Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

JUNI 2010 nr 3

Jag bor ju inte i Sverige, men där jag ska fixa mitt hår tar de 40 ? i timmen, alltså ca 400... och då ingår provkammningen före. Så cirka 80 ? skulle det bli för mej sa de :)

• Bettertogether
    yatzy86 skrev 2009-10-21 16:32:45 följande:
    Min make kostar 800 och håret skulle gå på ca 1800 tror jag det var :)
    Man kunde ju tolka meningen lite annorlunda om man vill ;)
    -"Var träffade ni varandra?"
    -"Nä jag köpte min make för 800 kr på ebay!"
    -"och ändå valde du ingen med hår?"
    -"Nä håret skulle gå på cirka 1800 kronor, så det fick vara!"

;P Förlåt, men jag kunde inte låta bli!! :D
  • Bettertogether
    Kribban skrev 2009-10-26 13:43:20 följande:
    Hej hej! vi ska också gifta oss i juni. Så även jag hakar på er tråd. Den 5:e smäller det för oss och även vi har varit på IKEA och köpt gröna servetter :)
    Härligt! :D Ska ni ha genomgående grönt tema eller hur har ni tänkt?
  • Bettertogether
    ona skrev 2009-10-27 21:57:38 följande:
    Vad många junibröllop det börjar bli! Kul att ha flera som man delar dag med, får hålla tummarna att vädergudarna är på bra humör hela juni bara. Idag har min fästman fixat vår transport från kyrkan, och för att det ska fungera vill man ju helst itne att det blåser storm och ösregnar..
    Vad ska ni ha för transport?

För min del får det regna eller bara vara mulet, sålänge det inte åskar eller stormar :)
    Och för att trösta er som vill ha soligt på er dag; utomhusfoton blir MYCKET bättre om det är mulet! :D
  • Bettertogether
    gumzan skrev 2009-10-28 11:14:37 följande:
    hihi jag var tärna för några år sen i just sånt väder 25 grader. det var lite varmt om rumpan kan man säga;)bruden hade lite luftigare med underkjolen.Jag som älskar prickit har sett ett UNDERBART paraply som jag bara vill vill vill ha..... www.systerlycklig.se/åååå vilka fina bilder det skulle kunna bli ......
    Underbart paraply!!! :D Nästan så jag önskar det kunde passa in i vårt färgtema ;) Men jag menar.. det är väl bättre att det är något helt annat än en vit nyans som bara NÄSTAN passar ;P
  • Bettertogether

April 99 skrev 2009-11-08 21:02:50 följande:

vilken bra bröllosplanerar helg!!!*lättnads suck* då har man landat i klänningsdjungeln! Jag vill ju ha något enkelt och fattar inte att enkla klänningar måste kosta stjortan så visade en vänlig bröllopsbutiksägare mig tärnklänningarna som man kan beställa i vitt. Lyckan var gjord och de är mycket billigare än brudklänningarna. Nu ska jag bara bestämma mig för vilken av modellerna. kände mig sååååå fin i "grundmodellen", väldigt jag!Två kompisar var med o kika på klänningar och den ena hade förlovat sig å då fick jag nyss om vart jag skulle vända mig för att göra om befintliga ringar så som vi vill ha dem som vigselringar då hon gjort sin. hux flux är vi iaffären och har jag ett väldigt bra prisexempel på det hela. känns kanon!plus att vi handlade allt material till inbjudningskorten och placeringstagsen...härlig när allt flyter på!hoppas allt går bra för er därute med...
    Låter ju jättebra!! :D Det är roligt när det sker grejer!

