• Im yours

Tantvarning6

Hejsan på er!

Jag är såååååååååååååååååå trött, huvudet (panndelen dunkar), o min hals börjar svida. Satt och glodde på dumburken då sonen kommer intassande till tv-soffan, aldeles nyvakenruffsig och feberglansig i ögonen. Han lyckades knö in sig i soffan, och somnade mot mitt bröst. Gud, vad mycket jag älskar den ungen o vilken enorm kärlek som strömmade igenom hela min kropp under timmen som han sov. Är det inte underbart att känna sån kärlek.

Annars så har jag blivit singel, jag orkar inte mera .......... Lasse är ledsen, sårad och förmodligen arg. Egentligen har ju inget hänt, ni vet så man peka ut att det här, o det här ...... Jag kan inte kommunicera med honom, jag orkar inte försöka längre, och jag måste göra ett j-a obekvämt val. Jag mår med andra ord skiiiiiiiiiit! Men, vad fan det handlar ju om hela mitt resterande liv. Jul eller inte ........ folk kommer att förvånas till den milda grad att det bildas frågetecken på deras pannor Ghaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ..... det var Liz posttraumala känsloskrik

Dock älskar jag snön som kommit, m ska njuta mycket innan det är dax för slask. Dessutom är jag nöjd med vår julpyntade lya.

Vi skulle ju åka upp till Smilla med familj, men som sagt nu är Robin sjuk ........... så. Ja, det kommer dagar efter jul oxå.

Nu blir det varmt te iaf och jag tänker på er alla. och tycker såååååå mycket om er. Just nu diggar jag den här låten.

• Im yours

Godmorgon tanterna.

Ja, hörni vad det händer mycket tråkigheter just nu. Skönt att svärfar klarade sig bruttan, o Cantaton, vet vad du talar om. Ibland känner jag mig stark som en björn, dessimellan bryts jag mittitu av minsta lilla.

Jag gjorde några inhopp som barnskötare på ett dagis för några år sedan. Då jag skulle sluta fick jag en present, och ett kort där det stod; Liz, du är vår stjärna. Jättekramar från xxxx

När jag ibland inte är hundra på att jag "duger"/räcker till, brukar jag ta fram sånna små minnen av uppskattning. Det är otroligt helande för kropp o själ.

Sonja; Viken känsla av lycka du tog fram, m din beskrivning av konserten. Tack för det.

Passion; Låter jättehärligt med ett julpyntat drömhus. Jag älskar ord som punchveranda, sal, och tornrum Löve that.

Nu blir det frukost. Ha en bra dag, o tack för alla fina ord.

/// Liz

• Im yours

Hej, hej!

Jag bjuder på nybakt mjuk pepparkaka m lingonsylt i, idag den 4.e advent. I år har jag bakat, o ätit upp allt eftersom. Dvs lussebullarna är slut ..........jag älskar saffransbak.

Sonja; Du kommer att blända med den outfiten, jättesnyggt. Wow, wow, wow ............ Ha så kul på festen!

Aleta; Pralinerna gjorde succé, en kompis undrar om hon oxå kan beställa av godsakerna. Jag har en ask kvar, sparar den till champagnedrickning.

Heloise; Tänker på bebisverkstan, o önskar er lycka till.

Mittiprickbrud; Ännu en kreativ kvinna, go girl.

Cantaton; Åhhhhh vad skönt att pappsen återhämtat sig något. Kramar om dig.

Frulle; Hur går det med Bella, hoppas iaf att hon frisknat till.

Soldemor; Ja du, det blir för dig att kämpa fram på snöklädda vägar ett tag till. Vi hade -16 g igår, Tant Liz pulsade fram iklädd en sann norrlänsk stridsmundering. Mössa, halsduk, tjocka vantar, täckbyxor, täckjacka och kängor Lycka till m julens alla kyrkligheter. Funderar på om jag ska gå på julotta, var så länge sedan, o ack så rofyllt. Vi har en kyrka bara en bit bort, kanske idé att besöka insidan

Jag är inte singel, längre. En lång snygg prins har återerövrat mitt hjärta m idog uppvaktning och vackra ord. Alltså, Lasse och jag är vi igen Men jag har ändrat mig från överdådigt bröllop till nått litet, passionerande o rofyllt. Efva Attling ringar blir det iaf. Märkligt vad man kan omstrukturera sina önskningar.

Jag har återupptagit den rara sysslan med bröllop, usch mina bröllopstidningar behövde nästan dammas av Så nu undrar jag om två klänningar, en kort och en lång är bästa sättet att trendsätta outfiten. Och hur många färger kan man ha i ett o samma tema? Korall,hallon, midnattsblå och Lasses ögonfärgsblå. Hahahaha .........

