• Holmbride

akut.. hur ska jag göra???

det är såhär att på min blivande mans gästlistesida så är 2 av 3 kompisar(de är bröder) inbjudna..
    den 3.e vägrade jag för han har varit på o taffsat på mig otaliga ggr trots nej från mig.. dock för 3år sen..

jag tror dock att min blivande väldigt gärna vill ha med honom..
    ska jag bjuda in honom i hemlighet så får min blivande en överraskning?

han har umgåtts med dessa bröder sedan de var små...

jag hatar inte killen i fråga, men jag ogillar det han gjorde och han har talat om för min blivande att han verkligen ångrar sig och vet inte varför han gjorde det, han skäms över det rejält iaf.

hur skulle ni ha gjort????
    för mig känns det som det kvittar, har lagt det bakom mig ändå.. vi umgicks rätt ofta med den här killen för 3år sen....
    men jag tror det skulle betyda rätt mycket för min blivande..

jag har ju mina närmsta inbjudna..

vi gifter oss på lördag!

• Svar på tråden akut.. hur ska jag göra???
  • Tausen

Om du känner att det egentligen kvittar så tycker jag definitivt att ni ska bjuda honom om du tror att det betyder mycket för din m2b. Däremot tycker nog inte jag att du ska göra det i hemlighet..det gör ju liksom honom mer speciell och det tycker jag nog inte attt han är värd i sammanhanget...

• Holmbride

Tausen: Nä det har du förståss rätt i.
    Men det vore roligt att se min blivandes min när han ser honom i kyrkan ...

Jag kanske kan bjuda in honom och sen berätta det för m2b ..?

• KatjaB

om det inte spelar någon roll för dig, det som hände så tycker jag att ni kan bjuda dem. Men du kanske kan kolla med din sambo trorts allt.. är han okej med att han haft en idiot till kompis som tafsat på hans tjej?

• Vinröd
    Tausen skrev 2009-10-20 10:57:21 följande:
    Om du känner att det egentligen kvittar så tycker jag definitivt att ni ska bjuda honom om du tror att det betyder mycket för din m2b. Däremot tycker nog inte jag att du ska göra det i hemlighet..det gör ju liksom honom mer speciell och det tycker jag nog inte attt han är värd i sammanhanget...
    Jag håller helt med.
    Dessutom tycker jag att det känns lite konstigt att killen som betett sig illa i hemlighet blir bjuden av tjejen av tafsat på. Kan ge lite märkliga signaler. Visst skulle det kunna vara roligt att se din blivandes ansiktsuttryck när han ser killen i kyrkan. Men å andra sidan har han säkert fullt upp att tänka på ändå, nämligen att han håller på att gifta sig med dig.
    Jag tycker att du skall prata med din kille, så ni tillsammans kan komma överens om hur ni skall göra.

Lycka till :)
  • Holmbride

han tafsade inte på mig i hemlighet. sambon såg det..
    men var för feg för att säga ifrån.. han tyckte det var ganska harmlöst..

han pratar ju ff med kompisen o de träffas ibland hos den ena av bröderna...

ska höra med honom.. vet inte hur jag ska göra.. drar mig för det.. men ja jag vet inte...
    antar att det eg inte känns helt rätt så då kanske jag inte säga nåt öht...

frågade tidigare idag om det är så att han skulle velat ha haft med någon som vi inte bjudit.. men han kunde inte komma på nån.. ;)

• Hoffsennanen Tottoplex

om du u säger att det kvittar för dig...vad är då problemet?

• 091128

Om han sagt att han inte kunde komma på någon ni bjudit som han hade velat bjuda, då verkar det som om han inte velat bjuda killen ifråga. Jag hade inte gjort det.

• mefageret

Jag undrar ocksa, varfor du skriver att du vagrat bjuda honom om det egentligen kanns som det kvittar och ar sa oerhort viktigt for honom?

Jag tycker du borde saga pa en gang att han ar bjuden till brollopet och inte gora det till nagon hemlighet. Tank om han gar runt och ar purken inombords over det sa forstor det ju en del av planeringen. Hur skulle du dessutom "hemligt bjuda" kompisen till vigseln? Ringa och saga att det var tankt att han inte skulle bli bjuden men du har angrat dig och vill surprisa honom? Naae..

• Holmbride

jag beslöt mig trots allt för att inte bjuda in honom och inte säga något till min blivande heller.

han vet att det är jag som inte vill ha honom där.
    det är ingen hemlighet precis.

men nu är det sak samma.
    min blivande valde att i sista stund (idag då) bjuda in sina 2 arbetskompisar.. :)

• flassan

Jag skulle ha bjudit in honom, ett bröllop är en dag för kärlek och även en dag för forsoning tycker jag. (tänker på alla "styvfamiljer" som måste förenas osv) och visst är det en fin gest av dig.

Svar på tråden akut.. hur ska jag göra???