Hur träffades ni?
Vet inte riktigt om jag vågar, men ändå är vår historia så vacker att jag hoppas att den kan inspirera.
Jag var gift. Sedan två och ett halvt år "lyckligt" gift (och tillsammans flera år mer än det). Så skulle jag iväg på en festival och sjunga. Såg hans bild på nätet, och hans affisch när jag kom till festivalen och tänkte "nä, så snygg får man inte vara! och dessutom professionell musiker!" Så jag bestämde mig för att inte bry mig om honom alls på festivalen.
Så möttes vi. Han kom ut ur ett rum i en korridor och våra blickar möttes. Vår blickar följde varandra genom hela korridoren där han gick förbi. Blixten slog ner i mig. Världen rämnade. Den första klara tanke jag kunde tänka efteråt var "hur kan jag berätta för min man att det är slut?"
Han kom fram till mig på dansen samma kväll och vi pratade och dansade hela kvällen... Jag kunde inte förstå varför han spenderade hela kvällen med mig, men... inte mig emot. Efter festivalen trodde jag aldrig vi skulle ses igen.
Men så började vi maila. Och så blev han bjuden till Sverige som gästlärare på en annan musikfestival och naturligtvis var jag där och hjälpte till. Och efter det började vi chatta och till slut, när vi träffades igen, small det: känslorna var ömsesidiga! Vi hade båda varit beredda att låta vänskapen vara vänskap, bara vi fick finnas i den andres liv (på grund av att vi båda var i tidigare förhållanden). Men det Sanna i vår kärlek var starkare, och det mest ärliga var att avsluta tidigare relationer och till slut var det bara vi två.
Och det blir bättre och bättre för varje dag...