• Bobou

Tantvarning6

Mm, vem syndar inte ibland? Problemet är väl de som gör det vanemässigt...

passionsblomman skrev 2009-12-29 19:53:56 följande:
    Jag vet! Fast på jul gör jag det ändå!
  • Bobou

Haha... själv sitter jag med en ask romerska bågar (mörka) och tänker ungefär samma sak. Jag behöver inte banta, men jag har ätit äckligt mycket socker ikväll. Kommer att vakna helt socker-bakis imorgon.

Nu börjar det bli sängdags, och jag hade ju tänkt ta bort hår ikväll så jag kan gymma imorgon bitti...

En mor, det var en jättebra fråga. Någon som tar hand om och tar ansvar (i stort och smått) för en annan person, som får den personen att känna sig trygg och älskad. Och som upplever sig vara av kvinnligt kön. Typ?

lillabruden skrev 2009-12-29 22:26:11 följande:
    Raketer på nyår...hhhmmmm....bortblåsta pengar tycke jag... Tomtebloss däremot!!! Tomtebloss är ett _måste_!!! Man kan ju skriva med dem o allt Jag sitter med Alladin asken o julmust och inser en viktig sak i livet; Jag kan banta när jag är död!!!! Hur definerar ni en 'mor'?
  • Bobou

Hrm, jo, det var visst det... Har borstat tänderna faktiskt... men inte epilerat mig än...

Men jag såg nyss Icas nya reklamfilm! www.ica.se/FrontServlet&state=butiker_dynamic&viewid=1549531&showMenu=butiker_4
    Den var ju jätterolig! Är det någon fler än jag som kommer ihåg en jättepinsam videoblogg som Panzer länkade till för flera månader sedan? Helt underbart!

Cantaton skrev 2009-12-30 00:01:21 följande:
    Bobou, är du fortfarande vaken? Trodde du hade läggdags för en timma sedan
  • Bobou

Jag har också varit på bio ikväll! Jag och mamma såg Bright Star. Riktigt bra var den, alla karaktärer var helt fantastiska! Men lång, den också... Och det var jobbigt, för mitt under filmen började jag känna mig sjuk. Gissar förkylning, men med magont och illamående som bonussymptom. Så nu sitter jag här i sängen, uppallad på kuddar, och fryser fast huden hettar. Hoppas att en lång natts sömn kan råda bot.

Aleta, tack för din länk! Jag har massor av miljökval, men det är så svårt att veta vad man ska tro på. Och i slutändan blir det typ inget kvar man kan äta...

• Bobou
    Aleta skrev 2009-12-31 10:12:02 följande:
    Jag vet, det är så jobbigt att försöka göra rätt, men jag försöker envist att göra något istället för att bara strunta i det. Det kommer alltid någon som säger: "jamen det hjälper inte att välja ekologiskt" eller "det där är nog bara bluff för att tjäna mer pengar".Jag resonerar som så att om jag åtminstone inte handlar precis som vanligt så indikerar jag att jag inte accepterar hur det fungerar just nu i alla fall.
    Ja, så tänker jag också, men någonstans måste man ändå dra gränsen för hur mycket man kan göra, exempelvis hur mycket man kan utesluta ur sin kost, och det är svårt att veta var man ska göra den gränsdragningen. Ska inte ens gå in på allt jag inte äter.

Men precis som du säger; jag tycker att vissa av KRAV-kraven är fullkomligt ogenomtänkta, men väljer man KRAV-märkt före omärkt så vet man i alla fall att det finns en tillsyn av hur varan är producerad, och visar att det är viktigt.

Och gott nytt år alla tanter! Hoppas ni hade lika trevliga nyårsaftnar som jag!
  • Bobou
    Cantaton skrev 2010-01-06 19:07:53 följande:
    Superkul och superjobbigt! Jag har utmanat min kompis - 5 pass afrodans i veckan i två veckor med start nästa vecka! Alternativt 4 afropass och 1 body combat
    Oj Cantis, kan inte du bli kompis med mig också och utmana mig med?!

Heloise, vilket ljuvligt täcke!
  • Bobou

Ja, men jag har massor av ursäkter också... så jag skulle egentligen behöva en träningskompis. Just nu känns det bara onödigt att komma igång, eftersom jag ska åka till USA om tio dagar. Du hör, alla ursäkter är bra ursäkter!!

Cantaton skrev 2010-01-06 20:37:41 följande:
    Sure! Självklart! Har du nånstans att träna?
  • Bobou

I Uppsala. Hade jag bott i Sthlm hade jag frågat om jag fått haka på dig.

• Bobou

...vad skulle ge den största minskningen av våldtäkter tror ni; att alla kvinnor följde Metros råd, eller att alla män följde Johannas?

