Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Piggelin
Malte har 86 och Max börjar gå in i 122......
Piggelin
Malte har 86 och Max börjar gå in i 122......
Oupsie
Jag vill bli av med ca 20kg..... men funkar 10 så är jag glad över det också.
God fortsättning!!!!!!!!!!!!!!!!
Här är vi bra sega idag och går på halvfart MEN gårkvällen var supermysig och det gick hyfsat med barnen också.
Maten var god, drickan välkyld och sällskapet perfekt.
Tyvärr somnade inte Malte förrän nästan halv tolv, men sov sig igenom raketerna iaf, och Max somnade vid halv ett. Han var med ute och smällde raketer och tyckte att det var helt FANTASTISKT!!!
Vi kom i säng 03.30, kunde helt enkelt inte sluta prata , och sen vaknade Malte 07.30. Kände mig fortfarande full när jag tvingades upp och sen när det var blöjbyte av nr 2 höll jag på att svimma.
Men vi mådde iaf bättre än värdinnan, hennes bästa vän idag är spannen.
Nenne
Vinterland?????
Här är det kallt men tyvärr ingen snö.....
Kan ni inte skicka hit lite?
Tinga
Styrkekramar till er angående Puff!!!!!!!!
Malte stoppar fingrarna i munnen för att framhäva kräkningar. Något han började med innan mjölkallergin bröt ut och sen lugnade det sig ett tag men nu är han igång igen.
Vad har dem sagt till er angående att han själv sätter igång det hela????
Till oss sa dem att det var en fix idé, men ibland undrar man om det är något mer..... ????
PB
Maken och jag har satt ett datum till i sommar att vi måste bestämma oss för om vi ska ha ett syskon till eller inte.
Ni kanske också skulle ha ett datum???
Lappis
Trevlig resa!!!!!
Snaily
Trist att behöva lämna sina gäster.
Var du av länge eller kunde du fortsätta sen igen med firandet???
Kram till EA och Muggles!!!!!!!!!!!!
Skittant....
Parnassia
Skönt att det inte var magsjuka för E!
Hur gick det med skidorna????
Hej hopp!!!!
Tittar in lite snabbt mellan städ och fix, har ju kalas för barnen imorgon med släkten.
Och Malte fyller 2 år, liksom Mindre!!!!!!!!!! Pluttisar....
Izzie
Har du provat Zendium som tandkräm eller Xylocain (bedövning)?
Maken har problem med blåser emellanåt och använder dessa produkter med gott resultat.
MSW
Vi ska fundera på fler syskon fram tills sommaren och sen försöka bestämma oss över sommaren. Sen får det nog vara.....
Maken är förresten hos er nu ikväll.....
Barnstol
Malte älskar sin barnstol, den första, och kryper själv i och ut ur den men hjälp av en annan stol. Tänkte försöka med nästa barnstol nu efter kalaset men än har han inte velat byta....
Bestick
Kör med IKEAs plastbestick (sked och gaffel) till Malte och Max har riktiga.
Syskonavund
Max hade precis fyllt 3 år när Malte föddes och var verkligen redo för att bli storebror. Här har aldrig funnits någon avund och Max har enbart tagit han om sin lillebror. Vilket jag är evigt tacksam för...
Potträning
Max hade noll intresse i pottan fast vi hade två olika pottor (en hög och en låg) och en toalettring. Han började gå regelbundet på pottan när han var 2 1/2 år men blev inte blöjfri förrän han var 3 år och 4 månader men då blev han även torr på natten.
Malte har gått regelbundet på pottan på dagis och kissat men här hemma började det inte förrän för en månad sedan. Nu kissar han ibland på pottan och ibland inte. Men har även gjort nr 2.
Vi försöker sätta honom på pottan samtidigt som Max går på toaletten och det har funkat bra hitintills.
De brukar sitta där tillsammans och prata "skit".
God kväll alla!!!!
Malte tackar och bockar för alla grattishälsningar!!!!!!
Det blev en bra födelsedag igår men paketen var sådär.
