• dfk

Tantvarning6

Ni får krya på er alla ni som är sjuka!
    Heloise, det låter underbart att fara till ett varmare land!
    Har inte varit i något av länderna. Var land har nog sin charm!
    Vad skönt Tinker att sonen inte ligger kvar sådär högt.
    Sonja, ha det så bra på julpysslet med familjen!
    Kramar till alla!

• dfk

Hej alla gummor!

Cantaton, jag förstår att du känner dig sänkt!

Soldemor, jag är väldigt avis på ditt bustroll därhemma. Vill också ha! Min mamma har iallfall fått hem sin skogis. Den är så söt och näpen. Lite småblyg men full fart på honom ändå.
    Jag har inte hunnit dit och bekantat mig med den lilla missen än, då vi varit så sjuka i familjen. Men jag längtar!
    Hon ska ställa i Örebro i januari. Då blir det hennes morrhoppa och så blir den senaste tillskottet.
    Här hemma håller jag på reder ut världens tovor som mammakatt har. Har slarvat lite med borstningen och det får man sota för. Vet inte hur jag ska få bort dom. Får nog klippa....

Ikväll blir det gottis och IDOL!
    Maken har stekt pannkakor så det bara visslar om det. De sålde ägg med kort datum, såna där stora kartonger för bara 10:-. Perfekt! Jag får baka några kakor också.

Kramar till alla!

• dfk

Cantaton, ha det så mysigt på adventsfikat!

Frulle, det är hemskt när man får en frisyr och man känner sig ful. Inte ok heller med en frisör som klipper vad han/hon tycker utan att att ha kontakt med den som ska bli klippt. Men du klär nog i det mesta! Grattis till lägenhetsförsäljningen!

lillabruden, det där lät så himla skönt med sockor och filtar som värmer. Önskar mig sånt själv. Har lätt för att frysa.

Sonja,det är klart vi vet att du har en fin man!

Kramar och mysiga adventshälsningar till alla!

• dfk

Slänger mig in i bröstdiskussionen. Jag har alltid haft liten byst och har alltid önskat mig större. Men nu är jag skapt såhär.
    Vet inte heller om jag skulle våga eller vilja göra en operation men jag tror att jag skulle trivas lite bättre med en större byst. Försöker att bara inbilla mig själv, att dom duger, söta och gulliga är dom. Ibland lyssnar dom men ibland inte!
    Beror också på vilken sinnesstämning jag är i och i vilket sällskap jag är har jag märkt.
    Har mellan a och b-kupa. Nu vet ni det också! Tänk vad man lämnar ut för detaljer....

• dfk

Välkommen tillbaka passion!
    Daa, ja tänk att det är så att man önskar sig tvärtom så ofta. Som det här med hår... Lockigt eller rakt.... eller storlek...Lång eller kort... liten eller stor..

Sonja, skakar din hand tillbaka!

Cantaton, Jätteskönt att operationen blev av och att det finns hopp om hans rehabilitering!

Jag är så fruktansvärt morgontrött idag! Hoppas att det släpper.
    Yngsta dottern hade också världens sämsta humör när hon vaknade. Som en liten dracula. Huva! Men på väg till skolan säger hon att "Du är så tjurig mamma, så jag vet inte om jag har lust att säga förlåt för att jag bråkade. Om du slutar att tjura så gör jag det!" Då började jag faktiskt att skratta för att jag orkade inte vara arg på henne. Så vart det ju kram och förlåt!

• dfk

Daa, hon är 9 år! Hon pendlar mellan att vara världens finaste och gosigaste tjej till att vara en liten dracula med huggtänder!
    Jag tycker mest om den gosiga sidan....

Sonja, vacker som en ros!
    Jag skrattade när jag läste det där du skrev om din dotter som kläckte ut sig massor av tokiga ord på rysska till farfar!
    Herregud, det måste både ha varit hemskt pinsamt men också hysteriskt roligt på samma gång!

Min yngsta hon sa något mycket "angenämt" ord på en middag vi var bortbjudna på, hon var tre år då och tittar på min kusin och säger med hög och klar stämma "pisspotta" till henne. Alla gapade och det blev en riktigt pinsam tystnad en stund!
    Ja då förstod jag ju att hon tittat för mycket på Madicken.

Fjosok, var nu rädd om dig!

Passion, det låter som stressrelaterat men kolla för säkerhetsskull upp dina blodvärden. B-vitaminer kan hjälpa, ibland också lite extra kisel som silica. Har man låga järnvärden kan man också tappa hår. Men järntillskott ska man bara ta extra om man verkligen har en brist på det. Hormoner kan också mycket väl spöka.. Nu gjorde jag ingen klokare, men det är några faktorer jag kan tänka mig.

Soldemor, åh vilken nervpers med kissen som var borta. Skönt att den hittades inte alltför långt bort!

Kramar till alla!

• dfk

Passion, du behöver inte ångra något!
    Tänk allt jag ibland har skrivit om min man när vi har bråkat. Sedan känner man sig lite dum att man utelämnar sånt och tänker att alla kanske tror att han är en skithög nu!
    Men ni har peppat mig och jag tror att ni vet att han även besitter fina egenskaper. Det samma gäller dig. Så!

• dfk

Jag sitter i ett tråkigt läge just nu. Min chef och jag kan inte komma till en lösning kring mitt schema... Det är jättejobbigt!
    Jag vill gärna vara flexibel och ställa upp i de flesta lägen. Men jag måste ju ta hänsyn till mitt liv och mina möjligheter till att få ihop vardagen också. Känns inget vidare när det inte går att diskutera ens. Vet inte hur det ska sluta....

• dfk

Heja Cantaton! Jag blir sporrad själv, när jag hör hur du kämpar!

• dfk

Didis, Grattis!!!!!

Heloise, jag håller också tummar för att det ska komma ett glädjebesked med illamåendet!
    Vilka söta barn som kom och skottade hos er.
    Vad tråkigt med din häst!

Cantaton, hoppas hesheten snart går över och vad skönt att din pappa är piggare.

Sonja, jag förstår inte att du mäktar med!
    Det är ju jättegeneröst att ni erbjuder ert hem och säkert kommer ni ha det jättetrevligt.Själv skulle jag nog inte orka med ett sådant besök över jul då jag har en tendens åt att vara perfektionist när jag får besök.
    Men ta det som det är. Som lillabruden säger om dammtussar- det är änglarnas tofflor som dom glömt kvar.
    Tur att du har en pysslig make som också kan fixa lite innan besöket anländer.

Aleta, jag förstår din oro! Hoppas att det inte är något allvarligt.

Vad är det för "dumheter" jag hör med snön. Snö är ju kul och mysigt vetja! Mera snö!
    Här är det fullrulle i radhuset. Det kokas knäck, rullas köttbullar och skuras med såpa.

Svar på tråden Tantvarning6