• Tausen

Hur träffades ni?

Vi umgicks i samma kretsar redan i gymnasiet, men jag tyckte nog attt han var lite nördig, men söt (jag ville ju gärna vara lite hipp) och han har sagt att jag var för bra för honom...

Några år senare började vi i samma teaterförening och vi klickade direkt. Vi pratade mycket och trivdes i varandras sällskap, men det blev aldrig mer än så på flera år. Så regiserade han en pjäs som jag var med i och vi blev bättre och bättre vänner, Vi pratade ganska mycket om våra förhållanden då vi var i lite samma sits.
    Våra respektive ville satsa, gifta sig och skaffa barn..medan vi inte alls var redo för detta än.

Vi hittade anledningar att stanna kvar lite längre på kvällarna. Jag ville gärna vara snyggg när jag skulle åka dit. Vi sms:ade en hel del. Vi var båda i förhållanden och ingen av oss trodde väl att det skulle bli nåt, vi erkände inte för oss själva att det fanns något annat där. vi var vänner.

Men så på en fest så insåg vi nog båda två att den andre kände likadant. Jag insåg iaf att det inte vore snällt att fortsätta vara tillsammans med mitt ex när jag erkänt för mig själv att jag hade känslor för Thomas.
    Jag gjorde slut morgonen därpå och den jag ville ringa för tröst var Thomas. Vi pratade hela dagen och hans tjej ville prata med honom om hur det skulle lösa framtiden på kvällen(deras förhållande hade svajat rejält ett tag)men han kände attt han inte ville. eftersom han förstod att det skulle ta slut och han kändes sig så fånig som gjorde slut samma kväll som jag..men så blev det iaf. Dagen efter träffades vi för första gången helt utanför teatern och gick en promenad, fikade, pratade och tröstade varandra. Det blev en märklig vecka. Vi var båda ledsna över förhållanden som spruckit och lyckliga över att få träffas. Vi hittade anledningar till att träffas och var vakna halva nätterna för att vi inte ville skiljas. På onsdagen kysste vi varandra för första gången och blev ett par. (Vilket tydligen inte var en överraskning för någon, tom folk som trott att vi redan var ett par för flera år sedan...märkligt. Vi var sist att fatta)

Sedan blev det utflytt från exen, hittade nya lägenheter var för sig. Men vi insåg ganska fort att det var onödigt att ha två hyror när vi bara var hos mig. Så redan efter nån månad så flyttade han in och när fem månader hade gått så friade han och till sommaren så blir vi man och hustru.
    Vi var tydligen visst redo, men det var fel person innan... :)
    Varje dag förundras vi över hur stark kärleken kan vara och är lyckliga över att få dela resten av varandras liv. :D

Svar på tråden Hur träffades ni?