Han var inte alls intresserad av att öppna dem men annars stojade han som vanligt.
Max fick även han paket från släkten och han var ÖVERLYCKLIG över allt han fick.
EA
Tack för länken! Gillar hus nr 2, som man bara kan flytta in i.
Hur ser din kalender ut för nästa vecka?????
Telis
Vi har haft både overall och fleece ställ till våra barn (födda dec och jan) men åkte hem i en overall.
Babysitter är kanon!!!!!
Koko
Jag brukar bara reda av med vanligt mjöl och vatten men det kanske inte funkar för dig för du var väl gluten också eller hur var det nu.
Åh, Kanarieöarna!!!!!! Mina favoriter.....
Tror jag följer med..... vart ska ni????
September
Hittar inte den barnstolen vi har till Malte. Men det är inte Antilop utan en liknande fast i antikbetsad och i serien Leksvik.
Idag började vi med en stol liknande "Agam" och "Ingolf" (barnstolar) som finns på IKEA.
En föregångare som min mamma köpt för LÄNGE SEDAN på IKEA.
Problemet jag ser just idag är att han själv går av och på stolen vilket resulterar i att han går när han tycker att han inte vill äta mer.....
Innan var han lite mer "fast". Men han kanske lär sig han med....
Hej hopp alla!
Har haft lekbesök idag både i pulkabacken (ca -10 grader) och hemma så nu är det dags att pausa lite.....
Håller på att läsa ifatt....
EA
Vad sägs om lunch på tisdag????
Har min deadline för min rapport den dagen så jag måste hålla mig hemma. Sen jobbar jag ons-tors.
PB
Grattis i efterskott!!!!!!!!!!!!
Men trist att må så en dag som den.
Känner också att mina kläder sitter sådär just nu men har sagt att måndag ska jag FÖRSÖKA göra något litet bättre iaf. Små steg är det enda som fungerar för mig.
Liten
Max har i och för sig alltid varit pappas pojke men när Malte föddes tog han hand om honom ännu mer för att Max skulle få uppmärksamhet han också. Sen var jag noga med att säga till dem som ville hälsa på Malte att de skulle busa och prata med Max FÖRST och sen med bebisen.
Koko
Teneriffa hade jag inte sagt nej till heller.....
Har bara varit i Fañabe, men hyrde faktiskt bil och körde runt och tittade en del på annat också och det var kul.
Vi var där när min pappa fyllde 60 år och det enda han önskade sig var att hyra bil på ön.
Frejis
Stor kram till dig!
Parnassia
Liza Marklund?????
Jag gillar hennes böcker iaf.
Frullan
BS
Max var väldigt omotiverad av pottan när han var 2 1/2 år och ett halvår framåt så jag struntade i att potträna honom regelbundet eftersom det inte funkade. När han var 3 år föddes Malte och sen gick det i ministeg fram tills han var helt blöjfri när han var 3 år och 4 månader. Lång process kan man tycka men allt har sin tid och det hjälper inte att stressa sina barn. Det jobbigaste jag tyckte var alla kommentarer man fick för att han var så stor och hade blöja.....
Som tur är, är det bara en fas.....
STORT GRATTIS TILL BS med familj!!!!!!!!!!!!!!!!!
Härligt!!!!!
Hoppas allt gått bra!
Dvärg
Max och Malte är varandras motsatser till ALLT utom utseendet så det kanske blir samma för Iris och Astrid!!!!!
Dessutom var allt så mycket lättare med Malte fram tills mjölkallergin kom och det underlättade också.....
Eget sovrum
Max sov i vår säng tills han var 4 månader, gick inte att få honom att sova någon annanstans. Han var 1 1/2 år när han började så smått att sova i eget rum.
Malte sov i eget rum i spjälsängen redan när han var 5-6 veckor. Det funkade inte alls att han sov inne hos oss.
Hej hej BS och grattis än en gång!!!!
Vad härligt att det gick så fort denna gång, det gjorde min andra gång också.....