Inlägg från: Steinhammersfru |Visa alla inlägg
  • Steinhammersfru

Resa mera

Vilken rolig tråd! :)

Jag ska till USA 20-29 november, över Thanksgiving. Ska hälsa på en kompis som bor i San José i Kalifornien, det ligger bara 1 tim från San Fransisco så det hoppas jag hinna med också.

Såg att det var någon fråga om var i USA man ska åka. USA är ju ett sådant enormt stort land så det är ju jättesvårt att svara på. Det är som att fråga vad i Europa man ska se på en 2-veckors resa, det går ju bara inte.

Mitt råd är att välj en stat som ni helst vill åka till. Florida, New York, Kalifornien mm.

Själv så har jag varit i Florida, bodde i Orlando. Seattle ett antal ggr. New Jersey och NYC (fast bara över dagen). Washington DC med omnejd. Samt på Hawaii där jag bodde och pluggade i 4 år!

På bröllopsresa så vill vi åka på kryssning och jag hittade den ultimata resan häromdagen, som jag vet vi båda kommer gilla (min m2b gillar inte sol o bad). En kryssning till Alaska!! Blev eld och lågor när jag hittade den :)

• Steinhammersfru

Här är länken till den sidan jag hittade kryssningen till Alaska

www.carnival.com/cms/fun/destination/Alaska/

Det finns säkert fler kryssningsföretag som anordnar resor dit, det har jag inte undersökt än. Jag satt mest och spånade en dag för att kolla vilka destinationer man kan kryssa till. Berättade för sambon häromdagen och han sa att han absolut kan tänka sig att åka till Alaska :) Vi får väl se om pengarna räcker till, till en sådan "avancerad" bröllopsresa.

Lapinette skrev 2009-10-22 13:31:55 följande:
    Steinhammersfru - kryssning till Alaska låter jättespännande. Berätta mer!Ab fab - jag är också aldeles för gammal ! Kom upp till 30 länder.
  • Steinhammersfru

På denna sidan cruisesfromflorida.net/ kan man hitta flera kryssningsföretag som utgår ifrån Florida.

Det var där jag började kolla. Sen så gick jag in på en del länkar och kollade vilka destinationer som dom går till, och varifrån dom utgår från.

Svar på tråden Resa mera