Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning6

Hej tanter,

Tänkte bara kika in lite snabbt innan jag sätter mig i bilen för att åka hemåt.

Har släpat mig in till kontoret idag.
    Är så less på att söka jobb att det finns inte!
    Om det är någon av er som har ett behov av en process utvecklare med inriktning mot IT och verksamhets stöd så hojta för snart dör jag av leda och tristess!!!
    Man kan bara vika tvätt och dammsuga x antal gånger innan det blir enformigt.
    Vet att jag inte borde klaga för jag har en lön fortfarande, men det är inget kul just nu? *suck*

Duchess ? jag beundrar ditt tålamod och din sakkunskap! Och det är inte kebaben jag syftar på..

Cantatorn ? Kramar i massor! Du måste ta hand om dig och försök göra något åt tandagnisslandet ? inte bra?.

Sonja ? hade du inte skrivit så jag f*n börjat sms terrorisera dig? Har varit så orolig för er! *kramar*

Fjällbruttan ? välkommen tillbaka! Bitchar är vi väll allihopa här inne ? eller?

Nu måste jag springa hinner inte läsa längre?..

• TinkerBelle

Kan förstå att du inte vill slänga ut en massa pengar på betskena, men eftersom det verkar som dina problem är lite stress relaterade tror jag inte tandskena är första man ska pröva. Finns något som heter tandpressning och då gnisslar man inte tänder utan pressar ihop käkarna hårt och kan få huvudvärk, lock för öronen, träningsvärk m.m.

Så jag tror att det viktiga är att du fortsätter att ta hand om dig precis som du gör med bra mat, träning och ordentligt med sömn. Du är i en svår situation och att låta bli att bli stressad är förmodligen lättare sagt än gjort...

*spanar fter Didis - kanske hon har några förslag på vad som kan göras?*

Cantaton skrev 2009-11-04 15:49:57 följande:
    Men vad kan jag göra åt det? Jag har det inte i normala fall, så jag tänker inte lägga ut flera tusen på en bettskena...
  • TinkerBelle

Åhhh!

Kramar i massor till dig. Usch jag lider med dig.

Soldemor skrev 2009-11-04 16:30:16 följande:
    Blää, vad det mesta känns jobbigt nu! Ute är det så kallt så det inte är sant och så snöar det! Och käre maken verkar tro att allt är som vanligt igen, vilket inte är fallet, nehj. Skall berätta för hononm ikväll att jag börjat titta på lägenhet...lilla pyttisen har gått upp 49 gram på två dagar, så hon kommer nog som tänkt den 23:e. Och eftersom jag inte lär ha flyttat t dess, får han väl dras med oss ett tag. Men det känns ytterst tveksamt om det blir någon Stockholmsresa. Nåja, eftersom han inte är terapeut-typen, dvs man talar inte om sådant här utanför familjen, får jag väl ställa in mig på att flytta tills han säger något annat. Skönt iaf att jag har mitt jobb jag älskar med toppennbra arbetskamrater och några kattgana kompisar som inte heller förstår sig på honom. Just nu skulle jag vilja vara struts och gräva ner mig och konma fram när allt löst sig.
  • TinkerBelle

God förmiddag tanter,

Sitter inne på kontoret idag igen.
    Ska träffa en f.d. kollega och äta lunch tillsammans ? nätverka kallas det vist för.

Fjällbruttan ? vilken härligt initiativrik liten du har där hemma! Förpassa snabbt kvasten ner i puffs händer så ska du se att huset snart är genom sopat om än inte rent...

• TinkerBelle

*skrattar så jag gråter*

Nu glor alla runt om mig på mig som om jag va en idiot!

Enda jag kan komma på mina barn gjort i den vägen är nog min äldsta, som en jul fick för sig hand skulle använda en av julljusstakarna (ett litet tomtehus som låg i en låda) som bandy boll.

Jag var inte så glad efter det...

Fjällbruttan skrev 2009-11-05 10:29:52 följande:

Åhh..hon kan!!Igår smög hon ner i källaren utan att jag märkte det, dök upp med ett brak och vår gigogantiska sop som vi sopar med i pannrummet..Hur hon fick upp den för den svängda trappen har jag ingen aning om!-Titta mamma, Saga är jätteduktig, ska sopa Nisse... (vår arma undulat) Sen brakade hon in i vardagsrummet och slog ner allt som var löst och jagade fågelstackaren...och vrålade som en besatt när jag snodde sopen av henne...
  • TinkerBelle

Alltså helt seriöst håller dem kurser någonstans för ex. män hur i det ultimata sättet att bete sig so mett arsel?
    Vi kan ju alltid hoppas någon mistar honom för en älg....