• Bobou

Jo, du har rätt... ska nog masa mig iväg i morgon bitti. Om jag kommer i säng i tid ikväll.

Cantaton skrev 2010-01-06 21:18:49 följande:
    Det hade du såklart gärna fått göra. Äsch då, Uppsala är ju lite långt att pendla för bara för träningspass Men det är inte acceptabelt att du inte tränar på 10 dagar! Du hinner ju med 3 pass utan problem! Var tredje dag så där. Ok?!
  • Bobou

Äh. Grejen är att nästan ingen anser sig begå våldtäkter, trots att många anser sig vara våldtagna. Överfallsvåldtäkterna är inte det stora problemet, utan våldtäkterna inom äktenskap/parrelationer. Punkt 8 och 9 är de viktigaste!

Och jag vill lägga till en punkt 11: "Att någon velat ha sex med dig vid någon annan tidpunkt innebär inte att hon eller han vill ha sex med dig vid varje tidpunkt." Och en punkt 12: "Även försiktigt motstånd (exempelvis från någon som tycker mycket om dig är chockad över ditt oväntade beteende) är motstånd." Och en punkt 13: "En våldtäkt är inte per definition våldsam."

Panzerfaust skrev 2010-01-06 21:29:36 följande:
    Ah men jag har ett bättre: Börja döma efter straffskalan, ingen vill sitta i finkan i 10år bara för att man har en benägenhet att överraskningsknulla folk. Nej, döm ut maxstraff samt att icke medborgare ofelbart ska utvisas med återinreseförbud på livstid.
  • Bobou

Haha. Bra poäng.

Cantaton skrev 2010-01-06 21:31:45 följande:
    Inte OM du kommer i säng i tid i natt - då har du en ursäkt imorrn om du inte gör det. Masa dig iväg imorrn bitti what so ever!!
  • Bobou
    Cantaton skrev 2010-01-07 23:29:26 följande:
    Bobou, hur gick det med träningen idag?
    Haha! Jag skulle precis skriva det! Jo, jag var faktiskt på gymmet i morse. Tack för hjälpen! Och ja, jag gymmar gärna morgnar för jag är ofta upptagen kvällstid... Ikväll har jag haft terminens första körrep och det var attan så mycket jobbigare än gympasset i morse... Helt slut i magen och i huvudet och i rösten!
  • Bobou

Passionis, grattis på födelsedagen, trots att den varit tung och ledsam. Skyndar mig att skicka så många kramar jag bara hinner innan tolvslaget!

• Bobou

Jag ska faktiskt träna imorgon igen, med min kompis. Det är liksom lättare då. Och på söndag ska jag åka långfärdsskridskor! Räknas det? Är lite nervös faktiskt, har aldrig gjort det förut...

(Jag rör på mig, det gör jag, även när jag inte tränar. Promenerar till och från jobbet varje dag, det är ca 5 km varje väg. Men jag behöver verkligen bygga muskler.)

Cantis, du får vara snäll mot lillmagen... För att citera Muminmamman: "Allt som är trevligt är bra för magen".

Cantaton skrev 2010-01-07 23:58:30 följande:
    Att sjunga är ett träningspass i sig. Har haft träningsvärk i magen många gånger efter sånglektioner! Så när är planen att träna nästa gång? Nyckeln till att komma iväg och träna är att planera in den i almanackan. För min del blir det PT-träning imorgon!
  • Bobou

Du visar väl när du är klar?

På tal om avatar... Såg Avatar i 3D ikväll.
    Den var väl häftig, men det finns bättre filmer att se, helt ärligt...

Fjosok skrev 2010-01-10 20:21:28 följande:
    En av urbakelserna har jag ju som avatar här
  • Bobou
    Fjosok skrev 2010-01-10 21:54:47 följande:
    Såg Avatar i förra veckan. Mina betyg är som följer om man får sätta betyg 1-5.Tekniska framsteg: 53D-förstärkning: 5 (upplevelsen var helt sjuk)Filmupplevelse : 5 (ja, minst)Skådespeleri: 4Manus: 1 (som ett Star Trek-avsnitt från 70-talet, typ)Så ja, den svängde verkligen, men de tekniska bitarna, 3D-upplevelsen och filmupplevelsen totalt var högsta klass.Vad tyckte du?
    Ungefär samma sak, men lägg på några ettor för regin (ständigt övertydligheter på amerikanskt manér) och den fullkomliga bristen på trovärdiga karaktärer, så landar vi väl på en trea eller så sammantaget...
    Filmupplevelsen håller jag inte med om. Det var en fantastisk visuell upplevelse, men en filmupplevelse ska vara mer än så. Jag satt bokstavligen och suckade och tog mig för pannan flera gånger under filmen, som när någon levererade en särdeles töntig one-liner, och det bidrog inte till filmupplevelsen.
Svar på tråden Tantvarning6