Kramar till er alla!!!

• Im yours

Hohoho ..............

Idag är det städning som gäller, jag fixar 50% och sonen tar resten Jag har gjort allehanda julgodis, bl.a ischoklad m polkagriskross i, mumsigt.

Önskar er alla en GOD, GLAD JUL! Kramar Liz

• Im yours

Hej alla tanter!

Hos oss landade ett stort svart orosmoln ner mitt i julfirandet. Kan tyvärr inte berätta mer just nu ........... Dessutom har posten sackat med mitt enorma julklappspaket till Smilla, men hon kommer att få våra presenter idag, måndag.

Vi har firat jul med stor eftertanke om vad julen handlar om; Att vara tillsamans med nära och kära. Sonen och jag har tagit det lugnt, ätit god mat, kollat film o jag har löst några korsord. Lasse har firat jul hemma hos sig, han behövde få åka till sin mammas grav. Hon dog ju tidigare i år.

Jag var oxå ner på mellandagsrean, hittade en myspys snygg klänning, en gosig sjal o två behåar. Så jag är nöjd.

Har lite ångest för att jag inte har skrivit klart 1.a utkastet till långfilmen. Det ska vara inne den 30.e december vara ca. 90 sidor långt och ........... usch jag hittar varken motivation el inspiration o det dåliga samvetet ringer konstant i mina öron. Men, men ................ jag tar tag i det så småningom.

Jag har funderat mycket kring vårt bröllop, o funnit ut att en stilla liten cermoni är vägen. Värst blir gästlistan ....... men vad fan, folk får väl titta in till oss och säga grattis på vanligt köksfika sätt. Hmmmm, tänk vad man kan ändra sig .....

Kul att höra att Cantatons pappa är på bättringsvägen.

En jul i Moskva, Sonja jag har aldrig varit i Ryssland m det låter frestande att ta sig dit.

Alla ni andra verkar oxå haft en skön stämningsfull jul. Här kommer en önskan om ett lika bra nyårsfirande.

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!

• Im yours

Grattis Daa, håller alla tummar. Jag ska ju få äran att bli farmor till ytterligare en liten krabat i februari. Man undrar om Smilla får en lillebror el lillasyster. Jag har iaf startat upp med att köpa en liten, liten mössa. Satt och kollade bebiskläder i H&M.s sommarkatalog igår, så mycket härliga färger. Oh lala ....

Blomman; Tänkte på Bullerby- jul då jag läste om ditt härliga julfirande.

Frulle; Vilket fräscht kök du fått! Och vad Bella är söt!

Cantaton och Heloise; Jag gör er sällskap, är skittrött mest hela tiden. Fy sjutton vilka nober som inte kan tala klarspråk vad gäller jobbet Cantaton. Inte undra på att energin ruschar både hit och dit,

Didis; Jag har tillsvidare kastat mig in i filmbranchen, genom en kurs i manusskrivande på universitetet här i Örebro. Målet är ett välarbetat långfilmsmanus, 90 min långt med i mitt fall verklighetsförankrad bas, kryddad med humor och hög igenkänningsfaktor.

Tänker ett barn som genom föräldrarnas separation, turvis ska bo 2v hos mamma och samma period hos sin pappa i framtiden. Hur känner en 7- åring för en sån omställning? Går det att hitta en bra lösning där barnets intresse går före de vuxnas grälande om "struntsaker"? Etc, etc.

Aleta; Vi har sparat en ask praliner till nyår. De var så goda och jättefina. Själv lyckades jag fixa en del julgodis med mer hemgjort utseende

Kramar till alla!!

• Im yours

Ja, mina vänner då är vi inne i januari-2010. Oj så fort det gångna året gick

Hugo och Elsa är fina namn, o jag gläds med alla inblandade.

Usch, jag är nog en riktig liten miljöbov Jag försöker att sopsortera, men med ekologiskt och krav-produkter är det slumpen som avgör vad som finns i min varuvagn. Dessutom brassar jag under juletid på med allehanda ljusstakar, julstjärnor och balkongbelysning dygnet runt. Men jag beundrar de som tänker på fisk från Östersjön etc. Det var allt från Liz bikt

Jag är klar med 1.a utkastet, så sköööööööööööönt. Nu ska det bara skrivas om sådär en 10 ggr

Jag ska åka till Kreta, två veckor före midsommar, men vilket ställe ska man välja. Det lutar åt Chania, men ...... är det någon som läser denna superbra tråd o som har koll på läget. Skriv gära ett inlägg och ge mig förslag.

Blomman; Vi brukar göra samma sak här hemma, dvs festduka. vad ska man annars ha snyggporslinet till. Hellre porslinkross i diskmomentet än prylar som bara samlar damm.

