• Oms

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hej!.... Jag vet det var grymt längesen jag var här inne, tror att det var iaf minst 6 månader sen om jag ska vara ärlig... böt jobb både en o 2 gånger och kunde inte BT:a dagtid, hade fullt upp m familj barn o vänner på kvällarna och tappade lösenordet och gick med i FB (kmot min vilja då men inte nu)... ingen ursäkt utan en förklaring...

Jag är hemma och är sjuk idag och tog tag i saken och mailade BT och fick tillbaka mitt konto (tack BT) och hittade er på en gång kanske kanske kan jag finna lite kvällstid nu och börja skriva här igen...

hoppas allt är bra med er alla, har hört en del av de jag träffat i IRL och via FB såklart och jag har förstått att jag missat det mest väsentliga i tråden. kräver ingen uppdatering då mitt deltagande här är verkligen klanderbart men ville bara kika in och säga hej och hoppas att ni alla mår bra!

hänger här en stund om ngn vill säga hej, förstår om det inte känns angeläget för er då jag aldrig är här numera, helt ok! annars får ni ha det så bra allihopa!

kram på er!

• Oms

Hej på er! vad kul att ni hälsade tillbaka

Tubbies *jag envisas med att kalla dig det sen dag 1* - hur lång tid har du kvar? mår du bra?

AM - japp, jag vet, har koll på dig med där, finns ju flera som BT:ar men gör man inga statusuppdateringar går jag inte in o kikar, är inte inne tillräckligt länge för det. 3-barnsmamma - hur e det? han e ju så söt lillprinsen!

Lappis - letar ni nytt boende igen? la ni inte ned det förut eller minsn jag fel nu?

Oupsie - ja du var nog smygläsare då, känner inte igen dig men om du känner igen mig har du nog varit smygläsare under en längre tid

• Oms

AM - nu snurrar jag ihop det, jag menar FB:ar och inte BT;ar såklart... dessa förkortningar

Tubbies - ska ni flytta?? men ni som bodde så fint! större lgh eller villa?

• Oms

Tubbies - Jo man får klaga även om det finns värre saker för värre saker finns det alltid. Men det är ingen tävlign och det är DIN verklighet så om du har ont i ryggen och sover dåligt påverkar det ju faktiskt dig i ditt jobb, samliv och välbefinnande och då får man klaga! Det är skitjobbigt att ha ont i ryggen!

• Oms

Lappis - jo men det var väl det jag tänkte o ena sidan stormtrivs du och vill bo där du bor men o andra sidan har du en dröm om en juste villa söder om söder - dock inte för långt bort... svårt att kombinera, man måste helt enkelt bara välja ngt för en tid och sen se! ibland känns det värt att pendla längre sträcka bara för att få känna lite naturluft oandra gånger är en högre månadsavgift centralt värd 10ggr bara man får känna pulsen och ha nära till allt... själv bor jag jag ju bar 0,5km ifrån mitt förr boende inom tull men ååå vad jag längtar tillbaka - även om lgh och läget i sig är bra här på ön så är det INTE centralt nog för mig...

• Oms

Tubbisen - jag har haft allt det du nämnde men jag vete sjutton om inte ryggvärken var värre - har ofta ont i ryggen då jag är såväl överrörlig som otränad men det brukar var lätt åtgärdat m lite voltaren, massage o sjg. när man e gravid är det svårare, värken är annorlunda på ngt sätt.

Fast visst, foglossning e f-n inte kul det heller, sjutton vad ont det kan göra man blir ju så handikappad (och äntligen har FK fattat detta och beviljar nu sjukpenning för flera gravidåkommor! halleluja!) jag hade bara foglossningproblem i ca 2 mån o det e ju inte lång tid, en del har det hela grav och får gå m kryckor o så.

skojigt med flytt! pratar vi söder, väster, norr eller kankse åt mitt håll - öster ??

• Oms

Snaily - hmm tycker mig känna igen ditt namn men kanske inte ifrån denna tråd, snarare ngn annan tråd tror jag (fråga inte vilken) jaha, så jag finns kvar i galleriet? har inte kikat där på evigheter! böt man inte galleri eller hur var det? kan du länka? (i min inbox då inte här förstås)

• Oms

Snaily - tack för länken, ser att det är nytt album men m gamla bilder, min yngsta blir ju 2 nu så ska väl passa på o uppdatera lite - är det Telis man mailar om bilder?

• Oms

Passionsblomman - jag har varit med nästan från början. började väl med lite inhopp då o då men var då mest i vår "systertråd" som många av denna tråds ursprungliga kom ifrån. sen när jag o maken bestämde att vi snart skulle börja förska på en tvåa så hoppade jag in i denna tråd permanent och det var senhösten-06. har nu varit frånvarande mer eller mindre sen i början av detta år av olika anledningar. Ska försöka bättra mig men har svårt att få ihop nu när jag inte kan BT:a förrän efter 7 på kvällarna...

• Oms

Mugglan - vinkar tillbaka:) hoppas altl e bra er!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter