ona skrev 2009-10-14 19:32:21 följande:
Ellabay: Åh, jag önskar att jag var i dina skor! Det kanske låter sjukt, men jag skulle inget hellre vilja än att vara på praktik i fem veckor! Här i storstaden blir man lärare genom att vara på praktik en dag här och en dag där, med en massa plugg emellan. Jag blir tokig på det! (Och jag hatar när folk säger att de skulle vilja ha det som jag har det, eftesom ingen annan människa i världen vet hur någon annan på riktigt har det, så nu slutar jag.)Men jag kan tänka mig hur du känner. Jag känner likadant själv just nu. Och vad kan man göra? Det är bra att du skriver av dig och får ut din bitterhet, och tro mig, de flesta här har någon gång känt likdant. Du är inte ensam! Få ut alla tankar ur huvudet, här på bt finns det alltid någon som lyssnar om du känner att du inte vill spy galla över dina närmaste. Det är värre att gå ensam, fundera och må dåligt, så ut med det bara! Det är inte lätt att få allt att gå ihop, när dagarna bara rusar förbi, men vi är människor allihopa, och vi finns för att stötta när det behövs.Okej, det låter ju rimligt för maten. Vad får ni för den summan då?
Jo praktik är ju bäst! Vi går på praktik i förskoleklass nu och det blir nog roligt. Men sååååååå många uppgifter som ska göras. Hahaha låter som en riktig höstdepp här nu men misstolka mig inte jag är lycklig! haha.
Pluggar du i sthlm? DessutomSKÖNT att vara klar om ett år. Själv har man 2 år kvar men tiden bara försvinner så snart är man färdig förskollärare och kan bege ut i jobbet igen.
Ja, summan på maten och spriten skulle väl gå på cirka 40 tusen kr hade pappa räknat ihop. vi blir väl cirka 95 gäster. :)