• janos

Äntligen Fredag del 19

Vad roligt att du fick ha en trevlig nyårsafton och att du fick må bra.
    Fru Hilde skrev 2010-01-01 11:47:01 följande:

Gott nytt år!!! vi hade en jättetrevlig nyårsafton och jag mådde förhållandevis ok. Barnen trivdes jättebra och lekte för fullt hela tiden. Bråkade och slogs lite mellan varven, men det är ju som det brukar och så glömmer de ju allt efter fem minuters skrik o tandagnisslan och är världens bundisar igen Idag är jag trött, men maken är "tröttare" ... jag har just knuffat upp honom ur sängen.
  • janos

Här var nyår lungt. Vi var hemma och åt gott.

Jag misstänker också att knäckis har tittat ut, då mamman inte har tittat in på några dagar. Hoppas att allt har gott bra för dom.

• janos

Välkommen till världen Wilma! Stort grattis herr och fru äpv! Njut av eran lilla varelse nu och lycka till med allt. Kom ihåg att vi finns här om du funderar över något. STor kram!

• janos

Känn pressen!!!
    anne på grönkulla skrev 2010-01-03 21:01:19 följande:

Ja, det tror jag bestämt hon har. Är det bara jag som inte bidrar till tillväxten???
  • janos

Jag tror att dom ser till Rystall på det berömda facebook. Här är det längesedan hon syntes till och jag saknar också hennes närvaro.

Cybermamman skrev 2010-01-03 22:13:14 följande:
    Har ni sett till Rystall någonstans? Jag har missat det fullständigt.Kul att se så många här ikväll. Imorgon är det dags för arbete igen, jag tycker faktiskt att man inte skulle behöva jobba precis när man varit ledig. Det skulle räcka om man åkte och fikade en stund till att börja med. Sen kunde man öka på med lunch osv.
  • janos

Äh, jag passar på att ta 400 när jag ändå är här! TAck för den!

• janos

Hemkommen från mvc. Bm konstaterade att bebisen ligger redan nu med huvudet nedåt, men är fortfarande ruckbart och kan därmed flytta på sig igen. Bm kommentar var: Du ska nog se att bebisen kommer tidigare. (man kan ju alltid hoppas).

I söndags gick vi in i v.32!

• janos

Huvva! Ikväll är det kallt. Vi gick ut på em och då var det "bara" -16 grader. Nu är det nästan -26 grader och det sjunker fortfarande.

Rattmuff på!!!

• janos

Jag gissar på att ni har det lite bättre.......och jag är inte säker på att jag vill höra hur bra det är hos dig.

anne på grönkulla skrev 2010-01-06 21:14:05 följande:

Hugaligen, det låter ruggigt kallt hemma just nu...
  • janos

Brrrrrrr! -32,4 grader. *längtar efter sommaren*

Har jag berättat att maken och sonen åker till solen en vecka? Dom ska sola och bada och ha det bra tillsammans, medans en tjock och less mamma ska ligga på soffan och längta efter dom

• janos

Ja, jag är väldigt inställd på att längtan kommer att vara stor och tystnaden här hemma kommer att vara enorm.
    Maken och sonen åker fre-fre. Mamma kommer upp lör-tis och hjälper mig med lite mat och som sällskap. Hon är toppen min mamma!!!

Gable skrev 2010-01-07 15:25:13 följande:
    Huvva va kallt! Det är nog bra för er alla 3 att de reser bort och du får lite lugn och ro. Var beredd på att du kommer att läääääängta. Det är alltid värre att vara kvar hemma och de andra är borta. KRAM på dig vännen!!! Snart är det över och din bebbe ute. Nu är det bara din och Hildes vi väntar på... Och väntar och väntar och väntar
  • janos

Förrgår: -30
    Igår: -22
    Idag: -2

Snacka om kontraster! Idag ska vi ta oss ut i pulkbacken och njuta av lite friskluft.

• janos

Vart har du sett henne? *nyfiken ju!*

mammacatta skrev 2010-01-11 13:39:36 följande:
    Märklig.Jag har sett kort på Wilma, guuuu vilken söt bäs det är!
  • janos

Hemkommen från läkaren. Är helt sjukskriven hela graviditeten ut, dvs tom 100305!

• janos

Tack för det apg! Det har verkligen varit en seg graviditet.
    anne på grönkulla skrev 2010-01-11 21:15:16 följande:

Vad skönt för dig janos, du verkar ha för segt med allt det där.Kram till er alla!
  • janos

Kan vi inte ta det samma dag istället?!? Skulle inte det vara häftigt?!?
    Fru Hilde skrev 2010-01-11 21:41:28 följande:

Kramkalas till alla!! undras just vem av oss som får barn först Janos. Jag ska ju ha 100302. Den av oss som hinner först kommer vara grymt sotis på den andre för att gå och vänta det sista är ju inte det roligaste man kan göra direkt. Eller hur? Jag är förkyld ännu en gång och är döless på rethosta och täppta bihålor.
  • janos

Min bebis kommer då INTE att ligga ute på fäjsboook, då jag fortfarande kämpar med att INTE skaffa mig ett konto där

Gable skrev 2010-01-12 17:15:45 följande:
    Ni kommer ju inte att vara de enda som går omkring och väntar... Och väntar... Och väntar... På att era bebisar ska komma ut så man får se!Fru Hilde skrev 2010-01-11 21:41:28 följande:
  • janos

Imrgon far vi till mommo och poppo och sover över. På torsdag åker jag och maken till sthlm några dagar, medans sonen blir kvar hos mommo och njuter av ff.

På återseende!

Svar på tråden Äntligen Fredag del 19