• Bobou

Tantvarning6

Jag måste bara tipsa alla om att gå och se den pjäsen som Cantis skrev om förut (men vars namn hon inte ville nämna i tråden)! Var och såg en ikväll med min mamma och den var verkligen helt underbar, vi var båda helt tagna efteråt!

• Bobou

Solde, vad skönt för dig att få hem kissarna! Du ska se att det kommer att värma stämningen hemma!

• Bobou

(Fast han blir kanske sur först, för att hålla på sin ståndpunkt. Men på lite sikt tror jag det blir bra!)

• Bobou

Haha, jag skrattade iaf åt farmodern!

Och det behövde jag... Min morfar, som varit skröplig länge, föll idag och slog sig illa i huvudet. Han har opererats och han lever, men är fortfarande nedsövd. Vet inte hur jag ska hantera det riktigt... Jag måste liksom låtsas att allt är som vanligt och hålla humöret uppe, för det är ju ingen mening med att bara gå runt och vara olycklig. Jag tänker också att det på något sätt är bra att "spara på krafterna", känslomässigt, om det skulle bli bättre eller sämre och jag måste åka upp.

TinkerBelle skrev 2009-11-23 14:34:18 följande:
    Hej på er tanter,Jag har mest gått runt och plockat hela dagen här hemma.Har ingen lust att öppna mailen alls.Har mått illa hela morgonen och bara fått i mig te, vatten och drick yoggi. Funderar på vad jag ätit som kan ha varit dåligt.vill ni gaska upp er tycker jag ni ska läsa denna halvhysteriska tråd på FL:www.familjeliv.se/Forum-4-288/m48894037.htmlVet inte om jag ska skratta eller bli arg, men en sak är säker farmodern är galen...
  • Bobou

Hallåååå, berätta!!!

Fjosok skrev 2009-11-23 15:37:35 följande:
    Saknar ingen längre ...... bara så ni som visste nu vet ...... typ
  • Bobou

Kanske liknande... han fick en hjärnblödning som följd av att han slog sig, så de behövde öppna för att lätta på trycket. Men han har hjärtproblem också och äter blodförtunnande så det var svårt att få stopp på blödningen.

Jag hoppas verkligen att det går bra för honom också, men han är 87, och ganska svag... Skönt att höra att det går framåt för din pappa i alla fall!

Och tack, Sonja och Aleta också, för er tröst! *kramar tillbaka*

Ikväll har jag bakat fantastiska tröstmuffins med blåbär, hallon och kokos! *bjuder runt*

Cantaton skrev 2009-11-23 22:56:26 följande:
    *kramar* Du måste inte alls låtsas att allt är som vanligt, kom ihåg det. Sedan kanske det absolut är bra att spara på krafterna om det går - de behövs ju sedan vilket håll det än går åt, men det vore att ljuga för sig själv att säga att allt är som vanligt och leva efter det... För det är det ju inte. Jag hoppas han blir bra. Vad var det för operation, vet du? Det där med huvudoperationer är lite av min expertis
  • Bobou

Jag vet faktiskt inte i detalj, men jag gjorde samma gissning. Han är på NUS i Umeå, dem litar jag på.

Cantaton skrev 2009-11-23 23:17:46 följande:
    Det är precis samma dilemma de haft för pappa. Han behövde blodförtunnande för att förhindra en propp, samtidigt som han hade en kraftig blödning. Eller haft... de har det problemet fortfarande. De har väl borrat ett hål och kopplat in ett dränage? Gissar jag... Så har de gjort med pappa båda gångerna.Vilket sjukhus är han på?
  • Bobou

Oj, MV, vad du städar sent!

Min morfar dog i natt, för några timmar sedan. Nu har jag bokat flygbiljetter till imorgon fm, hämtat väska i förrådet och packat. Och varit ledsen... Egentligen förstod jag hur det skulle gå, så att efter att jag gått och lagt mig runt tolv låg jag och bara grät tills mamma ringde runt två. Nu känns det bara helt tomt i bröstet och i huvudet.

Jag bor ju med min syster och det är skönt att ha henne här. Skönt att vi kan åka tillsammans imorgon. Fast tungt att ge henne det beskedet. Önskar att min pojkvän inte var så långt bort... Men nu är vi för en gångs skull vakna samtidigt, så jag ska skypa med honom snart (när han hunnit hem från jobbet).

• Bobou

Fina tanterna, TACK så mycket för ert stöd! Det värmer, ska ni veta!

Solde, sa jag inte att det skulle bli bättre när kissen väl var hemma!

Dfk, vad ledsamt att dottern blivit sjuk. De som tycker att det här med svininfluensan är överdrivet, de kan ju inte känna någon som fått den! Har hört om så _många_ som din dotter och Sonjas familj som blivit heldassiga! So what om det inte är "mycket värre än en säsongsinfluensa", folk mår ju jätedåligt! Hoppas hon kryar på sig snabbt!

Kramar till alla från ett dystert Umeå!

• Bobou

Vad spännande! Jag halkade in på en sån lista på ett bananskal och sedan _gjorde_ partiet faktiskt ett monsterval i kommunen det året, så jag fick sitta som suppleant i en nämnd ett tag. Roligt och lärorikt! Sedan dess har jag enorm respekt för lokalpolitiker, ska ni veta.

Jag fick också några personkryss, de flesta från fullkomliga främlingar, men jag tror att de tyckte det var roligt att kryssa en ung tjej. Jag tror i alla fall att du kommer att få fler kryss än du väntat dig!

Panzerfaust skrev 2009-11-27 16:54:07 följande:
    Ska på gratismiddag på ett ställe här i stan med folkpartiet, fick resultatet av provvalet idag och på den föreslagna listan för kommunfullmäktige är jag med (plats 24/25) och på landstingslistan är jag också med (plats 11/17). Vi får väl se hur det ser ut på den spikade listan i februari om jag är med eller petad, idag tänker jag vara nöjd iaf.Inte illa för en som varit medlem mindre än 3 månader va? Nog för att blir svårt att bli invald om inte FP gör ett monsterval i Gävle eller att man blir inkryssad (osannolikt). Hur som så är man ju med i spelet nu.Det roliga med provvalet är ju att man uppenbarligen fått röster från andra medlemmar som har förtroende för en, hedrande på något vis.
Svar på tråden Tantvarning6