Hur skall ni hålla varnadra när ni går in i kyrkan!
skall ni hålla varnadra i händerna eller ha händer lite uppåt om man säger
skall ni hålla varnadra i händerna eller ha händer lite uppåt om man säger
Tror jag förstår nu, känns lite gammalmodigt, men ganska vackert...men jag skulle nog aldrig välja att hålla så, känns lite ansträngt och tillgjort....! Men smaken är som baken =)
Vi höll varandra i händerna, precis som "vanligt" alltså. Varför krångla till det?
Det är jättefint, så gjorde man ju alltid förr. Bara det känns naturligt för er så kör på det!
Vi höll varandra med händerna uppåt.
Men eftersom vi hade allt traditionellt så kändes det inte fel och det blev ingen vaggig/gungig gång.
Min make höll sin vänstra hand med handflatan uppåt ungefär i sin midjehöjd och jag la min hand ovanpå hans. Lite gammeldags men väldigt fint tycker jag. Vi hade väldigt praktfulla kläder (frack och prinsessklänning) och det var kyrklig vigsel så vi tyckte att det passade med det högtidliga sättet att hålla i varandra istället för att slänga med armarna i en vanlig "hållahanden"-grej. Det blev bäst för oss.
Dessutom kunde min make mycket lättare hjälpa mig att hålla balansen när jag höll på att snava på min kjol ett antal gånger på vägen fram mot altaret, otroligt effektivt!
Vi höll händerna uppåt, jag la min hand i hans och hade armbågarna neråt och handen vid axeln kan man säga, både vid in och utgång, såg pampigt ut på bilderna:)
Jag tänkte att vi skulle gå in i "armkrok", brist på bättre ord, men det beror mycket på att vi ofta går så när vi är ute och går. Att hålla handen känns inte så högtidligt, och det andra sättet att hålla handen känns lite för högtidligt.
ts: med händerna uppåt, menar du i armkrok?
vi har ju 9 månader kvar tills bröllopet så har inte ens tänkt på hur vi ska hålla händerna.. flätade kanske, så brukar vi hålla.
Jag googlade lite på bilder, så här menar hon, som man alltid gjorde förr.
images.google.se/imgres%CC%88llopet%2B373.jpg&imgrefurl=picasaweb.google.com/lh/photo/dJzmOSHIxUentHmbPetPhg&usg=__2fr5O-1MYNfOrnZlEMjzWMu1rmM=&h=2304&w=3456&sz=13&hl=sv&start=62&sig2=5__TuzVejRMM9mZ4AUW5ig&tbnid=5VQr-pupIrd2oM:&tbnh=100&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dbr%25C3%25B6llop%2Binmarsch%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26start%3D60&ei=r7neSvD6JNCs4QaPt8AI
Nehej, den länkningen gick inte bra, så här då:
www.merchoklad.se/Svenska.html
picasaweb.google.com/lh/photo/dJzmOSHIxUentHmbPetPhg
Oj, menade du armkrok?
Jag som hela tiden trodde att du menade på det gamla sättet.
Vi gick som vi brukar göra när jag vinglar omkring i högklackat: Min make erbjöd mig sin stadiga arm och jag höll i den krampaktigt Det kändes naturligt för oss. Armkrok typ, men högtidligare. Kolla i mitt galleri så ser ni.
Jamen då menade vi samma sak.
Jag tycker att det ser fint och högtidligt ut.
Vi är två tjejer som gifter oss.. vet inte om det gör skillnad men vi kommer att hålla varanda i handen... precis som vi gör när vi är ute och vill va mysiga...
jahaa, då fattar jag
Vi går typ armkrok ut ur kyrkan går med farmin in
Vi kommer hålla varandra i handen, det känns mest avslappnat och naturligt. Skulle kännas stelt och obekvämt att göra på något annat sätt.