Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning6

Nu har jag varit duktig tant!
    Storhandlat på Lidl. Lyckades inhandla råvaror för middagar i 14 dagar farmöver för bara 1022:-.

• TinkerBelle

Har funderat på att pallra mig iväg till IKEA imorgon, men jag drar mig för just det där monterandet...
    Maken är borta en vecka så jag kanske skjuter på det tills han är tillbaka. Hmm får se hur det blir.

Och eftersom jagär ensam vucen hemma så blir det nog inget vin för min del även om jag är bra sugen. Kan liksom inte bälga i mig en hel pava själv. Ska upp tidigt imorgon och köra till äldsta sonenes innebandy match....

didis skrev 2009-11-07 19:15:48 följande:
    Go´kväll!Jag har inte hunnit läsa allt ännu men skickar redan nu ett gratiis till Cantaton och en klapp-på axeln-det-där-gjorde-du-bra till Tinkerbelle!Själv har jag tillbringat en stor del av dagen på IKEA, nu tar jag ett glas vin medan maken monterar garderober.
  • TinkerBelle

En dag i taget är enda sättet.
    Skönt att du har sambon och skönt att du har en massa saker som sysselsätter dig även om det är tungt.
    Tror det skulle bli ännu tyngre om du fick för mycket tid att tänka.

Cantaton skrev 2009-11-07 19:19:27 följande:
    Dagarna är tunga just nu, men efter att ha sovit till tolv, gråtit en skvätt och duschat riktigt varmt åkte sambon och jag till Västermalmsgallerian. Jag köpte ett par stövlar, sedan köpte vi inflyttningspresent till en kompis. Därefter åkte vi till sjukhuset. Nu är vi hemma och lagar lasagne. Om en stund blir det äta och sedan inflyttningsfest.
  • TinkerBelle

Hej å hå!
    Spring och köp en triisslott för b*velen...
    Med ett sånt flyt kan du inte annat än vinna.

Frulle skrev 2009-11-07 21:08:28 följande:
    Hej hej. Här ligger jag på hotellet.. Fick just VÄRLDENS skummaste telesamtal!!!!! En reklambyrå som ska testfota mig i morron och OM dom gillar mig så ska jag åka till DUBAI !!!!!! Ett reklamjobb för bilen Kia.. 15 papp plus resa och boende får jag!!
  • TinkerBelle

Men eh han dum eller?
    Kan han inte förstå att den där "heta" bruttan är hans och han ska bara vara stolt..

Frulle skrev 2009-11-07 21:30:01 följande:
    Ja jag vet faktiskt inte.. Helskumt. Äh det är säkert nån som driver med mig, plus att Micke såg måttligt road ut av att jag vill ta jobbet OM jag får det!
  • TinkerBelle

God eftermiddag tanter,

Nu är jag hemma igen. Sonens lag vann med 7-2 dock blev en av hans bästa vänner skadad och fick köras till sjukhus efter att knäet fått en smäll.

Sitter och lyssnar till remeberence day celabration live från London - Pampigt!
    Jag kan knappast påstå att jag är övertygad när det gäller UK?s utrikes politik av idag, men jag tycker det är vackert hur dem hyllar de som get sitt liv under första och andra världskriget och kämpat för de det trodde på.

Mulle ? det går upp och det går nere. Kan ärligt säga att jag de senaste månaderna också varit nära att packa makens väskor åt honom. Prata är enda du kan göra och var stark! Om prat övergår i skrik ta en ?timeout? Funkar inte bara på barn?.

Sonja ? han är en pärla och ibland måste man putsa dem för att se glansen!

Kjell ? jag måste nog ta besöka dig i den kyrka! Låter som ni har en väldans massa kul för er.

Till alla kramar i massor!

• TinkerBelle

Åhh va kul!!!
    Så himla härligt att höra efter allt kämp som varit.
    Hoppas sonen också känner sig nöjd med sin insats.

passionsblomman skrev 2009-11-08 19:09:55 följande:
    Hej alla! *vinkar*Vi har varit ända i Mörrum utanför Karlskrona idag!Med sonens handbollslag.De fick fett massa stryk kan man säga, men jag är glad som en lärka, för idag har jag fått sitta och se min lilla pojke skaffa sig en plats och en roll i det laget och få iaktta hur han belv en i gänget, med ryggdunkar, high five och alla de passningar som plötsligt kommer när lagkompisarna inser att man fixar att ta den och spela vidare.Det väger tungt när den annars klart skickligaste killen i laget säger "han är minst och yngst av alla och ändå är han nästan bäst i hela lagetju! Han är ju hur envis som helst på plan!"Snacka om att skaffa sig respekt!Så hinla roligt!de samarbetade verkligen så det var en fröjd att se och min son fick både skratt ochjubel och applåder ÄVEN av föräldrar till motståndarlaget. *mitt hjärta flödar över*
  • TinkerBelle

Dags att plocka fram handväskan och prata med plånboken?
    Har ni betalat allt redan?
    Om inte tycker jag ni kan meddela dem att för varje dag dem är försenade så drar ni era extra boende kostnader från slutbetalningen.

Frulle skrev 2009-11-09 15:42:40 följande:
    ghghghGHASHAGDKAGDLJgödgaÖDÖf!!!!Var upp i lgh nyss. Vi ska ju flytta in i morgon mend om har inte ens varit DÄR!!!! FAAAAAAAAN!! Vi har inte råd att sitta här och betala 1000:-/natten. Dom blir ju aldrig klara!! Jag står inte ut längre!!!
  • TinkerBelle

Om ni har ett avtalat datum så är det avtalsbrott så ja ni borde kunna kräva för de omkostnader som dem åsamkar er genom att bli försenade.

Å blir så arg på sånt där! Känner hur hornen växer i pannan på mig.

Frulle skrev 2009-11-09 20:45:18 följande:
    möööök- Ja nu har vi fått boka fortsatt boende på hotell hela veckan, så det är 5000 som vi får kasta i sjön!! Kan man kräva att dom står för en del av kostnaden?Nej vi har inte betalat dom nåt ännu.
  • TinkerBelle

Har för femti elfte gången förklarat för 15-årigen att nej du får inte stanna på ett internetcafé hela natten på fredag...

Vilket språk ska jag säga det på för att han ska fatta? *suck*
    Är så trött på dessa eviga maktkamper.

Svar på tråden Tantvarning6