått och insett att man inte har råd att ta allt på en gång. Men nu gjorde jag det. Och inte på IKEA utan kvalitetstyger och sånt jag INTE skulle unnat mig annars.

Nog för att det blev en massa tusen, men alltså bara hälften av vad det annrs skulle kostat.

Ni skulle förresten sett mig där, bland alla kärringar som nästan slogs med tygrullarna!. Jädrar vilken effektivitet jag hade! Tjong tjong tjong!

Tantvarning å det mest lysande!

• passionsblomman

Ja himmel! Jag blev lite chockad och fick nästan panik en stund av allt folk och känslan av att inte få tag på det jag ville ha. Och att jag plötsligt blev blåst på chansen att få råd och hjälp som jag planerat. Istället blev det"SHIT! Här har jag chansen att tygmöblera hela huset för en peng jag inte trodde!"

Bara att rycka åt sig paket med färdiga längder och bygga en jättehög..SEdan är ju hellinnedukar inget jag MÅSTE ha, men det var ju omöjligt att inte ta tillfället i akt såklart. Det fattar ju vilken tant som helst!

Synd att jag inte kan sy och inte har någon symaskin, eller tur, för annars hade man ju varit tvungen att slita i tygrullarna också.

• passionsblomman

Om man ÖKAR tre kilo, vad får man då? En boll?

Jag tror inte jag gjort det, men inte fasen är här stjärnläge iallafall. Bra jobbat alla som jobbar på stjärnor och minus.

Själv hade jag nog blivit gladast för ett plus, men det är förstås en helt annan femma.

Kramlager att ta av, man tackar! Det behövs! Jag känner attt det är tufft just nu. Nu har jag varit här i en och en halv månad och tröstat och peppat över det lämnade gamla och det lite ovana nya och nu känner jag att jag SJÄLV blir så jäkla ledsen när jag ser min sons ledsna uppsyn och vilket tomrum det är efter de gamla kompisarna.
    Man känner ju "gud vad har jag GJORT mot mitt barn"

Mattorna får mig att gråta, för jag älskar dem, men det är klart jag håller med sambonom att det är massor av pengar, men jag VILL ha dem, men inte tvinga fram det...

Jag vet så väl att det behövs tid innan vi landat riktigt här och att nya vänner inte hittas på en dag och inte på en månad heller. Men det är klart att det kommer sorgsna dagar mitt i en sådan här process.

Nu har jag mer eller mindre tjatat mig till att sonen ska få komma på -00/-99:ornas innebandyträning. Han sa senast igår"innebandyn slutar jag med, för det är ingen riktig träning" och det sa jag till ledarna, och de vore ju jäkligt korkade om de bara släppte en av de väldigt få som finns i hans årskull. Han kan inte vänta två år.

Har en känsla av att det slutar med att han inte kommer att gå på vare sig innebandyskola eller handbollsskola utan haka på de riktiga lagen istället. Skolorna är mer lek. Han behöver strukturerad träning och utmaningar.

• passionsblomman

Nu har jag haft ett rejält snack med min sambo efter att min son kommit iväg till skolan. Jag var naturlitvis först tvungen att storgråta första halvan av förmiddagen, men sedan blev jag talbar och kunde gråta och prata samtidigt...

Det var bra för det var ett samtal och inget gräl eller tjafsande. Så jag behåller honom nog lite till trots allt.

Och han tycker också att mattorna är klockrena även om de kostar en massa pengar och därför så tänker vi köpa dem.

Didis: "Vad har vi gjort! " är ungefärprecisexakt vad man känner ja.

dfk och alla, det är skönt att höra att man inte är ensam på jorden om en del saker...

• passionsblomman
    Där var du snabb!
    Daa skrev 2009-10-19 20:18:47 följande:
    Jag kan ta den så länge
    MV: SKIT i den där idioten! Alltså exet.
    Folk som hänger sig efter någon sådär är inte sunt för fem öre.(det har visst flera redan sagt, men det tål att upprepas)

Aleta: MY GOD vad ni hunnit med i helgen!

Cantaton HEJJA!

Didis, gött att vara nöjd! Tur att det finns sådana perioder också emellanåt.

Bruttan Och om man INTE säger något "Jamen varför HJÄLPTE du mig inte då!!!"

Sonja, Hmmmmm...hur var det nu, axla ansvaret för sitt eget liv och egna handlingar...nej varför det om man kan skylla på sin hustru...

Tinker: hejja också! Förresten kan man inboxa sina lite mer hemliga mail...
Svar på tråden Tantvarning6