Tantvarning6
Och något av det första jag såg när jag kom hem var ett mail om att ett par ville bekräfta sin sångbokning till bröllopet. Det blev jag faktiskt gladare av. Och syrran ringde nu och frågade om jag mådde bättre..
Och något av det första jag såg när jag kom hem var ett mail om att ett par ville bekräfta sin sångbokning till bröllopet. Det blev jag faktiskt gladare av. Och syrran ringde nu och frågade om jag mådde bättre..
Namn är alltid svårt. Jag håller på att starta en duo med en pianist, vi ska också försöka komma på ett namn...
Har tyvärr inget att ge dig nu spontant.
Åh jag är så "deppad" när jag inte har min röst. Känner mig så instängd.
Nu har jag sovit i typ 2h på soffan... skönt.
Lilla hjärtat. Hoppas det inte är något allvarligt.
Dagens positiva besked: Pappa flyttar till rehab på Danderyd imorgon.
Sonja, oj, jag vet inte hur jag ska förklara bröst- och huvudklang. Men det låter som att du normalt sjunger i huvudklang och i denna poplåt sjöng med bröströsten.
Jag kan f.ö. sjunga med flöjtrösten också. Den är cool
Huvudklangen (om man ser det som ett sångsätt, vilket många gör idag, trots att det egentligen står för att man sjunger högre toner) bildas i framhuvudet medan bröströsten (om man ser det som ett sångsätt istället för låga tonregistret, vilket det egentligen är) bildas med hjälp av bröstbenet.
Jag är själv väldigt obekväm med bröströsten. Å andra sidan älskar jag ju högre partier också