• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Ikväll har vi kurs igen. Trevligt men attans vad måndagarna blir lång (inte hemma förrän 21.30). Zzzzzzzzz

• Lapinette

Och ikväll ska vi bl a disktuera varför vi vill adoptera och ofrivillig barnlöshet. Ska bli intressant och höra de andras berättelser.

• Lapinette

Olivgrön är tapeten i vårt kök som vi just nu håller på och river ned. Gillar den skarpt men det har kommit fettfläckar på tapeten så nu ska den ned.

Jag kanske skulle ta ett foto på vår klädkammare och skicka till Telis så skulle ni få ett gott skratt. Jämnföra vår mot nennelainens prydliga. Vi har kläderna i garderober och i klädkammaren står makens mountainbike, en massa färgburkar och annat som är bra när man renoverar, väskor, kartonger, krukor etc.

• Lapinette

nenne - ja, det ska bli intressant och höra. Fick i förra veckan reda på att åtminstone ett av paren inte har gjort IVF. Vet inte om det fått besked att de inte kan eller om de valde att istället gå dirket till adoption.

• Lapinette

Jag var inne i vårt kaos igår och slängde lite saker. Brukar försöka städa iordning lite då och då (läs var sjätte månad) men det blir lika snabbt igen kaos där inne. Förstår inte hur?!

• Lapinette

AM - så han har inte sitt B&B kvar längre. Det såg fint ut men vi stannade ju aldrig över natten i Santa Barbara.

nenne - låter som mig ... inte ett dugg sentimental gällande saker. Min mamma blir helt tokig när jag berättar och ändå berättar jag inte allt (t ex att alla min bucklor, pokaler och priser från tävlingstiden åkte på tippen när vi flyttade).

• Lapinette

På tal om Astrid sitter jag och googlar om det går att beställa Astrid Lindgrens böcker på franska.

• Lapinette

nenne - nej, prylar som bara ligger nerpackade i lådor och som aldrig kommer att användas är bara att hiva iväg. Plockade ut medaljerna från Riksidrottsförbundet för de har ett värde för mig och självfallet silverskedarna från Gävle ... läkerolen är dock uppäten sedan lång tid tillbaks .

Min mamma har massor med prylar på vinden som är både mina och brorsans. När hon går bort blir det att röja massor. Det står nog både dockskåp, skidor och annat trevligt där uppe. Vi, jag och brorsan, har flera gånger sagt på skämt till hennes sambo att han ska låsa in mamma och ge oss nycklarna så kan vi röja på vinden.

• Lapinette

Vilken dag är du på idag nennelainen?

• Lapinette

Det låter ungefär som min cykel månaden efter IVF. Sen har den kortast ned med ett par dagar varje månad.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter