• vifyra

    Hjärnsläpp!Hur kan det stå?

    Tänkte beställa inbjudningskort snart MEN jag har fått hjärnsläpp hur kan de stå i inbjudningskortet.

    Vi tänka ha samma text i alla.

    Vi ska vara i en kyrka och sen ha efterfest i en lokal.
    Men jag har hjärnsläpp.

    vi tänka att alla kids får vara med i kyrkan men inte på efterfesten.
    Och efter middagen blir det betalbar,ska man skriva ut de med.Tror folk annars att dom blir bjuda hela kvällen? SVÅRT!

  • Svar på tråden Hjärnsläpp!Hur kan det stå?
  • Malin80

    Hej!

    Vi har funderat på samma frågor och löst det genom att skapa en bröllopssida här på BT samt att vår Toastmadame informerar gästerna om bar till självkostnadspris, barnfri fest, allergier mm. På inbjudningskortet hänvisar vi till bröllopssidan och uppmuntrar dem att besöka den.

    Texten tog jag från www.kortdesign.se där vi ska beställa vår serie ifrån. Vi kommer att skicka ut två olika versioner, beroende på om det är ett par eller en person som ska få inbjudan:

    Välkommen till vårt bröllop!

    Vi gifter oss i
    XXXX kyrka, XXXX
    lördagen den 10 juli kl. 15.30.

    Därefter bjuder vi till bröllopsfest
    i XXXX församlingshem.

    M & R

    Klädsel: Mörk kostym

    O.S.A senast 1 maj till
    Toastmadame XXX
    070 - XXXXXX
    XXXXX@hotmail.com

    Hoppas du fick någon hjälp på traven!

  • vifyra

    Tack =) Skönt att höra olika förslag :D

  • majsan801

    Ett alternativ som vi tänker göra är att ha ett infopapper med i inbjudan där all viktig info står. Just för att inte värdparet ska behöva rabbla allt med gästerna och ta diverse diskussioner om varför deras barn inte är bjudna till festen. Tänk på att det är viktigt att veta att barn inte är bjudna till festen innan de osa:r kan bli problem med barnvakteri mm.

  • timonb2

    jag har hjort precis som majsan.. skickade med ett infoblad där allt övrigt står... (vi har lite mycket "övrig info" då vi tar med familjen till fjällen-så viktigt vad som "ingår" och inte) Det skickas samtidigt som inbjudan (som är en "vanlig" enligt mall!!
    Lycka till

  • Vinter2009

    Kanske något som:

    Barnen är varmt välkomna till kyrkan, men kvällen vill vi fira tillsammans med våra vuxna vänner.

    Festen hålls i xxxxx där vi bjuder på middag. Alkoholhaltiga drycker finns att köpa till självkostnadspris.

  • vifyra

    Någon mer som vet tex vad det kan stå.

    välkommen välkommna?
    till vårt bröllop,till vår bröllopsdag,

    Åhh de är så svårt att skriva texten

  • Malin80

    Ni inbjuds att med Er närvaro hedra
    vigselakten mellan

    XXXX
    &
    XXXX

    i XXX kyrka
    lördagen den 10 juli 2010 kl. 15.30
    samt att därefter intaga middag på
    Restaurang Violen.

    Tjusigt va?

  • Malin80

    Krångligt det där med välkommen och välkomna, för rent grammatiskt blir det fel hur du än gör. Vanligast är väl att skriva välkommen, trots att det är till flera? Vi löser det genom att skicka ut olika, eftersom vi trycker inlagorna själva.

Svar på tråden Hjärnsläpp!Hur kan det stå?