• MSW

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Mugglan: Vi hade också cd med oss, fast i det förlossningsrummet vi var (sjukhuset kanske?) så fanns bara radio, så vi hade radion på i bakgrunden, men la inte märke till den förrän vi låg och återhämtade oss (och A hade åkt till neo)..

• MSW

Ja just det, Parnassia, vilket spektakel?! Undrar hur hon hade tyckt ni skulle gjort i situationen..

Bs: du får testa alla mer eller mindre kända färdknäppar nu..

• MSW

förresten BS, vad skönt att du bara gått upp 3kg denna gången, då bör du juh vara ett par kg minus bara Astrid kommer ut!

• MSW

Vi fick komma till vårdcentralen, men det blev samma doktor som jag var hos innan jul, som inte hittade något fel på mig, så hittar han nu inget fel på A kommer jag väl klassas som hypokondriker där på vårdcentralen... Fast att jag för det mesta drar mig in i det längsta att ha kontakt med sjukvården....

• MSW

Oj Am,så plötsligt! Eller det känns inte så plötsligt för dig?

• MSW

Nahe, nu får det nog bli tidig lunch här, så att A hinner sova innan vi ska till vc.. Funderar på att gå någonstans och köpa ståltråd också... Makens moster är en sådan pysslig skäl och hon hade gjort jättefina saker av ståltråd.. Så nu vill jag också testa!

• MSW

Grattis till M&M! 2år.. Stort!

Vi var inte till doktorn i onödan iaf.. Fick inte hostmedicin som vi hade tänkt dock, utan kom hem med pencillin, då A hade infektion i högra mellan örat OCH i övre luftvägarna! Och inte har det märkts på honom heller! Lite gnällig har han varit ikväll dock.. Men inget annars! Inte lätt att upptäcka om han är sjuk inte!

Ore: Hoppas att allt är så bra som det känns då! Hur gammal är lillkillen nu?

• MSW

EA: Inte hört ngt från banken, för visst var det denna veckan de skulle höra av sig...?

• MSW

PB: Grattis!! (erkänner att jag tjuvkikat lite i din/er andra tråd.. )

• MSW

...och förresten.. Godmorgon alla!

AM: tråkigt med rea"fyndet" hoppas att du hittar rätt tillfälle till den!

Här märker vi fortfarande inget av att plutt är sjuk.. Förutom att vi ska försöka komma ihåg och ge honom penicillinet två gånger om dagen!
    Idag och imorgon är sista dagarna som jag kommer vara hemma själv med plutt, innan han ska börja dagis.. (vilket inte är förrän 18:de, men nästa vecka är det fullt i skolan).. Känns ganska vemodigt faktiskt.. Även om jag tänkt vara hemma i sommar också, så känns det som att det inte blir på samma sätt när han väl har börjat på dagis!
    Jaja, nu ska jag pussa lite på honom och se om jag får svar från mina gruppmedlemmar angående vår uppgift!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter