• _koko_

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

hej snaily! jag kan på lördag! Måste kolla med sambon om jag kan ta bilen, det är ju min tur att köra.

• _koko_

dvs om jag har bil så hämtar jag dig. Om inte kan jag ta bussen till jakan om du kan hämta mig där? Blir det enkelt för dig? Men jag tror jag kan ta bilen.

• _koko_

Lillebror har förresten blivit bättre på att åka bil.

Han är bättre på det mesta nu, har nästan blivit en helt vanlig bebis faktiskt.
    Går inte att beskriva hur skönt det är!

• _koko_

snaily - Just det, det har jag ju läst! Jamen då är det bara att bestämma en tid så kommer jag o lillebror!

telis - inboxa adressen! tar jag bilen behövs ingen vägbeskrivning, däremot om jag åker kommunalt.

vickan - jobbigt att leva i ovisshet, men kanske skönt ändå att slippa ta stora beslut under julhelgen. Gissar jag att du menar.

• _koko_

vickan - Ta hand om dig. Kram!

snaily - Äsch, ska telis vara med och bestämma??

Nu måste jag gå och lägga mig innan jag svimmar av trötthet...

• _koko_

Precis som tinga har vi drabbats av bakslag här, härligt tajmat med förkylning o risiga magar.

Orkar därför inte skriva mer än GOD JUL alla goa trådisar!

• _koko_

Har tänkt mycket på hur jobbigt man tyckte det var att vara förkyld även när man inte hade några barn de senaste dagarna... Lillebror har ätit MINST varannan timme de senaste nätterna, känns som att jag håller på att gå in i väggen. Så nu ligger vi i källaren och ska påbörja operation somna om utan amning inatt, håll tummarna för mig!
    Fast för att somna om måste man ju ha somnat en första gång...

Vill gärna göra ett nytt försök att fika hos telis på nyårsdagen, återkommer om det!

Vinkar till BS!

• _koko_

Hör och häpna, lillebror sov 22-03-06-08.40, utan att jag behövde söva om honom en enda gång! Nästan lite antiklimax, jag som hade stålsatt mig och var redo för fight. Mat två gånger per natt (om vi nu räknar 06 som natt) behöver han nog fortfarande. nattningen både igår och idag har dock varit hemska. Ikväll fick till slut sambon gå med honom tills han somnade i famnen, innan dess skrek han fullständigt hysteriskt vad jag än gjorde. Verkade inte ha ont i magen som han hade igår utan bara omöjligt att komma till ro.

Postar och fortsätter...

• _koko_

telis - Oj, du skulle ha ringt! Vi hade både julskinka (en hel!) och riktig prinskorv över!

fruLlan - Jisses!!! Ge maken en kram från mig, han är alldeles för snäll för att förtjäna det där! Skönt att ni kan skämta om det iaf. Har tänkt ringa men haft lite för mycket med mitt eget...

BS - Ja, tänker ofta på dig och förstår ju betydligt mer hur du hade det med iris nu. Men 8 månader, nä, så länge överlever jag inte.

Slog ett paket våtservetter i huvudet på sambon idag för att jag var så arg på honom. Minns inte ens varför nu, så det var nog mest trötthet egentligen...

Flaskan går det tyvärr skitdåligt med. Han blåvägrar ersättningen och jag orkar inte pumpa, får se om jag orkar ta upp försöken snart igen.

Postar och fortsätter...

• _koko_

nenne - Håhåjaja, vad ska man säga, vilket ärkepucko till svärfar du har!! Rolig variant på hej tomtegubbar och skönt att det är gjort nu!
    Blir fortfarande alldeles lycklig när jag tänker på att ni ska få bli världens bästa föräldrar till världens finaste mini-nenne!

AM - Välkommen hem! inte alla klär i kräkgrönt men du skulle säkert göra det med den äran.

parnassia - Sambon tar lillebror ganska lite förutom när conny sover, det är svårt när man har två barn. Fast sen är jag fröken duktig som ska klara mig själv också, jäkla pucko.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter