• Cantaton

Tantvarning6

Tack, Daa.

Nu har jag precis lagat en megasallad som ser jättemumsig ut. Ska iväg på en inspirationsgrej hos min faster o då är det tapas-knytis. Jag sa att jag inte kunde laga nåt eftersom jag inte kan smaka av, men erbjöd mig att göra sallad. Min faster tyckte såklart inte att jag behövde laga nåt eftersom jag inte ska äta nåt, men hon blev väldigt glad över att jag erbjöd mig att göra sallad, så det har jag gjort. Åh, första gången jag "lagade" mat på nästan 4 veckor. Så det var roligt.

Det blev en sallad med fyra olika sorters sallader, cocktailtomater, gurka, gul paprika, marinerad vitlök, marinerade soltorkade tomater, kronärtskockshjärtan, avokado och parmesanbitar. (Och lite citronsaft för avokadons skull.)

• Cantaton

Haha, jag vet inte. Jag tror att det är bäst att låta bli alla former av muffins Annars kanske det slår slint så att allt blir tillåtet liksom... Lika bra att lära sig säga nej till vad det än vara månde

Men gott låter det!

Bobou skrev 2009-10-18 15:52:52 följande:
    Cantaton, vad gott det låter!Den här tanten sitter och mumsar äppelmuffins, riktigt bra blev de! *bjuder runt* (Visst får man äta virtuella muffins även fast man är med i Xtravaganza?)Heloise, söndag är vår tv-kväll också! Jag vet ju att ni inte ser era serier i tv-tablå-takt, men på söndagar är det väldigt bra slappartv; Royal Pains, Top Model och Ensam mamma. (Fast ikväll kanske jag ser reprisen av Bonde söker fru istället för royal. Ack, dessa livets svåra val!) Jag behöver repetera biofysikalisk kemi och ODE:er lite ikväll också, för nya jobbet alltså, gillar att ha bakgrundstv på.
  • Cantaton

Ni är så goa allihopa. Härlig läsning så här på sista tåget hem. Har haft en jättemysig kväll. En kvinna höll en inspirerande föreläsning. Sen var det mat. Jag åt iofs min soppa, men bordet såg ljuvligt ut o min sallad var omtyckt. Trevliga samtal m kända o okända människor i min fasters bekantskapskrets. Sedan körde jag hem mamma o hennes bil. Lärde henne grunder i powerpoint o kom med inspiration till en föreläsning hon ska hålla. Hade nog gärna hållit den själv :) nu är jag alltså på väg hem o har jobb som väntar därhemma... Har åtminstone bett sambon möta upp mig vid bussen. Kram på er!

• Cantaton

Hmm, man ska nog inte säga för mycket... Nu har mamma skickat ett sms och frågat om jag kan ta över föreläsningen. Orka slänga ihop en föreläsning på 2-3h till imorgon om nåt jag inte kan, även om det är kul...

• Cantaton

Ja, "UPP" verkar underbar. Ska nog se den Blir perfekt på bussresan ner till Taizé i sommar

Soldemor skrev 2009-10-19 09:56:27 följande:
    I Fredags var vi och såg "UPP", vilken fantastisk film! Vi går inte så ofta på bio, menn nu hade vi fått biljeter. Det må vara en barnfilm, nmen det fanns inte ett enda barn i salongen! Ni måste se den, skall nog visa den för nästa års konfirmander...I lördags var jag på ett spinningpass med temat "jorden runt på 80 minuter". Det var jätteroligt och härlig musik, men det var LÄNGESEDAN jag var på ett så långt pass. Har typ träningsvärk idag, påspätt med jympa igår kväll. Det blir nog vilodag idag, med lite hemmafixande.Har fått reda på av Amarettos uppfödare, att några tyskar är intresserade av Lill-prinsessan - panik! Tokpanik! Hon är ju min! Hon skall inte till Tyskland! Och maken förstod ingenting. "vi skall inte ha fler katter, slutdiskuterat"! Vad gör jag med honom? Jag måste helt enkelt ha henne! Jag får ångest och ont i magen när jag tänker på att hon skall vara hosw någon annan. HOn är ju Amarettos halvsyster! Men jag har minsann avslöjat honom! Maken har en bild på henne som bokmärke, ha!
  • Cantaton

Åh, heja dottern!

Och vad skönt med bebisen.

TinkerBelle skrev 2009-10-19 15:02:28 följande:
    Hej alla tanter och gubbar med för den delen,Har haft häcken full i flera dagar. Japp maken är hemma och då ska som sagt allt göras samtidigt på en gång!!!Vi har också varit och sett UPP i 3D. Dottern åt en hel sån där stor popcorn själv. Sen spydde hon upp allt, plus middagen i soffan ett par timmar senare. Så jag fick roa mig med att tvätta soffkläder ? för hand - lördag natt.Jag skällde ut maken i morse efter att däck killarna konstaterat att båda vinterdäcken fram fått sig en smäll som om någon kört in i en kant eller eventuellt ner i en grop i hög fart. Blir så förbannad på sånt. Onödiga utgifter som vi inte behöver? På den positiva sidan har vi att dottern spelade sin första innebandy match igår och gjorde lagets första mål. Dem förlorade med 4-5, men då ska tilläggas att motståndarlaget var två år äldre?Sen har jag pratat med min väninna med den lilla sjuka bebisen. Dem har fått komma hem från sjukhuset och allt ser strålande ut. Bebisens hjärta och lungor måste övervakas de närmaste sju åren, men han mår bra och växer.Kramar i massor till er alla!!!
  • Cantaton

Sonja, tack. Hoppas det hjälper. Varken fleecetröja, tofflor eller te gör det Och trött är jag... Gick en promenad till Gamla stan med en kompis (tar en dryg timma) för att få lite luft och rensa tankar, men kan ju inte påstå att jag är så mkt piggare...

• Cantaton

Nu ska (fortfarande) trötta och kalla jag bege mig till spinningen. Tur att det går en buss till gymmet, annars hade jag nog inte tagit mig dit idag...

Svar på tråden Tantvarning6