Inlägg från: Hawaiiii |Visa alla inlägg
  • Hawaiiii

Gran Canaria som bröllopsresa, för "vanligt"?

Jag har varit på Gran Canaria ett par gånger, och tycker att det är ett ok resmål. Håller med MrsTJ om att grekland är lite bättre, men det beror ju såklart på vad man är ute efter.
    San Augustin kan jag inte rekommendera, ett väldigt slitet och ganska sömnigt litet ställe. Playa del Ingles är helt ok, bra strand och nära sanddynerna i Maspalomas(nudiststrand i närheten).
    Vi har varit runt lite och jag tyckte nog att Puerto Mogan var mysigast, ingen stor strand dock. Puerto Rico har jag varit i för längesen, ok strand.. svart lavasand.

Jag tyckte att Amadores var finast på Gran Canaria. Ganska lugnt, många fina hotell, byn är välstädad och känns inte så slitet som andra ställen på ön lätt gör. Stranden är konstgjord med vit korallsand, så det är den enda "vita" stranden på ön, inga vågor tack vare vågbrytare. Bra restauranger vid stranden. Inte lika mycket partaj som Playa del Ingles.

Fördelen med Gran Canaria är att det lätt bli stora vågor på eftermiddagarna, perfekt för att lära sig surfa.

Svar på tråden Gran Canaria som bröllopsresa, för "vanligt"?