Inlägg från: gumzan |Visa alla inlägg
  • gumzan

JUNI 2010 nr 3

Hej hej, här kommer en från den andra tråden. Har lagt in en länk till denna på den jag startade så att folk hittar hit.

• gumzan

Kika in på Kinaklänningstråden och kolla runt lite vad det pratas om där, där kan man få svar på det mesta som rör kinaklänningar.

ona skrev 2009-10-16 21:20:49 följande:
    Jag har bara sett den på nätet än så länge :) Men efter att ha gått igenom över 3000 klänningar så vet jag att den ser ut precis som jag skulle vilja att min klänning såg ut. Har funderat på kinaklänning, men är ju så feg! Är det bara att maila dem, vad kostar det ungefär, vad kostar det att få klänningen hitskickad, allt sådant. Vågar ju knappt ens beställa saker från H&Ms postorder.. :D
  • gumzan
    Martinaa skrev 2009-10-16 22:00:55 följande:
    Jag ska beställa från Kina. Har följt kinaklänningstråden länge nu så jag vågar. Du får ju mäta dig och skicka in dina mått så de syr ju precis efter dig, och då ska det ju passa! :) Klänningen jag har sett ut ligger runt 2500:- med frakt, och jag tycker det är räcker för en klänning jag ska ha på mig en enda dag. Frågade vad samma klänning skulle kosta att beställa i butik i Sverige, och svaret blev 10 500:-...
    Vilken sida beställer du ifrån? Jag har spanat in en klänning från Landy,
  • gumzan

I Kalmar är det lite olika, vissa tar från 600-900 kr timmen för uppsättningen samt 400kr extra för make.
    Andra har paket pris från 2800 ?! osv osv

Själv har jag en tärna som ska hjälpa mig med håret, beställa löshår osv, samt make up. Hennes syster är make up artist o modellar lite, så vi skulle fixa nån super makeup som håller gela dagen :)

• gumzan

hela dagen menar jag, lite knepigt att skriva med en bebbe i knät som sparkar på tangentbordet med fötterna....

• gumzan

Vi har äntligen hittat en plan B, Plan A gick lite i stöpet då stället lite snopet gick i konkurs, tur att man inte skulle gita sig i Oktober ;)

Nu har vi bokat stuvenäs gästgiveri till vigsel och fest, och bröllopssvit såklart.

• gumzan
    Tausen skrev 2009-10-25 19:56:16 följande:
    Vi har bokat lokal. Det blir en bit för folk att åka mellan kyrkan (som ligger en bra bit från stan) och festen och sen även in till stan där de har boende..men vi tänkte erbjudna nån som kan åka skjutsa lite för en billig slant och så kommer en del ha möjlighet till boende på närmare håll.Hoppas att det går att lösa på ett bra sätt, Lite nervös dock.
    Ni känner inte någon som kan ställa upp och köra för en liten slant ( ungdom som behöver lite extra pengar )så kan ni hyra minibussar kanske. Eller det kanske inte är billigt, förresten . Ett tips i allafall

Eller övertala någon bonde så kan de åka höskrinda hihi
  • gumzan

-5 JUNI-
    Cotopaxi
    JBB
    yatzy86
    josefineoerik
    05juni2010
    ona
    Kribban

-12 JUNI-
    Grisbjörnen
    han och jag
    Plutten2010
    Yoodie
    Gumzan

-16 JUNI-
    RocknRolla

-18 JUNI-
    1willB2

-19 JUNI-
    AGITI
    bettertogether
    Cina66
    Converse
    Gerberan
    Tinndra
    Tausen
    Lina o Peter

-25 JUNI-
    ellabay
    Bellatrix1982

-26 JUNI-
    GrodanoJag2010
    jessie81
    krutt
    chokladmonstret
    Cessan78

• gumzan
    Tausen skrev 2009-10-28 10:49:05 följande:
    Likabra att utgå från att det kommer regna!
    Nej men hörru så kan får du inte säga:) fast iofs 19 juni kan det ju regna om det iallafall är uppehåll 12 juni ;)
  • gumzan

hihi jag var tärna för några år sen i just sånt väder 25 grader. det var lite varmt om rumpan kan man säga;)
    bruden hade lite luftigare med underkjolen.

Jag som älskar prickit har sett ett UNDERBART paraply som jag bara vill vill vill ha..... www.systerlycklig.se/

åååå vilka fina bilder det skulle kunna bli ......

• gumzan
    Bettertogether skrev 2009-10-29 09:31:15 följande:
    Underbart paraply!!! :D Nästan så jag önskar det kunde passa in i vårt färgtema ;) Men jag menar.. det är väl bättre att det är något helt annat än en vit nyans som bara NÄSTAN passar ;P
    Men visst är det underbart, tänk dig svartvitt foto där bara paraplyet är i färg ååååå wonderfull
  • gumzan

vi har 12 juni o det betyder att det är 5 månader o 7 dgr kvar, hjälp!!! tur att jag har handlat grejer till inbjudings korten idag. Måste nog börja med dem typ NU!

• gumzan

någon som beställt klänning från landy? hur lång tid tog det?

Svar på tråden JUNI 2010 nr 3