Inlägg från: lillabruden |Visa alla inlägg
  • lillabruden

Tantvarning6

Nu finns bild, fast inte den bästa... i galleriet på min frissa Vad tycks?

Passionis,säg istället för att referera till en tråd o inlägg som jag inte hittar

Canttant, (är det ok att jag fortsätter kalla dig det??) vi vet alla hur det e, man bryr sig om andra även när man har det jobbigt själv, men man är ju inte lika tydlig med det kanske...

Heloise, läste idag i Metro att denna veckan är den mest oproduktiva veckan på hela året!! Och att det är 8% av befolkningen (tror det var i England) som sjukanmäler sig enbart för att dem inte orkar jobba, inte för att dem faktiskt är sjuka! Så du är inte ensam! Vi kan läsa spökhistorier under täcket! Vem är med???

panzer, den där historian....hoppas aik besöker dem!!

• lillabruden

Lyckades snurra in mig o skrev i en annan tråd....aja...här är det iallafall

Jag vet vad det är som försegår.....det är Alla Helgona som spökar!! Tror det är en massa oroliga självar som ställer till det, hur skulle detta annars kunna vara möjligt?! Med allt som hänt samtidigt här!!
    Men änglarna ser iallafall till att det inte blir katastrofer...

Jag ska ringa o prata med försäkringsbolaget på måndag o se vad dom säger....hoppas ju så innerligt att dem ska säga att olyckan inte var mitt fel

Fjällis, herregud va läskigt!!!! Lastbilar är skrämmande!!

Passionis, ska läsa tråden snart!!

Och så hade vi diskussionen om män.....Ja ibland undrar man vad männen är bra till.....allt dem kan, kan ju liksom vi också och sen ovanpå det är dem sååå jobbiga b.la när dem är sjuka......men ändå älskar man dem så

Soldemor, jag förstår hur du inte kunde lämna den lilla charmörskan!!!! Herregud, om din man inte tinar vid synen av henne så är han gjord av sten!!! För övrigt måste han ju prata med dig nån gång tycker jag......säg att tant-armén tycker det är dags att lösa detta!!!

Och tack för era kommentarer om frissan
    Ronja har jag blivit kallad som liten och jag älskar den sagan!!! En stark,envis och underbar tjej som älskar livet, hur kan man inte tycka det är ok att få hennes namn?! (vill döpa min dotter till Ronja...om jag får en dvs..)

Imorgon blir det visning på 5rok, 114km2....några tips? Hur vet jag om mäklaren säger att det är ett bud, att dett stämmer?? Han kan ju ljuga ju...??

• lillabruden

Man måste ge kroppen och hjärnan den tid det tar gumman.. och hjärtat! Glöm inte att andas bara så blir det faktiskt lite lättare stund för stund!

Cantaton skrev 2009-10-29 21:08:40 följande:
    Nu har jag typ haft konstant huvudvärk sen i måndags kväll Men har hållit mig vaken hela dagen. (Inte för att jag gick upp förrän 11.30, men ändå.)
  • lillabruden

alltså Frulle, skicka till mmig med bums!!! du har väl min mail redan? jag är kass på att inboxa av nån anledning....

canttant, skam på din vän!!!! någon sorts social intelligens får man ju ha och inte sitta och storböla och kräva (om än indirekt) lite terapi från sin vän, som sitter i en kris själv!!! Nä, skam på henne!!! blir faktiskt arg!!! Men lär dig av det, och träffa inte vänner du inte träffat på länge, som dessutom har tendens att göra allt om sigsjälv.
    Omge dig nu med folk som du vet är ett stöd för dig!!!

Sonja, vet vad du menar med att ha tillåtelse till att bli sjuk. Så är det ju! När jag jobbade för mycket så fick jag alltid skumma sjukdomar när det var mer 'ok'. Bältros b.l.a....som 22åring
    Hoppas familjen kryar sig!!!! Och väggarna....hmm...lite mer vinbärssaft och kalla det konst?

Har middag med svärisarna idag.....tur att maken lagar maten men jag har ändå ingen lust. Sen blir det utgång med bästisen..vi hade bestämt oss för att klä ut oss, o jag hade en slöja på ett diadem och en prinsessa mask, är så trött på att man alltid måste vara sexig och skrämmande!!! nä, söt och bekväm var målet...MEN försökte ju fynda nån blåsa på tradera, och visst, hittade en del, men folk bara bjöd över mig hela tiden trots att det egentligen var skitkläder!!! blir sur.
    Får se, blir väl häxa som vanligt.....

kramar till er alla!

