Resa mera
Såg att det kom ytterligare en Chanelfilm- Coco Chanel och Igor Stravinsky. Mads Mikkelsen spelade Igor
Såg att det kom ytterligare en Chanelfilm- Coco Chanel och Igor Stravinsky. Mads Mikkelsen spelade Igor
jag var i NY förra året. Jobb men hade åtminstone en halvdag ledig. då blev det stadsrundtur i Sex and the citys spår. Hur kul som helst.
Och så var jag på ett steak house där alla servitörer såg ut som de jobbade i Sopranos. Klar maffiavarning - kanonkul
tack för reseberättelsen. Precis vad jag behövde idag med grått väder och grått sinne
Inne i stan där jag jobbar finns ingen snö men i min lilla förort ligger lite puder. Vi verkar varit det enda stället i Sverige där det inte snöade igår....
det kommer nog lite här med hoppas jag. vi skall fira jul hemma- bara maken o jag. Ser enormt mycket fram emot det- vi brukar annars ha stora julkalas i ny-familjsstil
God jul till er med. Min senaste resa betydde 11 timmars försening som spenderades på Munchens flygplats. jag har haft roligare
Dags för nytt reseår!
lapinette- hur hade du det i Thailand? Avkopplande hoppas jag
I mellandagarna passade jag på att boka semester i maj. En gammal resebranchkollega och jag skall ta oss till Mallorca (jag jobbade där 1992 och har efter det en stark förälskelse till ön)
Några dagar i Palma, en natt eller två på ett kloster och sen par baddagar i Puerto Soller. jag hoppas vi kan bo här www.esplendidohotel.com/
Annars blir det ett rätt lugnt privat reseår- det är mycket andra saker som händer med födelsedagar, studenter, besök fr Argentina. Maken o jag funderar på någon kortare tur i sommar och diskussionerna rör sig om antingen Dublin (där maken aldrig varit men jag har) eller St Petersburg (där ingen av oss varit)
Skidorter i Sverige? Min absoluta favorit är Marsfjäll men det är ju inte så stort. Och mitt klädtips- satsa på ett riktigt bra underställ
London- vi var där i våras när "barnen" fyllde 18 o 20. hade en ritkigt trevlig helg tillsammans där. Ett utflyktstips är att ta flodbåten ut till Greenwich- himla trevlig tur.
Vi gjorde söndagsutflykten dit- tog tåget dit, promenerade omkring i den söta lilla "byn", tittade på nollmeridianen o observatoriet för att avsluta med båt tillbaka in till centrum.
En liten tur till Stockholm blir det i mars. jag gav min väninna biljetter till Björn Skifs show i julklapp. Det blir shopping, Björn Skifs och Berns asiatiska brunch. Roliga shoppingtips är så välkomna. Och bartips- Lydmar tänkte jag på men har läst om någon bar i gamla stan (???. En ny designbar... eller blandar jag ihop med Lydmar?
På lördagen blir det Dramaten- julklappen från svärföräldrarna. Och söndagsmiddag med svärisarna innan jag åker hem
New York.. åh så mysigt.
Ett tips i NY - magnolia bakery. Ett verkligt cup cake -heaven
www.magnoliabakery.com/
För en SATC-fan som jg var det värligt kul att komma dit. Och kvarteren runt Bleeker str är så fina
Japp- det åkte jag på. Hur skoj som helst
Jag var medbjuden på ett riktigt gammaldags Steak house som heter Sparks. Varenda servitör kändes som de var statister i Sopranos och maffiabilarna stod utanför med feta chaufförer. Köttbitarna var som mindre delar av Utah