Inlägg från: junibrud2010 |Visa alla inlägg
  • junibrud2010

JUNI 2010 nr 3

Skogshuggarbrud skrev 2009-11-19 14:57:47 följande:
    Idag är det "bara" 7 månader kvar! Wiie! Det börjar verkligen närma sig med stormsteg nu! Längtar så mycket!
    Då gifter vi oss på samma dag
  • junibrud2010
    Bettertogether skrev 2009-11-19 17:01:01 följande:
    Vi är många som gifter oss den 19 :)Och 7 månader kommer gå i raketfart... för det är just precis dehär 7 månaderna som är kortast. :S Tycker jag!Har ni kommit långt i planeringen tjejer?
    Kyrka o festlokal bokad
    catering bokad
    Frisör bokad som fixar sminket oxå
    gästlistan klar
    ringen har jag valt.. men inte beställt
    brudnäbbar bestämda.
    tärna bestämd
    marsalk bestämd
    färgtema bestämd
    solister bestämda ( en är dock oklart med ännu)
    sånger och psalmer bestämda ( men inte pratat med kantor)
    Toastmadames bestämda
    Flickornas brudnäbbsklänningar klara ( hoppas bara dom passar för dom fick perfekta klänningar förra året som då var lite för stora.)
  • junibrud2010
    Trollia skrev 2009-11-19 20:21:19 följande:
    Vi hade också tänkt 19 juni först men när vi skulle boka lokalen nu i veckan var den upptagen den helgen så det fick bli den 12 juni istället..Vi har inte kommit så långt i planeringen ännu..det vi är klara med är:Kyrka och lokalBrudklänningVästset till mannenFärgtema bestämt
    vi hade tänkt oss 12juni först. Men då kan inte min syster närvara så vi tog 19e istället
  • junibrud2010
    Trollia skrev 2009-11-19 22:27:03 följande:
    Ok, ja vi är lite rädda för att det ev. är student då det datumet då sambons frus dotter troligtvis ska ta studenten nästa år, men nu har vi iaf bokat det datumet så får vi se..
    brukar inte studenten vara tidigare.. Runt 5e 6e?
  • junibrud2010

Nu är jag alldeles mätt..
    I vår familj har vi det systemet att alla turvist får välja mat på fredagar. Idag var det äntligen min tur.
    Vi åt kycklingfile med tzatziki och potatisgratäng

• junibrud2010

Hallåå alla i tråden var är ni?

Igår fick jag ett romantiskt kort.. Där min blivande man har skrivit en kärleksförklaring.
    Det var uppdraget som stod på lappen.. Jag blev jätteglad för kortet..

Idag ska vi åka på en hotellnatt till Uppsala

• junibrud2010

Nu har jag kommit hem från en hotellnatt i Uppsala.. Och nu är jag förlovad.. Nu är det bara vigseln vi väntar på

• junibrud2010
    Bettertogether skrev 2009-11-22 20:41:35 följande:
    Jee!! *applåderar* GRATTIS!! :D
    tack
  • junibrud2010

April 99 skrev 2009-11-24 14:18:19 följande:

Mina inbjudningskort är klara!!!! Min kära kompis har tillverkat vår gemensamma design. Jättefina tycker både jag och sambon.Fast texten i är ännu inte skriven. Hur har ni tänkt skriva/skrivit???Här är vi:Vi har bokat lokalfärgtemat klartköpt sambons byxorSambons ring har han tillverkat själv i titan(så duktig)vart vi ska fixa till hans förlovningsring till min vigselring är klart.vilken modell på klänning jag ska ha.skor köpta.ungefär vad vi ska ha för mat.Bettertogheter-stort grattis!! :)
    Jag antar det är mig du gratulerar.. För det är jag som förlovat mig int Bettertogether
  • junibrud2010

Som ni redan vet så håller ju jag och min m2b på och spelar ett kärleksspel ..
    Denna vecka är det min tur att göra uppdraget som står på lappen jag drog i lördags..
    Det stod såhär på lappen

Njut av kladdkaka eller chokladkaka tillsammans med din partner. Så idag på förmiddagen mumsade vi i oss kladdkaka med grädde

• junibrud2010

Vi kommer att skicka inbjudningskorten i februari. I april ska folk svara. Så har man 2månader på sig att ordna och fixa med festen..

• junibrud2010
    Martinaa skrev 2009-12-03 20:42:45 följande:
    Har tänkt precis samma här. Meeeen va jobbigt det är att behöva vänta med inbjudningarna! Vi håller ju hemligt om det hela tills gästerna får inbjudningarna, så jag hade gärna skickat dem typ idag så jag äntligen slipper hålla tyst! :P
    Vi har sagt till folk ändå. Som ett muntligt Save the date typ.
    Vi har många gäster som kommer långt bort ifrån. Så vi har sagt till så dom har chans o tänka på resa o sånt
Svar på tråden JUNI 2010 nr 3