• lillabruden

Grattis till Fjosok!! Både för att inte sakna mera o slut?skjut?proven!

När det gäller fester så måste jag faktiskt säga att jag sällan har tråkigt....jag lever lite i min egen värld o det är jättekul när jag vill men en gång blev jag bjuden till en fest där min vän som inte var så mycket vän längre utan mer bekant, jag kände mig så utanför och det var på den tiden Carlos(min man) inte gjorde nåt för mig o kom inte o hämtade mig. Trots att det skulle ta mig 2timmar hem med buss runt midnatt i höga klackar.......bläää minns hur alla bara undrade vad jag gjorde där! Passade inte in heller....

Men det blev inget utklädnat igår, inte heller utgång.. Efter middagen med svärisarna stannade jag hemma istället...hade jag vetat att svärisarna skulle stanna till kl 1 på morgonen hade jag stuckit ut!! *fniss*

Och när det gäller folk som inte har någon koll på vad som är ok o inte ok att prata om, har en kusin (som oxå var tärna, vilket jag ångrar!) Jag skulle kunna säga att hela min värld trillat under, vänt sig upp och ner och sen blivit aska, och hon hade svarat något i stil med att hon känner en sån kille, som är helt snygg, bara så jag vet, och han är ju helt förälskad i henne, men hon vill inget med honom, men hon har strulat med honom, Och nämde hon att han var snygg?? Ja ni fattar......
    Hon är definitivt INTE tant material!!!

Idag var vi och tittade på den perfekta lägenheten -om den bara va 10kvm större..... Gillade området och älskade kök o badrum, men realistiskt sett får vi inte plats med allt vi vill och vi kan hitta billigare i andra områden.....jobbigt.

frulle, maila nu bilderna!! ska testa inboxa igen..

• lillabruden

förresten, Soldemor, hade jag varit dig hade jag tappat tålamodet och sagt till honom att antingen får han släppa fisen han har på tvären eller tala klarspråk om vad det handlar om så ni kan börja lösa konflikten!!!!
    oavsett vem som har rätt och fel, är det inte ok att få den man älskar att må dåligt.. kramar

• lillabruden

This is what a feminist looks like....hahaha... den skulle nog sälja bra i mina trakter

Canttant, härligt att bli glad för lasagne!! det är oxå en av mina favvosar....blir nog nästa veckas 1gång i veckan rätt.....forstätter med mina sallader nån vecka till tror jag

Brudöverlämningstrådarna är för mig lika omoderna som idén om överlämning...sorry passionis...men jag sa vad jag tyckte sist jag var där, och det var som att tala med neandertalare! omodernt

vad gör man en söndagskväll när mannen är borta på middag o disken är ren och det är försent att dammsuga....?

• lillabruden

jag röstar på övernattningshelg, så tröttnar han lika fort på polarna

passionsblomman skrev 2009-11-01 21:14:09 följande:
    Här har min son har haft ett totalt sammanbrott med full tårfontän och fullständigt ylande hemlängtan.Detta trots att han haft kompis både hela fredagen och idag."Det bara kom över mig" snyftade han.Det går inte att stå ut med, utan jag gråter också när han är så ledsen över att ha sina bästisar så långt bort. Nu tänker jag planera någon slags träff med dem så han fattar att de finns kvar.
  • lillabruden

kanske lite zumba??

Heloise skrev 2009-11-01 21:18:30 följande:
    Sätt på en bra cd och dansa järnet i vardagsrummet?
  • lillabruden

ojoj ja men där sa du nåt!!! har ju tvätt att stryka! eller ja...inte jätteglad men ska nog göra något jag alltid gjorde förr.....på med en film med text som man sett 1000ggr förr, på me stereon o skaka rumpan medans man gör något vettigt, i detta fall stryka

vad hade man gjort utan tanterna?!!?!

kunde inte låta bli att tänka på denna....

Heloise skrev 2009-11-01 21:21:04 följande:
    precis, jag och Bonnie brukar rocka loss när Panzer inte är hemma, försök stå still till Holding out for a hero, omöjligt!!Det går så mkt fortare att vika tvätten om man dansar samtidigt( och sjunger men psst jag borde verkligen itne sjunga)
Svar på tråden Tantvarning6