Inlägg från: JuliaAmalia |Visa alla inlägg
  • JuliaAmalia

Hur träffades ni?

Har sett någon liknande tråd förut, men det är alltid lika roligt att höra romantiska, fina, spännande, struliga, roliga eller oväntade historier. Så brudar, hur träffade ni era blivande män/fruar?

Själv kände jag till min m2b sen tidigare pga gemensamma bekanta, men blev blixtförälskad när jag började på samma jobb som honom för 2,5 år sedan. Vi blev kanonbra kompisar på en gång men det dröjde 1,5 år innan vi, pga olika omständigheter, kunde bli tillsammans, men det var helt klart värt väntan. Nu är vi förlovade och sambos och jag har aldrig varit mer glad för ett jobb än det.

• Svar på tråden Hur träffades ni?
  • JuliaAmalia

Men oj vad många som träffats på nätet! Har inte alls många i min bekantskapskrets som träffats så. Är nog bara en. Men vad kul att det fungerar!

Cltsp skrev 2009-10-18 13:31:09 följande:
    På ett tivoli :)
    Åh, det lät fint. Hur gick det till?
  • JuliaAmalia
    rosesarered skrev 2009-10-18 19:02:36 följande:
    Vi träffades på en nattklubb en kall januarinatt för snart sex år sedan. Det var ett underbart möte, vi hade en sån otrolig gnista och kemi mellan oss på en gång. Dendär klyschan " det kändes som att vi alltid känt varandra" Det dröjde dock ett tag innan vi sammanstrålade igen och gick på vår första dejt och sedan så blev vi "officiellt" ihop på vår femte eller sjätte dejt.
    Ja men visst är det underbart när det känns så, som att man alltid har känt varandra och att det verkligen slår gnistor. Oslagbar känsla!
  • JuliaAmalia
    CeKe skrev 2009-10-18 20:31:18 följande:
    På tredje daten tog KeCe med sig en väska med myskläder hem till mig och sen dess är det vi och han flyttade mer eller mindre in strax därefter =)
    Haha, det där känner jag igen. Jag sov inte många nätter hemma efter att jag och min pojkvän träffats och efter 3 månader kändes det bara så onödigt att alltid släpa runt på tandborste och kläder i väskan så vi flyttade ihop i hans lägenhet. Blev dock ingen lång flytt då vi bodde ca 500 m ifrån varandra innan.
  • JuliaAmalia
    BlivandeFruPettersson skrev 2009-10-20 13:53:06 följande:
    Vi träffades på jobbet för två år sen. Från början var det inte mer än att vi tyckte det var kul de dagar vi var på samma avdelning. Under våren 2008 tog hans dåvarande förhållande slut och däromkring började han flirta med mig (enligt egna uppgifter, jag är så trög på att uppfatta sånt att man måste vara övertydlig ) och sen sa det bara pang när hans ex gav honom tre dagar att flytta ut. Han undrade om han kunde få låna min soffa ett tag när han jagade lägenhet, och någonstans hade det börja röra sig i mitt huvud, så jag sa såklart ja. Spenderade några kvällar tillsammans med att flytta över saker, fika, mat och att prata den veckan, och när han flyttade in på riktigt på fredagen slutade kvällen inte med att han sov på soffan om jag säger så... . På söndag är det 1½ år sen jag tillbringade två 12-timmarspass med att vandra runt i häkteskorridorerna som en osalig ande och driva mina kollegor till vansinne med tjat. Tyckte de att jag var en slampa? Kunde jag ha förstört alla chanser som hamnat i säng med min inneboende första kvällen han bodde hos mig? ( ) Tydligen inte eftersom det på söndag även är ganska precis nio månader tills vi gifter oss.
    Vilken härlig historia! Flyttade han till en ny lägenhet någon gång eller blev han kvar hos dig?
  • JuliaAmalia
    MrsTJ skrev 2009-10-20 15:40:16 följande:
