• Fru Hilde

Äntligen Fredag del 19

Jaha hon är synnerligen smart Hon vill bli doktor säger hon. hennes favoritsysselsättning är att ge sprutor, ta tempen, ge medicin, ta blodprov och lyssna på magar Det där med blodprovet lärde hon sig när hon behövde följa med mig till sjukhuset när jag skulle ta prover. De fick ju inte ut något och fick som vanligt sticka mig ganska många gånger innan det fungerade. Jag är inte nålrädd alls så det fanns inget som skrämde henne, utan för en treåring var det bara oerhört intressant. Efter det är hon doktor! Varje dag. Nu är det väl så att hon är både djurdoktor, vanlig doktor och tandläkare, för henne är alltihop samma sak.

• Fru Hilde

Vad roligt att se dig ÄPV!!! Skönt att allt går bra för er men väldigt jobbigt med problemet med dina fingrar.

Hur kommer det sig att de opererar, jag trodde att man helt enkelt var tvingad att lida fram till dess bebis vill ut?

APG när man kan egentligen inte veta något från hjärtljuden, men förr tror jag man hade olika teorier om hjärtljuden. men det är roligt att fundera på sånt där när man ännu inte vet vad som gömmer sig därinne. Det finns en hel uppsjö av olika teorier om hur man bakar olika kön, hur man vet vad som gömmer sig i magen osv. Vet att det funderades friskt från många när jag väntade tösen men alla de tecknen pekade på pojke och ut kom en tös

Janos det är säkert din tur att få njuta lite i lugn och ro med magen nu!

• Fru Hilde

Lillbebis i min mage har hög hjärtrytm men enligt ultraljudet ska den ju ha snopp och pung

• Fru Hilde

ÄPV är det en stor operation?

MC regndimma... jag kan skicka dig lite av min så kan vi dela med oss till varandra

Idag skulle vi riva lite timmervägg för att öppna upp en dörr i huset. Till vår stora förvåning och oändligt stora glädje visade det sig att exakt där vi tänkt oss dörren, där har tidigare funnits en dörr. Såå skönt att inte behöva såga upp stenhård gammal timmervägg utan bara bända upp lite spånplatta och gammal masonit.

• Fru Hilde
    Gable skrev 2009-10-27 15:05:48 följande:
    Förresten så är jag helt övertygad om att Janos får en kille Men jag har å andra sidan haft fel förut
    hmm min karl har gissat rätt alldeles för många gånger på folk... vi kanske ska fråga honom Janos? Han har å andra sidan börjat bli lite självgod av allt rättgissande så jag kanske ska låta bli att fråga... har han rätt blir han väl odräglig
  • Fru Hilde

Grattis Janos hoppas du får må bra ett tag nu.

ÄPV kul att se dig! Vad gäller sjukskrivningar så är det ju ibland nödvändiga men anledningen till att man får dem är ju aldrig speciellt kul. Själv arbetar jag ju med sk. arbetsträning för tillfället och det gör att jag ju har ett tempo som funkar riktigt bra vid graviditet. Jag tror faktiskt det är därför jag har klarat mig hyfsat hittills den här graviditeten.

MC... mokkafjong? aea?? flåt men jag hänger inte med

• Fru Hilde

hej och hallå

Nu har jag hittat hit igen. Jag rensade datorn och då försvann BT och alla uppgifter om mail och lösen m.m.

Märker att många av oss är krassliga. Beamar in lite te och honung.

Jag har börjat må illa igen och bara starkaste medicinen hjälper men den däckar man ju av så på dagarna är det deppigt. Ont i huvudet också så jag funderar på om jag håller på att upprepa samma krämpor som förra graviditeten. Hoppas inte det!

• Fru Hilde

Wow Janos är det du eller fredagsflickorna som har presterat?

Gable alltid lika trevligt att se dig!

Jag kollade lite på denna dära tråden MC men fick knappast någon rätsida på den Tycker ju TS är hyfsat suspekt, men sådana där finns ju ibland också. Läste inte hela tråden, men den första tanke som dök upp i mitt huvud var att jag ju arbetat som personlig assistent åt ett par kvinnor som faktiskt skulle kunnat skriva så där och agera... ja faktiskt liknande och som kanske inte skulle förstå sociala koder överhuvudtaget Fast trollteorin kanske är det mest rimliga i det här fallet

Mår som en blå flamingo i en dypöl idag... inget som är som det ska vara just nu.

• Fru Hilde

Hej och hallååå här händer det minnsann massor MC jag begriper inte riktigt avstängningen... har du blivit bortklippt?

ÄPV ska du vara ledig? Vill du fika?

CM jag diggar verkligen de rosa med klackar. Har alltid velat ha ett par men ärligt talat... de är väldigt Råååååsa

Näpp nu måste jag kolla in FL och undersöka eventuella lagbrott

• Fru Hilde

Ja där kan vara lite hysteriskt emellanåt. Jag använder det för att hitta idéer och få tips men diskussionstrådarna undviker jag så gott det går!

Gable vad bra att ni är tillbaka på banan igen! Verkar ha varit jobbigt.

Näpp nu ska jag surfa vidare! Ha det gott allihopa.

Svar på tråden Äntligen Fredag del 19