• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Ja ... en fördel är ju att den då inte kommer så ofta men det innebär ju också att det blir desto färre försök.

• Lapinette

Ore - då ska du se våra tapeter! Ja, förutom fondväggen kanske men efter att ha haft gula och blåa väggar i förra lägenheten går denna i väldigt lugna toner.

nenne - vad då "inte kan själv"??!!! Det är väl inget som säger att ni inte kan lyckas på egen hand?

• Lapinette

Jag är gudmor till en Jasmin ! och en Alexander. Var och såg när båda mina gudbarn dansade i helgen ... dock inte med varandra.

• Lapinette

Morning ladies,

PB - söt son ! Satt faktiskt i förra veckan och drog historier om brorsonen som gått mycket i sömnen som ung. Han ligger nu i lumpen och har varit ute och promenerat i sömnen igen.

muggles - håller tummarna för massor av bud denna gång.

snaily - grattis till ÄL! Och jag tillhör en av de där som alltid (när jag testat) fått utslag men aldrig känt att jag haft ÄL ... mer än snigelspåren i byxorna då men de gör ju inte ont .

Ego - det blev inga IVF-historier igår på kursen då en av de kvinnliga deltagarna inte var där. Istället drog vi igenom hemutredningen. Massor med info och en trött make som förstod ca 20 % och resterande tiden satt och funderade på annat. Själv antecknade jag för glatta livet och insåg att vi får hålla tummarna att vi får en human och trevlig hemutredare för jösses vilken makt de har!

• Lapinette

Visst är det så att lantlig stil passar i en äldre villa med stor tomt som har äppelträd? Det skulle däremot kännas helfel i vår lägenhet som är senfunkis. Men tänk om vi sen köper det där lantliga huset ... passar då våra möbler in? Njaaae!

• Lapinette

Har också ont i halsen sen igår så träningsväskan fick stå kvar i hallen imorse . Skittrist då jag inte kan gå på detta underbara pass de följande tisdagarna heller. Nå väl, livet är ju inte alltid en dans på rosor. Bättre att försöka undvika en större förkylning och ta det lugnt.

Så funkar sprit? Vad tror ni om vin? Ska nämligen till Lux nyöppnade skaldjurs och fiskerestaurang B.A.R. och äta lunch idag. Jobbet bjuder !

nenne - vi har redan bytt ut nästan alla möbler sen vi flyttade in i vår lägenhet. Maken blev helt tokig när jag sa åt honom att nu när vi målar om köket så kanske inte mina gamla köksmöbler passar längre ... arrrrggghh! Jag menade då inte att vi absolut skulle köpa nytt men kanske måla/lacka om dem.

• Lapinette

.....iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii............tjooooooooooofffff... kaninen halkar in på ett bananskal. Kan det månne tillhöra märängswissen (eller hur stavas det) som mina kollegor tog till efterrätt. Säger bara rödtunga med parmesanrisotto och Chablis till lunch. Sen var jag på kändisspaning och såg vår söta lilla Cissi stå vid övergångsstället på Linnégatan. De hann dock inte parkera bilen i tid för när jag väl var ute så var Cissi borta.

Oj, hur ska jag klara av att jobba nu?!

• Lapinette

nenne - hur går det med soffan??!! Sitter här och väntar på länken ... så snacka om blind, kanske är det jag som inte ser något?!!

• Lapinette

Oj, skrämde jag iväg allihop!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter