Tantvarning6
Mm, vem syndar inte ibland? Problemet är väl de som gör det vanemässigt...
Mm, vem syndar inte ibland? Problemet är väl de som gör det vanemässigt...
Haha... själv sitter jag med en ask romerska bågar (mörka) och tänker ungefär samma sak. Jag behöver inte banta, men jag har ätit äckligt mycket socker ikväll. Kommer att vakna helt socker-bakis imorgon.
Nu börjar det bli sängdags, och jag hade ju tänkt ta bort hår ikväll så jag kan gymma imorgon bitti...
En mor, det var en jättebra fråga. Någon som tar hand om och tar ansvar (i stort och smått) för en annan person, som får den personen att känna sig trygg och älskad. Och som upplever sig vara av kvinnligt kön. Typ?
Hrm, jo, det var visst det... Har borstat tänderna faktiskt... men inte epilerat mig än...
Men jag såg nyss Icas nya reklamfilm! www.ica.se/FrontServlet&state=butiker_dynamic&viewid=1549531&showMenu=butiker_4
Den var ju jätterolig! Är det någon fler än jag som kommer ihåg en jättepinsam videoblogg som Panzer länkade till för flera månader sedan? Helt underbart!
Jag har också varit på bio ikväll! Jag och mamma såg Bright Star. Riktigt bra var den, alla karaktärer var helt fantastiska! Men lång, den också... Och det var jobbigt, för mitt under filmen började jag känna mig sjuk. Gissar förkylning, men med magont och illamående som bonussymptom. Så nu sitter jag här i sängen, uppallad på kuddar, och fryser fast huden hettar. Hoppas att en lång natts sömn kan råda bot.
Aleta, tack för din länk! Jag har massor av miljökval, men det är så svårt att veta vad man ska tro på. Och i slutändan blir det typ inget kvar man kan äta...
Daa, så hemskt tråkigt! Många kramar!
Ja, men jag har massor av ursäkter också... så jag skulle egentligen behöva en träningskompis. Just nu känns det bara onödigt att komma igång, eftersom jag ska åka till USA om tio dagar. Du hör, alla ursäkter är bra ursäkter!!
I Uppsala. Hade jag bott i Sthlm hade jag frågat om jag fått haka på dig.
...vad skulle ge den största minskningen av våldtäkter tror ni; att alla kvinnor följde Metros råd, eller att alla män följde Johannas?
Jo, du har rätt... ska nog masa mig iväg i morgon bitti. Om jag kommer i säng i tid ikväll.
Äh. Grejen är att nästan ingen anser sig begå våldtäkter, trots att många anser sig vara våldtagna. Överfallsvåldtäkterna är inte det stora problemet, utan våldtäkterna inom äktenskap/parrelationer. Punkt 8 och 9 är de viktigaste!
Och jag vill lägga till en punkt 11: "Att någon velat ha sex med dig vid någon annan tidpunkt innebär inte att hon eller han vill ha sex med dig vid varje tidpunkt." Och en punkt 12: "Även försiktigt motstånd (exempelvis från någon som tycker mycket om dig är chockad över ditt oväntade beteende) är motstånd." Och en punkt 13: "En våldtäkt är inte per definition våldsam."
Haha. Bra poäng.
Passionis, grattis på födelsedagen, trots att den varit tung och ledsam. Skyndar mig att skicka så många kramar jag bara hinner innan tolvslaget!
Jag ska faktiskt träna imorgon igen, med min kompis. Det är liksom lättare då. Och på söndag ska jag åka långfärdsskridskor! Räknas det? Är lite nervös faktiskt, har aldrig gjort det förut...
(Jag rör på mig, det gör jag, även när jag inte tränar. Promenerar till och från jobbet varje dag, det är ca 5 km varje väg. Men jag behöver verkligen bygga muskler.)
Cantis, du får vara snäll mot lillmagen... För att citera Muminmamman: "Allt som är trevligt är bra för magen".
Du visar väl när du är klar?
På tal om avatar... Såg Avatar i 3D ikväll.
Den var väl häftig, men det finns bättre filmer att se, helt ärligt...
Daa, hoppas att det snart blir bättre! Många kramar!