Syrran ringde och sa att hon kommer hit en vecka denna månad ska bli skitkul, dessutom stundar stora Formex-mässan i Sthlm. Skulle vilja åka dit och frossa i inredningsavdelningen. Jag blir alltid så sugen på ny inredning då julen dansats ut.

Nu blir det frukost hos oss, sonen har varitt nattuggla, o jag vaknade toktidigt. Härliga tider

Vinkar till alla tanter runt om i landet, o önskar er ett glädje -o- kärleksrikt NYTT ÅR, med många uppfyllda mål.

Kramar från mig i Örebro. ♥ ♥

• Im yours

Hoho i denna tidiga timme. Nattade mig redan runt 22-tiden igår, efter att ha varit i Fjällbacka o sett hemska brott , sedan har jag vaknat varannan timme och kännt mig mer och mer förskyld. Så nu sitter jag här med 2 alvedon i kistan, en stoooooooor kopp honungste. Det susar i öronen, början till ont el .........

Tack Villamo för jättebra Kreta-tips!!!!

Jurt el hurtmamma, minns själv hur jag stånkade fram med minsta sonen i maggen, för sisådär 20 år sen. Det känns som nyss, o vore han inte så förbenat stor och stark nuförtiden, så kunde jag inbillat mig att det bara gått hälfen så lång tid.

Här har utetempraturen lagt sig på -16, m det ryktas om riktig vinterkyla ännu några dagar. Hörde att kylan blåst hit från Sibirien, och skulle vilja be Sonja som befinner sig i Ryssland att på något sätt kalla tillbaka de grader som överstiger -5. För gubben Frost ska väl ändå ha något att göra

På måndag ska tant Liz återuppta mer hälsosamma vanor, julens alla godsaker är mangrant uppätna.

Kramar, kramar, kramar. / Liz

• Im yours

Passion; Gluttade i en annan tråd Jag önskar er verkligen ett stort lycka till!!! Kramizar vännen.

• Im yours

Fy vad ledsamt Daa, hittar inte fler ord till dig just nu. Massor av kramar kommer bums. ♥

Cantaton; Äh, sov vidare du. Strör några sömnflingor på dig min vän.

Japp, Hersonissos finns kvar som resmål Solde.
    Jag ska hoppa i badet, bästa att vara ren och fin Har några ärenden att fixa i stada. Sedan styr jag kosan till shoppingcentret.

Ha en bra dag allihopa!

• Im yours

Mmmmmmmm ......... blomman. En fucked up, jävla usel födelsedag, har du haft min vän. Jag har inte så mycket mer att tillägga än att du är en fantastiskt människa, o en toppen vän. Ställer in frasiga färska tulpaner, varma scones, pålägg och så kaffet förstås. Tårtvalet; Vad sägs om en hemmagjord chokladhistoria Special-goa kramar i massor ger jag dig.

Idag undrar jag vem som kom på ordspråket: Ensam är stark? Alltså man hade velat träffa vederbörande o tatt denne i öronen!!!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

• Im yours

Hej alla!

Vill bara säga att jag är euforiskt lycklig över att Lasse aldrig gav upp, trots mina plötsliga tvivel, trekantiga lösningar, och besynnerliga utspel. Vill tacka ........ alla er i denna superhärliga tråd. Ni är underbara människor!!!

Nu ska jag blogga om nått. Pussssssssssssssssssssssssssssssssssss och kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam.

• Im yours

Hej!

Vilka fina bilder lillabruden, ni är så jättefina tillsammans.

Vi såg Avatar för nån dag sedan, o jag kopplade handlingen till stormakternas maktbissbruk o egotänk vad gäller jordens urbefolkning. Den var på tok för långdragen, men rent tekniskt ett mästerverk och en tvättäkta pengamaskin

Själv sitter jag under min korkek, och luktar på blommorna Jag ska redovisa mitt första utkast på onsdag. Wish me luck!

Idag ska jag till traumamottagningen, tog ett litet break för att se om jag var "klar", alltså färdigbehandlad. Det är jag INTE, själva traumat känns förståligt numera. Men de finns massor av biverknigar utav händelsen som jag börjar kunna se ett mönster i. Long way to go.

Jag sitter och beundrar alla oss som trots mer el mindre jobbiga händelser ändå kan se ljuset på andra sidan. Jag tror inte på det finns en mening med allt, eftersom det oförutsedda verkar vara så ojämnt fördelad. En del får faktiskt mer skit än de orkar bära.

Kramar till alla. Ha en bra dag för den kommer aldrig tillbaka. För dagen en så snusförnuftig tant Liz från Örebro

Svar på tråden Tantvarning6