Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning6

Hej, irrar in här lite snabbt! Vi hade en jättetrevlig helg men sen dess har förkylningen tagit mig så jag bara sover..

Cantaton, en jättekram till dig, förstår att du är trött, måte var totalt psykiskt slut på!
    Sov när du kan det! Och så en extrakram för att du vvarit så jäkla duktig och gått ner 12 kilo! WOW!!!

Sonja, stackar s liten, blöta kalla handdukar på huvudet brukar också vara jätteskönt, det rekomenderade barn i Umeå då Saga hade 40,5, funkade riktigt bra ihop med alvedonen. Hoppas hon snart kryar på sig!

Solde, kram kram kram, du har så rätt.. ordet förlåt måste man nog lära karlar (förlåt, nu generaliserar jag... men åtminstone de i vår by behöver lära sig att det finns )
    Skit i surgubben och satsa på katt istället
    Vår katt bor ju hon min mans föräldrar nu som MINSANN bara skulle ha henne förra vintern, tog vi inte tillbaka henne till våren skulle hon skjutas (ja, hans pappa är ett as!)men hon var då förbi här i helgen och levde
    Förresten har jag börjat att känna ditt dop-barn h*n sparkar mig då och då
    Frulle, skönt att det gick bra med tänderna!

passion, supersnygga mattor och kom hit med färdigplanterade balkonglådor tack

Nu ska jag svimma på soffan en stund!

Go´natt...

• Fjällbruttan

Allmän gruppkram till alla!!

Skönt att febern verkar ge vika Sonja, även om det är med medicin, är så jobbigt när den inte biter. Hoppas det har vänt nu

LillaBruden, du är äckligt söt, sån där som man blir avundsjuk på... BLÄÄÄ

Panzer, vilka coola farbröder, hoppas de får gå på matcher tillsammans igen!

Cantaton, försöker skicka lite energi til dig så du orkar med dig själv och pappa,nån mer behöver du inte ha ansvar för eller känna att du måste skriva eller kommentera just nu! Bara va här med oss , det räcker , så vi får peppa dig nu som du peppat alla oss andra förut Nu är det vi som ska bära dig

Idag kommer min nya fåtölj som jag har beställt, med fotpuff! Nu ska mannens fula elände ut i snön 5 års kamp är över!! Fast jag misstänker att jag får slåss med resten av familjen om att sitta i den.....

• Fjällbruttan

Susar in igen och slänger ut lite glittrande snö och en sol som lyser på det så det gnistrar som diamanter!!
    Så ser det ut hemma hos oss just nu

Klarblå himmel, -5  och gnistrande snö och jag är inte förkyld, min fåtölj kommer och mina barn kommer hem en sväng och äter middag idag ( de är hos sin pappa denna vecka) och igår sprang mannen ner tillla´gårn och frysen där och rotade fram jordgubbar så jag äter jordgubbar som en galning nu

Skönt att det gick bra för Bella, törs man fråga hur det går för hantverkarna??

• Fjällbruttan

Soldemor skrev 2009-10-29 10:10:24 följande:
    Det är ganska ofta nu för tiden som jag inte förstår mig på honom...han fick världens utbrott för att jag hade bokat husvisning förra veckan,mycket att bli arg över liksom. Just nu dryper frosten längs väggarna, och han säger nästan inget till mig. Men han vill tydligen inte att jag skall svälta ihjäl, för han gjorde lunchlåda t mig igår kväll och gröt och te i morse. Men han är sååååå sur! Men lillsnäckan blir det! Jag ger mig inte! Hur kan man vara arg för en sådan liten plutte-brutta? Finns två fina bilder på henne i mitt galleri för de som undrar hur detta otäcka och skräckinjagande monster ser ut...

Så underbart sött skräckinjagande monster
    jag tror han är rädd att du ska älska lill-snäckan mer än honom vilket ju risken blir om han sprider rimfrost runt sig.... Du kanske ska påpeka det?
    Har han mycket emot hus också??
    Han kanske är som min man, man måste mycket noga förklara för honom att bara för att man TITTAR på en sak måste man inte köpa det, drömmar är nämligen gratis!
    Obs! Detta gäller EJ söta katter

• Fjällbruttan

Hepp!!
    Nu har min fåtölj kommit.....
    Med en lastbil som helt plötsligt började RULLA UTFÖR vår backe... rätt mot min man som kom hem för att hjälpa till att lasta av, hann hann precis slippa få lastbilen över sin lilla opel så den tog hela ladugårdshörenet istället! Och jag är så jävla tacksam för det, jag skakar fortfarande!

Har tagit en massa kort, skrivit skaderapport och bjudit på kaffe, chaffisen var inte riktigt glad heller... men alla är vi otroligt glada över att det inte blev några personskador!

Ska ladda in kort nu och maila hans chef, slänger kanske in några här så ni får se eländet!

men vet ni, VI behöver inte tjafsa med försäkringar, det gör ju godsfirman
    Alltså kommer det nån och fixar allt! YES   

Dessutom är jag övertygad om att alla våra män är släkt!!!
    Kunde också ha skrivit Frulles inlägg....
    Men ibland undrar jag hur stort felet är i våra hjärnor.. vi är ju så jävla dumma att vi älskar det där imbicilla kokosnötterna!

• Fjällbruttan

Nu finns det bilder.. under fliken Lastbil mot ladugård...
    Jepp, min kokosnöt har jag kvar, för tillfället synnerligen nöjd med det

MV85, lycka till!!! Håller tummar och tår för dig!

• Fjällbruttan

Solde... om en katt är anlednngen till skilsmässa... då håller jag med  lilla bruden att det måste sitta en fis på tvären och det är nog bara en orsak att skylla på...
    Det måste vara jättejobbigt för dig, hoppas att det går att lösa, kanske med familjeterapi el dyl! Kramar om i massor!

Fjosok, grattis till jägarexamen, när ska vi ut och jaga? Även jag har tagit den

Sonja, hoppas att ni fått hjälp!

Nu måste jag fara och hämta mannen som är och kör skoter efter vägen.....

• Fjällbruttan

Vilken sötskrutt!!
    Man vill ju bara äta upp henne

Frulle skrev 2009-11-04 11:11:12 följande:
    Spana in bilden i mitt galleri!! Visst har jag en smal liten trind dotter?!

Kramar till dig Cantaton och håller tummarna för din pappa, och än en gång, du är för jäkla duktig!! Ingen dålig viktnedgång, och fantastiskt att du orkar fast livet har hamnat lite på tvären, jag är full av beundran!

Sonja, kramar igen och skönt att nii vill äta, ett friskhetstecken

Pricken, hoppas det inte är baconsjukan, bara en vanlig förkylning...

Blommis, om man inte låtsas som att det finns,då finns det ju inte och alltså är ni jättefriska!!*Nickar och ser inte alls superkorkad ut*

Nu ska jag snart ta lilla Puff och irra iväg till mitt jobb, och planerajulbord.. dregglar redan!! Ska bli kul att jobba men hoppas att jag inte ska må så illa! Som tur är kräks jag inte längre, mår bara urk.. 

Svar på tråden Tantvarning6