• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis - jag kan få förkylningar som bara sätter sig i näsan (hade det när jag var i Berlin). Denna gång är det i halsen istället ... föredrar näsan då de förkylningarna normalt brukar gå över efter några dagar. Usch, har sådan träningsabstinens!

• Lapinette

Usch, det är bara början av vintern och jag saknar redan sommaren!

• Lapinette

kängu - det var kanske det dem gillade! Du får fortsätta att svamla där .

• Lapinette

En pepparkaka = ett glas vin i kalorier .. hörde jag någonstans. Jag och min fd arbetskollega sa alltid så när vi gick förbi pepparkaksburken ute i köket dvs vi föredrar vin . Näh, vintern kan jag vara utan ... i allafall som den är för det mesta dvs grå, blöt och mörk.

Vi pratar om att åka och hälsa på våra kompisar i Österrike som vi inte har träffat sen deras bröllop och då stanna ytterligare några dagar och åka skidor (han är förresten en suverän skidåkare).

• Lapinette

muggles - det är inget fel på er lägenhet. Ni hade bara otur!

• Lapinette

Det är ett lotteri med det mesta här i livet barn, lägenhetsförsäljning ...

• Lapinette

Jag är ovan att ha kontakt med min pappa igen så jag har helt glömt bort det! Borde ha skickat en tub kaviar och en bit ost till honom . Annars har jag ett fint fotoalbum som jag gjort från hans besök här men det hade jag tänkt att skicka i julklapp/födelsedagspresent.

• Lapinette

Tinga - vad bra att det verkar finnas flera möjligheter på jobbet.

Ore - jag hade blivit skitledsen/förbannad om min make hade sagt upp sig utan att ha diskuterat igenom det med mig först. Vet att han hade blivit vansinnig om jag hade gjort samma sak. Inte pga ekonomin utan för att vi ska ta sådana beslut tillsammans och diskutera fram den bästa lösningen.

• Lapinette

passionsblomman ... mmmmmm... låter helt underbart!

• Lapinette

EA - en till som är supertrött och den där j...la halsen. Trodde att jag skulle gå iväg och mesa lite på en pilatesklass men jag vågar inte ens det. Usch, har sådan träningsabstinens!

Choklad och ädelost går bra, vilket som men gärna inte tillsammans!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter