Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resa mera

Tack gosnosen för att du gjorde min dag mycket varmare och soligare. Låter som en otroligt härlig och välbehövlig semester.

• Lapinette

gosnosen - Shanghai i maj och sen kanske Afrika?! Visst är det härligt att planera. Jag har ju redan lärt mig massor om Kanada och Nova Scotia som jag inte alls visste förut men troligen så stannar vi i Europa i sommar.

• Lapinette

Ab fab - hur är det i Göteborg? Någon snö? Igår snöade det hela dagen i Stockholm. Så vackert!

• Lapinette

Ahh... jag hoppas det kommer mera till er. Även här inne i stan hänger det fullt med snö på träd och buskar. Känns faktiskt lite trist att åka iväg till Frankrike när det förmodligen ÄNTLIGEN kommer att bli en vit jul här.

• Lapinette

gosnosen - vår Thailandsresa kommer att bli en liknande resa som er med lata dagar och en massa pocketböcker. Försökte igår att förboka en utlykt de har ut i djungeln där man får rida elefant och sen glida i kanot genom djungeln men det gick inte att förboka här hemmifrån så vi får helt enkelt se om det finns platser kvar den veckan vi är där. Lite kort med en vecka men bättre än ingenting.

Det som är härligt med planerandet är att man lär sig en massa nytt om länder och ställen som man inte hade en aning om förut. Sen tittar jag oftast på en så där tre olika alternativ varav vi väljer ett ... men då har man ju kvar de andra alterantiven till en annan gång.

• Lapinette

Vi tänkte ju bo lite varstans på ön. Mitt spontana idé var att ta 5 dagar på Sardinien och 9 på Korsika. Uppdelat på 3 nätter på 3 ställen på Korsika. Häromdagen tittade jag på att hyra hus och då blir det ju en vecka på ett och samma stället... tror jag föredrar 3 olika ställen så vi får se så mycket som möjligt av ön.

• Lapinette

Sen vill jag vandra fast det är apvarmt i juli. Det blir ju inte GR20 precis utan dagsutflykter, kanske en förmiddag här och där som sen kombineras med att åka ned till stranden sen eftermiddag eller om det finns floder/sjöar uppe i bergen som man kan bada i (så gjorde vi i Cannes).

• Lapinette

Har ikväll ätit middag med en Korsikaexpert . Makens fd kollega och kompis var uppe från Rivieran och han har varit på Korsika fem gånger. Tipset från honom var att inte försöka se hela ön på en gång. Han blev aldeles matt när jag sa 3 nätter på 3 ställen ... va, det är ju riktigt länge, tyckte jag!!! Eftersom vi troligen flyger till Sardinien så tyckte han vi skulle inrikta oss på södra Korsika. Där finns de vackraste stränderna och inåt landet hittar vi även bra vandringsleder. Nu ska jag googla vidare .

• Lapinette

Tittar in för att önska alla en riktigt GOD JUL! Själva hoppas vi på att Skavsta har sina avisningsmaskiner intakta imorgon så vi kommer iväg till svärmor.

• Lapinette

Ja, vad ska jag säga om semestern? Vi har verkligen latat oss ... så som det var tänkt. Legat vid poolen och läst böcker, tagit thaimassage på hotellet, promenerat på den näst intill öde stranden, ätit massor med god thaimat, skaldjur och fisk och så har jag ju dykt för allra första gången. Det var en häftig upplevelse där jag är mest glad över att få ha simmat med en sköldpadda samt att jag såg Nemo (clownfiskar). Attans vad söta de är! Hade även ett gäng delfiner som följde vår båt och gjorde konster för oss när vi var på väg ut till dykningen. Superhäftigt! Som sagt, semestern har varit suverän och en vecka till Thailand är absolut ok, trots den långa resan och tidsomställningen.

Ab fab - Dublin har jag inte heller besökt. Skulle ha velat åka dit istället för till London med svärmor (i maj) men eftersom hon inte varit i London så blev det dit vi ska istället. Hinner bara hem och vända, typ 2 dagar, sen åker vi till New York.

Svar på tråden Resa mera