    både jag och min sambo har varit aktiva inom kommunens dansförening sen vi var 7 resp. 8 år. och har alltid kommit bra överens. ju äldre vi blev desto mer umgicks vi och våra gemensamma vänner från föreningen. När vi båda gick på högstadiet blommade vänskapen för min del ut i kärlek. det inte var första gången som jag hade ögonen på honom, utan jag har varit svag för min kärlek till och från sedan jag var 8 år. Första veckan på sommarlovet mellan klass 7 och 8 var vi hemma hos min kompis som också är hans kusin för att "passa" varandra medan våra föräldrar var ute och roade sig. När jag och kusinen umgicks innan de andra kom sa jag till henne att "blir det ingenting i dag, så skiter jag faaan i honom". så vi planerade kvällen i minsta detalj och placerade ut alla andra på de klurigaste sätt för att jag och HAN skulle sitta och sova bredvid varandra. tillslut uppfattade han signalerna och när vi lagt oss kom trevande en första kyss. då var vi 13 resp. 14 idag är vi 20 resp. 21. bor tillsammans sedan 1 år tillbaka och våra närmsta vänner är kusinen och dennes Sambo. Kan man hitta sitt livkärlek när man är 7? inget tvivel om saken :)
    Åh vad gulligt! Helt otroligt att "barndomskärleken" fortfarande håller!
  • JuliaAmalia
    Korallbruden skrev 2009-10-20 15:49:37 följande:
    På stan´s värsta ragghak !!!Hade lovat mig en riktig singelsommar... och en av sommaren första utgångskvällar skulle jag bjuda min bror på en helkväll. Från att bara ha letat på Östermalm så befann jag mig någonstans mellan Solna och Jakobsberg... Hade haft en rejäl magkatarr så jag kunde inte dricka och brosan försvann efter några blonda bombnedslag... kvar stod jag i baren med ett glas vatten då en brunhårig charmknutte dyker upp för att köpa en Cola. Med inledningsfrasen: Hej! jag är fyllechaffis till min kompis som inte varit på krogen på 5 år. Vem är du?. Vi stod och pratade halva kvällen då jag tycket att det räckte... skulle ju inte träffa någon ibörjan av sommaren... utan ville leta vidare :-.)Ville lämna den trevliga killen i baren då han säger: Jag skall träffa dig igen! Vad har du för nummer! Något förvånad haspar jag ur mig mitt nr och lämnar honom. Träffade någon annan den kvällen som började ringa men kunde inte släppa tankarna på de brunhåriga charmtrollet som inte återkom... veckan gick och på onsdagen ringer en av mina medarbetare och meddelar: Du! Det var någon inne på byrån och lämnade en flaska vin, ett packet och ett kort! Nyfiken som jag är så öppnade min medarbetare paketet. Det innehöll glasäggkoppar i båtform... Vad trodde han! Frukost första träffen... hmmm. SÅDAN är ju inte jag! Även om han köpt det svårfunna favoritvinet och hotade med champange...MR Korall erbjöd ochså en picknick i slottspark på lördagen.Jag fick det finaste picknick jag kunde tänka mig under vårat pilträd. Där infann sig också den första kyssen. Vi återkommer titt som tätt till "vårat" pilträd både för förlovningfirandet eller bara för att pussas
    Det var otippat! Och vad underbart att ha en sån fin och speciell plats som "eran". Jag och min pojkvän har också en plats som är "våran". En ångbåtsbrygga vid älven som vi "hittade" en gång när vi var ute och gick (strax innan vi blev tillsammans). Den ligger otroligt vackert men väldigt undangömd, så ingen av oss hade sett den fast den ligger väldigt nära där vi bor. Så dit är det alltid lika mysigt och speciellt att återvända.
  • JuliaAmalia

Vad mysigt att höra alla historier! Man blir ju så glad av det. Fyll gärna på ni som inte har svarat.

Svar på tråden Hur träffades ni?