Kan ju trössta dig med att ditt ärkeas kommuniserar ännu mindre. Det är döärför vi nu liiger i tvist och ska upp i tingsrätten om ett par veckor.

Suck att dem orkar!!!

Fjällbruttan skrev 2009-11-05 14:50:30 följande:
    www.youtube.com/watchTack snälla Panzer!!! Så här ska mitt hus se ut, och grodan passar min hjärna bättre Var så jävla arg när jag satte mig här så jag har tom. ringt älskling och bölat i telefon! vad som hänt?? Ärkeaset...Kommunikation nej tack säger han, och har med andra ord inte meddelat en jävla massa, som att helt plötsligt tänker han vara hemma till veckan OCH JAGA till helgen... visst kan jag väl ha barnen?? Ehhh.. du skulle ju inte ha dem helgen därpå för du skulle på fest, så vi ändrarde vår resa tills nästa helg... men nähä.. då kan vi inte åka då heller! Tack så jävla mycket!Puckot svarar då:-Jamen ni är ju två mot en så då vinner ni och kan ju fara! Det är för fan inte det som det handlar om! Det handlar om att meddela i tid, jag är GÄRNA med mina barn, jag älskar att vara med dem, nåt jävla två mot en existerar inte!Men så kom jag hit och fick skratta åt Panzers inlägg och hitta ett hus som passar mig Tack för att du förgyllde min dag!Och tack till alla andra som orkade detta egoilägg!!Ska läsa om rymdblommor som gått nuts nu.........
  • TinkerBelle

menar ju mitt ärkeas kommuniserar ännu mindre...

Lite stressad eftersom jag borde åkt hem för en halvtimme sedan.

TinkerBelle skrev 2009-11-05 15:47:11 följande:
    Alltså helt seriöst håller dem kurser någonstans för ex. män hur i det ultimata sättet att bete sig so mett arsel?Vi kan ju alltid hoppas någon mistar honom för en älg.... Kan ju trössta dig med att ditt ärkeas kommuniserar ännu mindre. Det är döärför vi nu liiger i tvist och ska upp i tingsrätten om ett par veckor.Suck att dem orkar!!!
  • TinkerBelle

Du finns i mina tankar!
    Låt inte hans barnsliga försök till utspel ta din styrka.
    Låter som han beskriver sig själv...

*kram*

Soldemor skrev 2009-11-05 21:02:29 följande:
    Kvällen igår var bara så hemsk, jag fick höra att jag riskerar vårt äktenskap för en katt, att han alltid varit så snäll och alltid ställt upp och att akademiska poäng tydligen inte går hand i hand med människokännedom och att han inte kan förstå hur jag kan arbeta med själavård när jag inte har någon som helst känsla för hur han har det...har nog aldrig gråtit så mycket som idag. Jag vet varken ut eller in och allt är bara för jobbigt. Dessutom har jag skumma biverkningar av peicillinet jag äter, mår illa och är yr. Och nu verkar maken låtsas som att inget alls diskuterats igår (eller vad vi skall kalla det!) eller om han möjligen redan glömt allt! Känns som läge att gräva ner sig i avloppsbrunnen igen, eller något liknande. Och i morgon måste jag producera en predikanm, en förbön och lite annat smått och gott till söndag...
  • TinkerBelle

Jag har ytterligare några ess i ärmen....

Har en karriär bakom mig som bartender, rest chef och rest ägare.

passionsblomman skrev 2009-11-05 21:04:10 följande:
    Förresten så måste nog Bruttan klona sig lite, för å ena sidan så kan hon driva begeriet med MV och köra tårtor så det står härliga till. Å ena sidan kan hon jobba ihop med Trollet med massageterapi på Trollets SPA och hälsohem, DESSUTOM kan hon vara kock på Kjell Prästs Frus (eller mans) gästgiveri OCH förutom det slaktar hon gicetvis vildsvin för fullt alltefter hur Fjosok och hennes make släpar hem dem. Mulle kan ha frissa-stol här hos frisören och köra brudmake-uper och I´m yours startar småningom eget filmbolag ihop med Trollets make.Tinker skulle ju såklart bidra till innebandyns oanade framgångar.Förresten har jag insett att min son med denna verklighet skulle få både schaklärare, handbollstränare, pianolärare och personlig biblotekarie. Han skulle få teatergruppsledare och egen hejjarklack på innebandyläktaren också.Och en egen sockervaddssäljande tandläkare, typ tre präster och fria reservdelar om han blir av med någon kroppsdel under allt idrottande...
  • TinkerBelle

Rodda barne gör jag på sidan om som en bi-syssla...

passionsblomman skrev 2009-11-05 23:07:36 följande:
    Jag SÄGER ju att du drar igång något eget! :-dOch så kan du ju rodda baren på gästgiveriet åt Kjells fru!
Svar på tråden Tantvarning6