Inlägg från: Trollia |Visa alla inlägg
  • Trollia

    JUNI 2010 nr 3

    Hej alla! Hur går det för alla med planeringen?
    Vi ska troligtvis också gifta oss i juni nästa år, har beställt klänning från Kina o kikat runt en hel del på olika bröllopssidor mm men har inte bokat lokal, kyrka mm ännu.. Men nu ska vi iaf iväg o kika på lokal imorgon o då plötsligt känns det mkt mer verkligt!

    Tänkte också på detta med smink och håruppsättning, hur har ni planerat för det?Är lite nyfiken på hur mkt det kostar i olika delar av Sverige?

  • Trollia
    Bettertogether skrev 2009-10-21 13:25:58 följande:
    Jag bor ju inte i Sverige, men där jag ska fixa mitt hår tar de 40 ? i timmen, alltså ca 400... och då ingår provkammningen före. Så cirka 80 ? skulle det bli för mej sa de :)
    [/citat]
    Ok..låter ju överkomligt!
    Lina o Peter skrev 2009-10-21 09:19:13 följande:
    [citat]
    Jag ska göra sminket på Make Up store (M.U.S) och här kostar det 995 kr och då ingår provsminkning samt sminkning dagen D, och man får produkter för hela summan.Håret ska en kompis som är frisör fixa åt mig. Kul att kika på lokal! Hoppas det blir tokbra!
    Ja.. är nyfiken nu på hur det ser ut...o framförallt så man kan börja planera lite på riktigt!
  • Trollia
    Bettertogether skrev 2009-10-21 16:48:26 följande:
    Man kunde ju tolka meningen lite annorlunda om man vill ;) -"Var träffade ni varandra?"-"Nä jag köpte min make för 800 kr på ebay!"-"och ändå valde du ingen med hår?"-"Nä håret skulle gå på cirka 1800 kronor, så det fick vara!";P Förlåt, men jag kunde inte låta bli!! :D
    Hihi.. ja det var kul!
  • Trollia

    Hej hej igen..
    Då har vi tittat på lokalen och det lutar väl åt att det blir den iaf..700 kr kostar det att hyra den från fredag till söndag..känns som ett riktigt överkomligt pris!

  • Trollia
    Iselle skrev 2009-10-22 14:16:29 följande:
    Det låter ju fantastiskt billigt. Vår kostar 2200 och det tyckte jag var billigt! Finns det bord och poslin på plats då?
    Ja det finns bord, stolar, ljusstakar om man vill ha det men vi ska nog ha egna tror jag, porslin (dock inte helvitt som jag hade önskat), bestick, vinglas, glas mm, diskmaskin i köket. En lite större sal o en lite mindre där det nu stod bord o stolar, skulle ju kunna ha maten där ute tex i det mindre rummet.., två toaletter, samt scen.., så det skulle ju absolut duga..
    Ja ditt pris var ju inte heller så farligt..vi hade först tänkt ta en lokal som ligger inne i stan o jättefint vid vattnet o badplatsen, de skulle ta 2000 för 1 dygn så det hade vi räknat med, men tror det var pingstkyrkan som ägde den o de skulle ha egna aktiviter den tiden på året så de kunde ej lova något o då är det ju svårt att planera ett bröllop..så 700 för den här för hela helgen känns ju lyx..även om det inte ligger i stan o ej vid vatten men det skulle nog duga..det är ett Folkets hus detta.
  • Trollia

    Lina o Peter skrev 2009-10-25 10:12:43 följande:


    Härligt gumzan! Skönt att ha allt på samma ställe! Vi har ju bokat festlokal för ett tag sen, men är inte riktigt hundra % nöjda.. är lite slitet och ligger lite fel till.. Men priset var bra (2300:- för fre-sön inkl. bord, stolar, porslin osv) så vi bokade.Men har haft ögonen öppna för fler lokaler, och igår var vi bortbjudna på drink-kväll hos en granne och fick då tips av ett par om en lokal mitt inne i stan som ska vara jättefin och som då "bara" kostar 700:- mera! Men det är det värt! Så nu känns det lite roligare helt plötsligt! De hade sin bröllopsfest där med ungefär samma antal gäster och var jättenöjda, så det låter ju kanon!
    Låter ju jättebra,,vi ska ju också ev. boka vår lokal nu i veckan, men det känns inte som att det är drömläget precis..men den lokalen jag ville ha skulle ju inte kunna lova att det var ledigt till sommaren pga egna aktiviteter.., men det låter ju toppenbra om ni nu hittat just ER lokal som känns rätt!
  • Trollia
    ona skrev 2009-10-26 21:58:10 följande:
    Jag måste bara skriva av mig. Jag är så kär, i min m2b förstås. Idag gick vi på stan och svängde in via Lagerhaus, där han började titta på dekorationer till festen! Och ikväll var vi till en blomaffär då han började titta efter blommor till brudbuketten! I fredags var vi och tittade (prövade) klänningar åt mig, och när jag då hittade "min" klänning (den andra jag prövade) blev han så rörd att han blev helt tårögd. Han bara satt och knäppte kort efter kort... Så nu har vi börjat komma någonvart, har planerat och funderat hela helgen. Men så ska han ju på jobb igen och då händer ju ingenting. Suck. Inte kul att vara (blivande) sjömanshustru...Men fy vad man känner sig vacker i brudklänning! Jag grät när jag prövade den jag förälskade mig i! Det är ju nästan så att man skulle kunna gifta sig varje vecka.
    Oj, det låter som din m2b verkligen är engagerad..kan inte riktigt säga detsamma om min..han följer ju med förstås om jag ber honom men om inte jag skulle få ändan ur vagnen skulle nog inget ske tyvärr.. men det är väl ganska vanligt att herrarna inte är så engagerade i planeringen mm..
  • Trollia

    Hej alla!
    Måste bara berätta: För en stund sedan ringde det på dörren..det var posten..jag undrade vad det var för jag skulle skriva på leveransen.., postmannen sa en kommentar att det ser ut att vara från Kina!O vad glad jag blev det var MIN klänning!Blev så ivrig så gick över till grannen på en gång som hjälpte mig att beställa så hjälpte hon mig knyta i ryggen mm den var jättefin o måtten stämde jättebra!O så glad jag är skulle nu kunna gifta mig idag för den var så fin..men den som väntar på nåt gott..men trodde det skulle vara ett större paket o att det skulle dröja ännu längre innan den anlände!

  • Trollia

    Nu finns det äntligen bilder på min klänning i galleriet..de första var nog lite för stora i format..så har jag också lagt upp bild på västsetet till sambon som anlänt från USA, samt också bild på sonens västset o skjorta som är beställt från halens men som ej anlänt ännu.

  • Trollia

    April 99 skrev 2009-11-06 13:05:37 följande:


    så var man med lokal också :) känns tryggt! men klänningen är det stora dilemat...ni som beställt från kina: blev resultatet som ni väntat, vad kostade den, varifrån beställde ni?
    Jag är nöjd med min klänning!Måtten stämde bra. Den kostade runt 800-900 kr med frakt från Kina. Köpte från ebay.com, säljaren hade många fina klänningar!Bilder på min klänning finns i galleriet!
  • Trollia

    Nu är vårt bröllop också spikat o klart!Det blir också ett junibröllop, den 12 juni kl. 15. Känns bra att ha det bokat så nu känns det lite mer verkligt. Nu kan man börja med inbjudningarna mm..känns skoj!

  • Trollia

    Vi hade också tänkt 19 juni först men när vi skulle boka lokalen nu i veckan var den upptagen den helgen så det fick bli den 12 juni istället..

    Vi har inte kommit så långt i planeringen ännu..det vi är klara med är:
    Kyrka och lokal
    Brudklänning
    Västset till mannen
    Färgtema bestämt

  • Trollia
    junibrud2010 skrev 2009-11-19 20:35:41 följande:
    vi hade tänkt oss 12juni först. Men då kan inte min syster närvara så vi tog 19e istället
    Ok, ja vi är lite rädda för att det ev. är student då det datumet då sambons frus dotter troligtvis ska ta studenten nästa år, men nu har vi iaf bokat det datumet så får vi se..
  • Trollia
    junibrud2010 skrev 2009-11-19 22:29:41 följande:
    brukar inte studenten vara tidigare.. Runt 5e 6e?
    Ja, det är det jag är lite osäker på, först prata vi på att gifta oss den 5 juni, men sedan tänkte vi det skulle kanske vara student då så vi tänkte den 12, men så blev vi lite osäkra på att det kanske skulle vara runt den 12 så vi tänkte ta den 19 för att vara säkra på att det inte är student iaf, men nu blev det den 12 i af pga lokalen så då får vi hoppas det är student tidigare..
  • Trollia
    Tausen skrev 2009-11-20 14:32:46 följande:
    sambons fru??
    Haha--oj det blev nog lite fel..menade min sambos fars fru förstås..hihi blir så med långa förklaringar när hans släkt är delad o nya familjer..hihi
  • Trollia
    Tausen skrev 2009-11-22 13:52:59 följande:
    ja blev lite fundersam där..kändes lite märkligt om du skulle gifta dig med någon som redan var gift..haha
    Haha ja eller hur!

    Ja nu är man hemma igen då, har jobbat hela helgen o fick ett till pass imorgon så det är bra så man får lite pengar..
    Hoppas ni andra haft en bra helg!
Svar på tråden JUNI 2010 nr 3