Inlägg från: Ellabay |Visa alla inlägg
  • Ellabay

JUNI 2010 nr 3

vi sitter just nu och filurar ut vad vi ska äta. Oxfile är iaf klart men vad det ska vara till vet vi inte riktigt... det blir buffe som vi ska servera och vi måste nog bestämma ungefär vad vi ska ha innan vi bokar tid hos cateringfirman för provsmakning. :S
    Känner att mat/ring och inbjudningskort är en enda stor röra. Är jag den enda som känner ibland att all planering är för mkt. jag blir så less så jag vill spy. (kan kanske bero på att jag pluggar heltid samt jobbar flera gånger i veckan)

Men klänningen är köpt iaf! DET känns underbart!

• Ellabay

ONA: Du har så rätt så!!
    Men tror jag känner så över allt nuförtiden. Skolan känns bara som ett enda stort jobbigt moment just nu. Vi ska ut på praktik nu i fem veckor och jag ser inte alls fram emot det. Helst av allt skulle jag vilja lägga mig under täcket och sova i en vecka.

usch ursäkta mig för min bitterhet just nu. :(
    angående maten så kommer de nog bli ca 3-400 kr per person för maten. Är inte riktigt säker på kostnaden. Det är min pappa som betalar maten+spriten och jag är EVIGT tacksam över att han lägger ut den summan. :)

• Ellabay
    ona skrev 2009-10-14 19:32:21 följande:
    Ellabay: Åh, jag önskar att jag var i dina skor! Det kanske låter sjukt, men jag skulle inget hellre vilja än att vara på praktik i fem veckor! Här i storstaden blir man lärare genom att vara på praktik en dag här och en dag där, med en massa plugg emellan. Jag blir tokig på det! (Och jag hatar när folk säger att de skulle vilja ha det som jag har det, eftesom ingen annan människa i världen vet hur någon annan på riktigt har det, så nu slutar jag.)Men jag kan tänka mig hur du känner. Jag känner likadant själv just nu. Och vad kan man göra? Det är bra att du skriver av dig och får ut din bitterhet, och tro mig, de flesta här har någon gång känt likdant. Du är inte ensam! Få ut alla tankar ur huvudet, här på bt finns det alltid någon som lyssnar om du känner att du inte vill spy galla över dina närmaste. Det är värre att gå ensam, fundera och må dåligt, så ut med det bara! Det är inte lätt att få allt att gå ihop, när dagarna bara rusar förbi, men vi är människor allihopa, och vi finns för att stötta när det behövs.Okej, det låter ju rimligt för maten. Vad får ni för den summan då?
    Jo praktik är ju bäst! Vi går på praktik i förskoleklass nu och det blir nog roligt. Men sååååååå många uppgifter som ska göras. Hahaha låter som en riktig höstdepp här nu men misstolka mig inte jag är lycklig! haha.
    Pluggar du i sthlm? DessutomSKÖNT att vara klar om ett år. Själv har man 2 år kvar men tiden bara försvinner så snart är man färdig förskollärare och kan bege ut i jobbet igen.

Ja, summan på maten och spriten skulle väl gå på cirka 40 tusen kr hade pappa räknat ihop. vi blir väl cirka 95 gäster. :)
  • Ellabay

vi har nu bokat bröllopsnatten och vi tror jag och min brudtärna ha hittat hennes tärnkläning. :)

• Ellabay

Jag kommer då ALDRIG kunna välja vigselring. Kommer få gifta mig utan ring känns det som just nu.. SUCK!

• Ellabay
    Loli skrev 2009-12-03 09:15:43 följande:
    Hej! Kommer in väldigt sent i tråden men vi bestämde för ett par tre veckor sen datum för bröllopet!!! 25 juni blir det, nån mer som gifter sig på midsommarafton? Känns jättekul men också lite overkligt :) Vi har precis börjat berätta för folk och då känns det ju lite mer "på riktigt" men fortfarande ganska overkligt! Hur känns det för er? Jag har inte så stor koll på om vi är " i fas" men det vi har fixat är bokning av kyrka och lokal, min klänning och skor, har kollat upp catering och hittat ett par alternativ vi gillar. Hur långt innan behöver man ringa cateringfirman tror ni? Budget är gjord och gästlistan är väl halvfärdig, fort osäker på några... När ska ni skicka iväg inbjudningarna? Eftersom vi gifter oss på midsommarafton då ju många har planer kanske det är bra om vi skickar iväg dem i extra god tid, typ februari. Hur har ni gjort?
    Hej! Grattis till bröllopet! Vi gifter oss också den 25 juni. Längtar så och även om vi ha planerat i 7 månader edan känns allt så overkligt. Tror inte jag kommer fatta innan dagen är här. :)
  • Ellabay

Vi kommer skicka ut inbjudningen efter nyår. (om vi blir klara med dom vill säga) är väldigt mkt för mig nu med skolan så jag vet int enär jag ska ha tid att klämma in planeringen för bröllopet. ;)

• Ellabay

Var och tittade på ringar idag men sambon. Tror jag äntligen hittat MIN ring.
    Blir en enstensring. Och det kommer bli såå snyggt. tror vi kommer köpa dom ny eller direkt efter nyår. Vi har väldigt mkt guld från min farmor som vi ska använda och nu när guldet ligger högt så ska man passa på. :)

• Ellabay

Vi är äntligen klara med inbjudningskorten nu. och vissa har vi lämnat personligen. Nu ska resten skickas på posten.
    Nu är det vårat år brudar!

• Ellabay

Förstår inte hur ni som hållt det hemligt så länge kunnat! Jag är verkligen imponerad!
    Vi bestämde i mars att vi skulle gifta oss. Bokade kyrka i slutet av april och då kunde vi inte hålla oss längre. Önskar att vi kunde hålla oss liiiiiiiiiite längre men som sagt jag är imponerad. :)

Svar på tråden JUNI 2010 nr 3