• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Yes, let's cross our fingers ... kanske är det skalet på äggen som är för hårt så ICSI is the shit! De gjorde ICSI första gången för oss men inte därefter ... och det jag fick höra av andra kunniga är att varför gjorde de ICSI då jag fick ut 11 ägg?

• Lapinette

snaily - super gällande debiteringen och jag hoppas det kommer att funka med planeringen. Gällande ICSI eller ej så har jag också uppfattat situationen och det är därför jag inte fattar varför de gjorde ICSI för oss första gången ... allt såg ju bra ut. Nå väl, skönt att de ska göra det nästa gång.

Om du vill betala in till adoptionskö: www.adoptionscentrum.se/portal/page/portal/Adoptionscentrum/12_adoptionscentrum/2_familjeforeningen/5_bli_medlem
    Det är ju betalning per kalenderår så det är alltid smart/mer ekonomiskt att ställa sig i kön i början på året.

• Lapinette

Snaily - ett tips från min make - "they should have changed the music"! Han tror nämligen att äggen och spermierna mår bra av lite härlig musik när de ska träffas . Något han självfallet har frågat läkarna om i Uppsala.

• Lapinette

Det här hittade jag på AC's hemsida.

De fem största adoptionsländerna under 2009 var Kina (115 barn), Sydkorea (95 barn), Colombia (41 barn), Vietnam (40 barn) samt Sydafrika (38 barn). För första gången kom det under 2009 barn från Lesotho och Madagaskar. Totalt kom det 107 barn från Afrika, en ökning från 84 barn under 2008.

Väntetiderna för adoption varierar nu mellan 24 och 60 månader mellan anmälan till Adoptionscentrum och hemkomst. De länderna där det gått fortast under 2009 är bl a de nya afrikanska samarbetsländerna Lesotho och Madagaskar, medan de länder som haft längst väntetid var Vietnam och Bulgarien.

Antal nya sökande som tillkom hos Adoptionscentrum till och med december 2009 (2008 års siffra inom parentes) : 819(1.028) Av dessa var 79 (130) ensamstående.

• Lapinette

Barry White måste vara super för de små!!!

Snaily - vi hade inte heller tänkt på adoption när vi gjorde vår första IVF och ställde oss i kön när även den andra misslyckades. Jag säger som jag har sagt tidigare - ställ er i kö. Det enda som händer utmed vägen är att ni förlorar lite pengar ... men ni är jäkligt tacksamma över kötiden OM ni en dag faktiskt känner och bestämmer er för att det här med adoption är helt rätt.

• Lapinette

Att stå i kö innebär inte att ni har beslutat er för adoption. Ni behöver inte ens gå på informationsmötet hos soc. förrän ni känner att det faktiskt är dags.

• Lapinette

pb - förstår dina tankar men det är ju även många som lyckas på första försöket ... det är helt enkelt ett lotteri. Drar man högsta vinsten eller en nit?

• Lapinette

snaily - helt rätt! Det är himla skönt att ha den back-upen om det skulle skita sig. Nu är ju oddsen för att lyckas jääääkligt stora. Titta bara här i tråden. Alla utom jag har lyckats av oss "gamlingar", då menar jag vi som hängt här i mer än 3 år.

• Lapinette

EA - kräv, kräv, kräv! Tyvärr måste man göra det.

pb - äggdonation

• Lapinette

Antaglien för att det är tidskrävande och finns det bra simmare och ägg så är det oftast inte nödvändigt. För oss verkade det inga göra så stor skillnad om de gjorde ICSI eller ej.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter