Inlägg från: Lina o Peter |Visa alla inlägg
  • Lina o Peter

JUNI 2010 nr 3

Martinaa skrev 2009-10-16 21:16:06 följande:
    Lina och Peter:Vilket bra tips med panelgardin! Ska jag fundera på... Hittar den dock inte den du skrev på hemsidan, kanske är en utgående om den nu var så billig??
    Nej den finns i vanliga sortimentet och ska inte vara utgående, men av nån jäkla anledning går den inte längre att hitta via nätet... Men den finns i lila, mörkgrått och nån typ av röd färg vet jag. 3 meter lång och 50 eller 60 cm bred är den, och kostar då 19:- per längd. Det går också att klippa i den utan att behöva fålla.

Jag mailade och frågade varför den inte längre finns på sidan, men fick svar att den finns, tror inte de fattade vad jag menade.... :P men såg den på IKEA i Göteborg och frågade personalen där om den skulle utgå och de sa nej.

Om du bild-googlar på FLYN LILL så kommer det upp en bild iallafall, men den röda ser nästan rosa ut där, och jag har inte sett någon rosa i butik.

Här går den också att se bild på:

brollopsplanering.blogg.se/2008/november/
  • Lina o Peter

Ja våra bord är också smala, -70 cm.. Så därför måste löparna vara smala om det ska få plats tallrikar och allt på varje sida också.

Synd det var fel färg, men som du sa så finns det ju billiga paneler lite här och var. Dollarstore brukar ha en del tror jag. Om inte festlokalen har då alltså.

Kolla även vanliga gardiner, de är ju ofta 2,5 meter långa och ca 1,50 m breda, och går ju att klippa längs långsidan i så många "remsor" man behöver. Kan bli ganksa många meter "löpare" per gardinförpackning.

Vet inte vilken färg ni ska ha men IKEA har även en gardin som heter SARITA för 79 kr per förpackning, den finns i lila, cerise-rosa, blått och svart.

Lycka till!

• Lina o Peter

Haha! Jaså? Kul att höra! Tack tack! Jag älskar det här, tänk om marknaden var så att man kunde leva på att hålla på med detta.

• Lina o Peter

Ja de är rätt tunna, har du handen bakom så lyser det igenom, men jag tror det kan vara rätt snyggt ändå!

• Lina o Peter

Jag ska göra sminket på Make Up store (M.U.S) och här kostar det 995 kr och då ingår provsminkning samt sminkning dagen D, och man får produkter för hela summan.

Håret ska en kompis som är frisör fixa åt mig.

Kul att kika på lokal! Hoppas det blir tokbra!

• Lina o Peter

Klockrent tips ona!

Vi ska bo på ett mysigt skärgårdspensionat över bröllopsnatten. Är en familj som driver det så det är lite mindre och mysigt. Precis som vi vill ha det. Vi har bokat deras svit, och med kyld champagne, tända ljus och "piffning" (rosenblad osv) samt uppburen frukostbricka på morgonen betalar vi ca 2000 kr totalt.

Vår släkt från andra delar av landet kommer bo hos oss så huset kommer va fullt med folk, skönt att komma bort då.

• Lina o Peter

Härligt gumzan! Skönt att ha allt på samma ställe!

Vi har ju bokat festlokal för ett tag sen, men är inte riktigt hundra % nöjda.. är lite slitet och ligger lite fel till.. Men priset var bra (2300:- för fre-sön inkl. bord, stolar, porslin osv) så vi bokade.

Men har haft ögonen öppna för fler lokaler, och igår var vi bortbjudna på drink-kväll hos en granne och fick då tips av ett par om en lokal mitt inne i stan som ska vara jättefin och som då "bara" kostar 700:- mera! Men det är det värt! Så nu känns det lite roligare helt plötsligt! De hade sin bröllopsfest där med ungefär samma antal gäster och var jättenöjda, så det låter ju kanon!

• Lina o Peter

Jag hoppas också på sol, men som sagt, regnar det så är det ju inte mycket att göra.. :P Lite synd då vi vill knäppa kort utomhus, men får väl hitta på en back up plan. :)

Vi ska åka veteranbil till kyrkan och sen till festen. Pappa har en maffig högblank svart dodge som är sååå fin! Han och hans morbror har renoverat den från grunden, den är från 1920 talet nånting tror jag.

Den har ett enormt emotionellt värde för mig då han hämtade mig och mamma från BB i den när jag var nyfödd, så det var den första bilen jag åkte i. Och sen hämtade han mig med den på studenten och körde runt i stan osv. Så den "hör lixom till" när man ska pricka av ännu en milstolpe i livet lixom.

• Lina o Peter

Men va dåligt! Maila igen och fråga vad hon håller på med, "hota2 med dåligt omdöme, då brukar det hända saker. Hoppas du får pengarna tillbaka, trist med paraplyet bara...

• Lina o Peter

Bra att det löste sig Tausen.

Här går det trögt med bröllopsplaner... Men det gör inte så mycket. Sambon fyller ju 30 år nu i december, så nu har allt börja cirkulera runt det istället. Det ska göras gästlista, skickas inbjudningar, köpas present och planeras datum, lokal mm. Som ett mini-bröllop! Hihi!

Svar på tråden JUNI 2010 nr 3