Tantvarning6
Hygglig hjärtvärmare
Ska på gratismiddag på ett ställe här i stan med folkpartiet, fick resultatet av provvalet idag och på den föreslagna listan för kommunfullmäktige är jag med (plats 24/25) och på landstingslistan är jag också med (plats 11/17). Vi får väl se hur det ser ut på den spikade listan i februari om jag är med eller petad, idag tänker jag vara nöjd iaf.
Inte illa för en som varit medlem mindre än 3 månader va? Nog för att blir svårt att bli invald om inte FP gör ett monsterval i Gävle eller att man blir inkryssad (osannolikt). Hur som så är man ju med i spelet nu.
Det roliga med provvalet är ju att man uppenbarligen fått röster från andra medlemmar som har förtroende för en, hedrande på något vis.
Köpte precis Band Hero boxen på megastore på nätet, halva priset! allt till H's stora glädje.
Här ska trummas jävlar i min låda.
#at=40
Hehe det här var ju lite fyndigt.
svtplay.se/t/103466/dokument_inifran
Rätt intressant dokumentär för att vara svt.
När det kommer till friskolor så är tyvärr Pandoras ask öppnad, det man kan göra är kräva ett sådant gytter av regler att det blir lögn att driva en skola på ett oseriöst sätt.
Naturligtvis skulle jag aktivt och högljutt kräva ett stopp för religiösa friskolor, indoktrinera folk ska inte staten hjälpa till med. Religion är en A: Privatsak och B: Något man gör på fritiden skolan ska vara en frizon från religiöst trams och vanföreställningar. Religion är ett ämne precis som allt annat och inget man lär ut för praktiskt användande.
Med sylt och rödbetssallad menar hon naturligtvis; Sylta.
Sylt och rödbetssallad känns inte alls särskilt "mmm".
Argh snart jul!
Granen är klädd och H städar köket, pöbeln kommer 24:e.
Grym julsång!
Bara att stompa runt granen.
Man baxnar...
Sverige 2010.
Beklagar Daa, verkligen tråkigt.