• grisbjörnen

Gran Canaria som bröllopsresa, för "vanligt"?

Hej alla där ute...

Jag och min sambo har nu tittat på en mängd olika resor men kan inte riktigt bestämma oss. Nu är vi inne på Gran Canaria och då på ett hotell som har åldersgräns och ligger lite mer avsides i Playa de Ingles. Vi har som krav att det ska vara så lite barn som möjligt och gärna bra standard så man kan bli lite bortskämd.
    Vad tror ni då om ett hotell med åldersgränsen 12 år och att det ligger en bit från stranden? Är det för "vanligt" att åka dit och man bör välja något mer exklusivt eller vad tror ni?

• Svar på tråden Gran Canaria som bröllopsresa, för "vanligt"?
  • MrsTJ

Jag tycker absolut inte att bröllopsresan behöver vara något "alldeles exklusivt" Huvudsaken är ju att komma bort och bli bortskämda med värme och god mat eller vad det nu är man föredrar :D
    sen skulle inte jag rekommendera Gran Canaria som sådant. inget egentligt fel på den. men inte heller något speciellt som gör att jag känner att det är värt alla de pengarna för att komma dit. jag skulle mycket hellre åkt till någon Grekisk ö, (allra helst Cypern som ju ios också är i stort sett grekisk). men ni kanske har varit på Gran canaria förut och hittat er pärla där. och då tycker jag absolut att ni ska åka dit!

• grisbjörnen

Tack för svaret, vi ska snart in och prata med dem om Gran Canaria. Vi vill också ha ganska mycket utflykter att ha möjligheten att åka till eller att uppleva själva å då passade detta bättre än Cypern. Vi har kollat på det också. Detta är dessutom något billigare...

• ElinK

Jag har varit där och minns mest alla barrträd, jag tyckte inte att det var så fint. Vilken årstid ska ni åka?

• Hawaiiii

Jag har varit på Gran Canaria ett par gånger, och tycker att det är ett ok resmål. Håller med MrsTJ om att grekland är lite bättre, men det beror ju såklart på vad man är ute efter.
    San Augustin kan jag inte rekommendera, ett väldigt slitet och ganska sömnigt litet ställe. Playa del Ingles är helt ok, bra strand och nära sanddynerna i Maspalomas(nudiststrand i närheten).
    Vi har varit runt lite och jag tyckte nog att Puerto Mogan var mysigast, ingen stor strand dock. Puerto Rico har jag varit i för längesen, ok strand.. svart lavasand.

Jag tyckte att Amadores var finast på Gran Canaria. Ganska lugnt, många fina hotell, byn är välstädad och känns inte så slitet som andra ställen på ön lätt gör. Stranden är konstgjord med vit korallsand, så det är den enda "vita" stranden på ön, inga vågor tack vare vågbrytare. Bra restauranger vid stranden. Inte lika mycket partaj som Playa del Ingles.

Fördelen med Gran Canaria är att det lätt bli stora vågor på eftermiddagarna, perfekt för att lära sig surfa.

• Plutten2010

Det viktigaste är ju att göra en resa som man själv vill göra!

Har inte varit på Kanarieöarna på många år men en kompis som var där tidigare i år bodde på ett väldigt fint hotell vid Playa del Inglés som även hade spa.. De var väldigt nöjda! =) Iofs ligger det inte direkt vid stranden men det kanske inte är det viktiga..
    Det heter Sunprime Atlantic View Suites & Spa. www.ving.se/hotel/hotelMaster.aspx&regionid=466&countryid=-1&areaid=795&resortid=874&hotelid=60227&itemId=60227&filterOnCategoryId=1
    Förresten, det kanske är det som ni tittat på?? =)

Andra tips från mig annars är Kroatien och Malta!

Svar på tråden Gran Canaria som bröllopsresa, för "vanligt"?