• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Aha, var det en så tråkig anledning...

• Telis

Bra att du stod på dig, muggles! Det är ju inga summor för dom som köper.

Vi tog också en liten rövare på slutet, vi frågade den budgivare som hade lagt det högsta budet om hon kunde gå upp lite till så att vi fick en siffra vi var nöjda med eller om vi skulle ha en visning till (som vi egentligen inte ville och inte trodde skulle leda till något). Det slutade med att köparen höjde sitt eget högsta bud och vi slapp visa lägenheten igen. Ibland måste man våga chansa lite.

• Telis

Asplund-fåtöljen var skitsnygg! Den andra var lite väl spejsig för mig.

Muggles, GRATTIS förresten till försäljningen! Visst, synd att ni inte fick det ni hoppades men ändå skönt att ni inte gick back och att ni nu slipper den psykiska terror det är att försöka sälja en lägenhet! Nu kan ni koncenterera er på flytten till huset istället, det är mycket roligare.

• Telis

På dom bara, muggles! Det skadar aldrig att ställa bankerna mot varandra. Vi kom ner från en ränta på 4% på handpenningslånet och 1,40% på bolånet till ett helt räntefritt handpenningslån och 1,13% på bolånet genom att prata med olika banker.

• Telis

Gomorron!

Har ni alla lika grått väder som det är här i Stockholm? Här är det så där igengrått som det bara kan bli i november tror jag.

Snaily, trist med tanten. Men det blir jättebra med IVF tror jag! Då får ni ju också veta lite mer om äggkvalitet, hur befruktning funkar för er och så. Börjar du med sprejen om tre veckor?

September, hoppas att skrapningen går bra! Jag tycker att det låter lite mindre läskigt iallafall att göra en sån än att behöva ta tabletter och sen vänta på att det ska komma ut.

Nu har väl gosnosen redan hunnit åka på semester men jag hoppas att dom får en fantastisk semester trots allt!

Tinga, lite fler varma kramar till er! Hoppas att Piff kommer på hur mycket han saknar ostbågar snart så att han slipper sonden.

Ore, lycka till nu så himla, himla mycket!! Om han/hon ska hinna födas imorgon så hinner du kanske inte in så många fler gånger här.

Igår var jag på en supertrevlig brunch ( ) och idag blir det lunch med svärfar som har längtat sig halvt ihjäl sig efter att få se min mage.

• Telis

Jo, förresten, det här har ni ju redan diskuterat men jag läste nog inte så noga då. Var har ni köpt mjuka och sköna amnings-BH:ar? Jag läcker som ett såll på nätterna och inser nu att jag måste börja sova med BH och inlägg. Det är inget behagligt att behöva vakna med ett kallt och blött nattlinne och behöva byta det varenda dag.

• Telis

Ore, tack för tipset om den där BH:n på Apoteket! Den var så billig så jag slog till och köpte en sån, det är kanske bättre att köpa amnings-BH:ar sen när man vet vilken storlek man kommer att behöva.

Hej junilejon! Det var inte igår. Jag inboxar dig den nya adressen till galleriet, sen kan du mejla mig en ny bild på Kotten på telemarkgrrl@gmail.com så lägger jag upp den.

• Telis

Blivande Fru L, åh vad vi ska hålla tummarna på onsdag! (Och på torsdag och fredag för en lyckad befruktning). Jag har mått som dom andra, känt mig öm och inte velat gå några längre sträckor. Vi har haft 3-3,5 timme hem från kliniken med bil och det har inte varit några problem alls men sen har det varit väldigt skönt att komma hem och sova ett par timmar på soffan.

• Telis

Jag känner också igen Dunderklumpen som figur men har inte alls någon känsla av att jag tittade på honom som barn?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter