• Cantaton

Tantvarning6

Och något av det första jag såg när jag kom hem var ett mail om att ett par ville bekräfta sin sångbokning till bröllopet. Det blev jag faktiskt gladare av. Och syrran ringde nu och frågade om jag mådde bättre..

• Cantaton

Namn är alltid svårt. Jag håller på att starta en duo med en pianist, vi ska också försöka komma på ett namn...

Har tyvärr inget att ge dig nu spontant.

• Cantaton

Lilla hjärtat. Hoppas det inte är något allvarligt.

Aleta skrev 2009-12-14 21:08:22 följande:
    Nu är jag så orolig! Lilltjejen har klagat på ont i ryggen i några dagar, hon är bara drygt två år. Hon springer runt och leker och har full rörlighet, men ibland så verkar hon få ont.Jag ringde BVC i morse och de sa att jag måste ha en läkartid så jag fick en på torsdag. Det är bara det att nu ikväll så syntes det ett rött streck längs ryggraden! Hjälp!Jag ska ringa imorgon igen och be att få komma tidigare. Hon slog sig och skrapade upp ryggen för två månader sedan, tydligen kan det påverka hur ryggen växer om man har otur.Sömnlös natt för min del antagligen.
  • Cantaton

Sonja, oj, jag vet inte hur jag ska förklara bröst- och huvudklang. Men det låter som att du normalt sjunger i huvudklang och i denna poplåt sjöng med bröströsten.

• Cantaton

Jag kan f.ö. sjunga med flöjtrösten också. Den är cool

Cantaton skrev 2009-12-14 22:30:54 följande:
    Sonja, oj, jag vet inte hur jag ska förklara bröst- och huvudklang. Men det låter som att du normalt sjunger i huvudklang och i denna poplåt sjöng med bröströsten.
  • Cantaton

Huvudklangen (om man ser det som ett sångsätt, vilket många gör idag, trots att det egentligen står för att man sjunger högre toner) bildas i framhuvudet medan bröströsten (om man ser det som ett sångsätt istället för låga tonregistret, vilket det egentligen är) bildas med hjälp av bröstbenet.

Jag är själv väldigt obekväm med bröströsten. Å andra sidan älskar jag ju högre partier också

Sonja68 skrev 2009-12-14 22:45:57 följande:
    Cantaton: Men glädjande med pappa i alla fall Ja, alltså min "körröst" den är mer kontrollerad och den liksom ljuder inne i huvet och den andra rösten, det är samma som när jag skriker på mannen eller ungarna Inte alls nån hit...
Svar på tråden Tantvarning6