Hur ska ni göra om ringarna??
  • Bettertogether

April 99 skrev 2009-11-11 12:05:11 följande:

converse-vad surt! synd att hon inte kan prata klarspråk från början...bettertogheter- vi ska göra om hans förlovningsring till min vigselring. vi var unga o fattiga n'r vi förlovade oss så vi har bara en vanlig tunn slät ring, inget fel i det men det passar inte min käre sambos grova händer, men för mig blir det snyggt med två lika fast den ena är med stenar i istället :) han håller på att tillverkar själv(!) sin titanring, ska bara ha gravyr.
    Det låter ju som en jättbra idé att göra om hans förlovningsring till din vigselring!! :D Så romantiskt! Det borde ju bli en tradition! Tummen upp!
  • Bettertogether
    Skogshuggarbrud skrev 2009-11-19 14:57:47 följande:
    Idag är det "bara" 7 månader kvar! Wiie! Det börjar verkligen närma sig med stormsteg nu! Längtar så mycket!
    Men, det är det ju för oss också!!! :D Det hade jag heelt missat eftersom vi firade lite i tisdags när vi hade 1,5 års förlovningsdag. Men oj... Ja, nu är det inte länge kvar!! :o Jag tänkte "komma ut" på min blogg med bröllopet när det är ett halvår kvar :) Spännande! :D
  • Bettertogether
    junibrud2010 skrev 2009-11-19 16:54:05 följande:
    Då gifter vi oss på samma dag
    Vi är många som gifter oss den 19 :)

Och 7 månader kommer gå i raketfart... för det är just precis dehär 7 månaderna som är kortast. :S Tycker jag!

Har ni kommit långt i planeringen tjejer?
  • Bettertogether
    junibrud2010 skrev 2009-11-22 17:38:11 följande:
    Nu har jag kommit hem från en hotellnatt i Uppsala.. Och nu är jag förlovad.. Nu är det bara vigseln vi väntar på
    Jee!! *applåderar* GRATTIS!! :D
  • Bettertogether

Och vi ska in och beställa min ring imorgon! ^^ Spännande!!

• Bettertogether
    Tausen skrev 2009-12-03 09:52:06 följande:
    Det känns fortfarande lite overkligt..kommer det nog göra ändå tills det är klart tror jag och då kommer det nog kännas lite overkligt att vara gift istället.. :)Vi kommer skicka inbjudningarna i januari redan (gifter oss 19), det är ju semestertider och vill hellre skicka tidigt så att folk kan planera...kommer ha o.s.a två månader innan så att vi kan planera med maten och så.
    Vi tänker också så, att vi skickar ut inbjudningarna ganska tidigt (februari har vi tänkt), men mest för att det passar bra så. :) Sen behöver vi ganska tidigt få veta hur många gäster det blir så vi också kan förbereda med maten (som vi lagar själva!)
  • Bettertogether

April 99 skrev 2009-12-03 14:58:13 följande:

välkomna ni nya! skoj med ännu flera :) Zouzou-trevligt datum! samma som oss...vi har väl också tänkt skicka i februari, känns lagomt o osa ett bra tag innan då vi ska göra all mat själva. när ska ni har osa?
    Mitten av april kanske.. cirka 2 månader före alltså :)
  • Bettertogether
    Martinaa skrev 2009-12-03 20:42:45 följande:
    Har tänkt precis samma här. Meeeen va jobbigt det är att behöva vänta med inbjudningarna! Vi håller ju hemligt om det hela tills gästerna får inbjudningarna, så jag hade gärna skickat dem typ idag så jag äntligen slipper hålla tyst! :P
    Ja jag kan förstå att det är jobbigt att vänta ;) Vi hade också gärna skickat ut dem idag... MEN, bröllopet kommer ju inte fortare för det ;D
  • Bettertogether
    Martinaa skrev 2009-12-15 16:36:03 följande:
    Hallå brudar, vad händer? Varit tyst i tråden alldeles för länge nu!
    Juletider?! ;)
  • Bettertogether

och för oss är det inte heller bara julgrejandet som är på gång... Vi flyttar nämligen i början av januari, till min hemstad 70 km bort. Så det är storflytt på gång!

Men imorgon blir det lite bröllopsbestyr igen när jag ska till en av mina floristvänner för att planera brudbuketten! :)

• Bettertogether

Vi är lite splittrade ännu när det kommer till maten. Vi har hela tiden tänkt göra maten själva, eftersom vi har en så tight budget vi följer... Men nu kan det hända att vi iallafall har råd att köra catering, OM vi får sålt vår lägenhet för mer än vi köpte den för ;)

Svar på tråden JUNI 2010 nr 3