• FruCicci

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Å vad härligt med New York Lappis.
    Jag pratade med en mamma på babygudstjänsten idag som skulle åka med. Nu var det super billigt sa hon.

Telis, jag tyckte Victor sparkade som bara den just de veckorna. Särskillt på ena sidan, så man såg fötterna buffa ut Det kommer jag särskillt ihåg. Sen hickade han med ganska mycket!

• FruCicci

Vickan:
    Ja ditt illamående hade väl folk en del välmenande kommentarer och råd om ( ), MEN det är lite skillnad kanske på det och när man ger en kommentarer på ens BARN, tycker jag i allafall. Illamående, snitt, eller så där kanske inte är samma som att bli "tillsagd" att söka hjälp för att klara av att ta hand om ett barn.... man kan nog känna sig lite usel då... eller? jag hade nog gjort det...

• FruCicci

Piggis, hur länge har man den sjukdomen? Man ser ju ofta folk som har lite eller inget hår och förknippar det med cancer och cellgifter. Kan vem som helst drabbas?

• FruCicci

PB, jag syftar inte på det du har skrivit och sagt... ta det lugnt
    Skillsmässo snacket var med glimten i ögat, men annat som har skrivits kanske man tar lite illa vid sig av...

• FruCicci

Telis, jasså är han så aktig lille Televinken Se det som ett gott tecken!
    Jag tror han kommer lugna ner sig snart, när han är mer fixerad (eller är han det nu?) och får lite mindre utrymme? Om han är ganska stor nu, så kommer det kanske inte finnas så mycket plats sen.
    Victor var ganska lugnt veckan inna BF, herregud var man minns och antecknade med första barnet!

• FruCicci

Helt rätt PB
    Och jag tror inte hon är så intresserad av det när hon kommer in igen
    Vem orkar gaffla vidare om det? äsch inte jag iaf

Hjälp vad mycket du verkar ha på jobbet Lappis!
    Tar adoptionskursen mycket tid för folk i allmänhet med en massa man måste förbereda inför varje gång, eller är det bara någon enstaka gång?

Telis, vad har du för hjärtljud?????
    Vad säger din barnmorska?

• FruCicci

Piggis, I see-. Men fy vad otäckt, förlåt om jag skriver så,men det känns som rätt ord för mig.
    Så det är inget man föds med då, utan det kommer av att man har de 3 ovannämda som tex eksem...
    usch då
    Men man kan få det även om man inte har detta, fy vad otäckt....
    Jag undrade varför du hade sjal på en del kort jag sett men vågade inte fråga, sen har jag missat ifall du skrivit här innan och berätta och ville inte fråga om liksom....
    Hoppas verkligen inte det kommer tillbaka alls!

PB, men har du allergier eller så då?

Tur att du har tjockt hår iaf Piggis, det har jag med, men tänk om man tappar allt då spelar det ingen roll. Hade du kort hår då när man såg '5 kronan'....

• FruCicci

Telis, det har jag med hört ha ha ha
    Jag har sett det irl med, lille "Kicken" Snartis son, var ju ganska vild i mgaen och han var vild när han kom ut, men det som var bra var att han höll på så mycket så han blev trött
    För sov gjorde han, det kommer jag ihåg. Min unge som var lugnet själv, han sov inte....

• FruCicci

Oj nu är klockan för mycket för mig!!!!
    Ska ju upp och amma óm sisådär 3h så det skulle vara skönt med lite sömn innan dess.

God natt alla raringar!

• FruCicci

Guten morgen and Good Morning!
    (så internationell man kan bli)

Piggelin, jag har nog varit borta då du skrev mest om detta, kan tänka mig att det var når Victor var bebis. Hur som tack för beskrivningen, det vaar intressant att läsa, verkligen, och jag hoppas att du inte får tillbaka det!
    Tror inte du hade sjalen på dig eller hade du det??? hmmmmm när jag var nere hos dig och häslade på i din fina lägenhet, då när du och jag och Mugglan sen var på Liseberg.... ååå vad mysigt det var, jag har massa kort från den gången vi sågs, bara vi 3 och små bebisarna.
    Satt och åt goda mumsiga godsaker i ert vardagsrum, längst in där i lägenheten med en lurvig matta har jag för mig... livrädd att min kräk unge skulle spy på den. Amanda var super lite och du drog runthennes korg i lägenheten MINNEN!
    Måste åka ner och hälsa på er igen...

Kängu, men det var ju toppen för dig att han vaknar så tidigt!
    Det är mysigt på morgonen

Jag ammade redan 00.05 i natt, sen fick Victor krupp och jag hann somna om innan lillan skulle ha mat igen (hon äter oftast bara 2 ggr), nu när hon har haft dirarré så behöver hon mycket vätska.
    Vi slapp iaf åka in till Atrid Lindgren i natt, alltid ngt.
    Typiskt årstid för kruppbarn.

Tänk Lappis, jag har aldrig varit i New York, jag har velat det superlänge, men det blir inte av.
    När jag bodd ei Usa så bodde ju jag i Florida, lite långt att ta sig för en weekend. Hoppas jag kan åka dit inom en snar framtid iaf!

Eksem i håprbotten, det har jag med haft. Jag har oftast problem så här års, fär att mitt hår torkar aldrig då.
    Jag har ju extremt (nu ska jag vara värst) tjockt hår! Tjockast i Sverige känns det som, och låååååångt. Jag blåser aldrig det, det tar ju 100 år och orkar inte ha manen blöt på ryggen heller, så jag sätter ganska ofta upp det blött, och då kommer det inte in luft till hårbotten....
    har kört med Clerasil schampoo, men det hjälper lite iaf, men det är ju inte så bra för håret. Min frisör försöker alltid säga till mig att jag ska ha annat schampoo, o det ena med det tredje, men jag har ju så bra hår och har haft hela mitt liv, så jag behöver inte bry mig om det.
    Kortisonschampoo finns det el vad är det man kör ner i hårbotten? Jag känner igen det där...?

Oj nu är skruttan missnöjd. 6 månader och full aktivitet och ska ha uppmärksamhet!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter