• Oupsie

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Jag hann ju inte med allt igår och risken är väl att jag glömt det mesta...

Vickan, finns det inte något som du kan komma på att du vill göra samtidigt som du går hemma? Fast jag försår om det kan kännas lite ensamt om du inte känner så många i hålan.

Grattis i efterskott till Frejis och Mugglan! Och grattis till glad gubbe Mugglan .

Hattis, skönt att se dig. Var nästan lite orolig ett tag. Trist med minus, hoppas att det blir ett plus den här gången.

Lappis, vilken historia, med din kompis. Ganska rörigt.

Just det, Telis, vad söt Televinken är!

Vad var det mer...

• Oupsie

En fråga förresten, är det någon som har några bra tips på restauranger i London?

• Oupsie

Snaily, jobbigt, men kanske bra att meddela arbetskamraterna om vad som pågår. Hoppas att Korven gosar ordentligt med dig när du är nere. Kram.

Cicci, kul med mamma-besök .

Lappis, kul med nya öronhängen. Var det de som var glittriga?

MSW, trist att värdet gått ner. Är det sån variation som kan ske, eller måste den behandlas på något sätt?

• Oupsie

EA, ah ok, lite plast där det inte syns så mycket då .

• Oupsie

Hoppas att Televinken gått upp i vikt och att BVC-tanten blir nöjd!

• Oupsie
    viktualia skrev 2010-01-22 11:01:46 följande:
    Oupsie - jag tror att du satt fingret på varför jag nojjar så hemskt om att gå hemma: Det sociala djuret i mig oroar sig för att bli undernärd... hm... ska grubbla vidare på detHar ju i och för sig hamnat i en föräldrargrupp, men vi har ju bara setts två gånger och inte har jag fått några telefonnummer till dem heller... så.. hm... lite isolerad i hålan är jag nog...
    Jag förstår, det är till stor del den sociala biten jag saknar med att inte ha ett jobb. Jag vill ha kollegor att prata med och fika med... jag känner att jag blir helt galet pratsjuk när jag väl träffar någon men jag tror inte att alla vill lyssna på mitt allt mitt (ganska ointressanta) pladder .

Går det att dra ner på dagarna på något sätt? Jobba kortare dagar eller jobba färre dagar? För är det inte ganska fysiskt ansträngande att pendla så här i slutet av graviditeten? Fast det kanske var värre innan när du mådde så illa?
  • Oupsie

EA&MJ skrev 2010-01-22 11:06:45 följande:

Ny uppdatering: de andra har bjudit upp till vår gräns.....återstår att se om vi lägger lite lite lite till eller lägger oss....
    Spännande, ja ni får kanske fundera lite, för det kommer ju att kosta en del att renovera.

Nu måste jag gå! Trevlig fredag allihopa!
  • Oupsie

Tack Vickan, det hoppas jag med. Kram tillbaka!

• Oupsie

Jag kanske också ska göra en insats för att tråden ska komma upp i 10 000 inlägg .

Vem ska skriva nästa trådstart då? Ore?

Vickan, har du missat gallerfilten? På mig fastnade AM:s tips, fick till och med en kompis att köpa en sådan utan att ha någon som helst erfarenhet av den själv endast baserat på av det som AM skrivit .

AM, förresten, ska du sluta blogga?

Lapinette, ja, en bild på dig själv till galleriet kan du väl skicka?

Ore, vad tråkigt för din syster och hennes barn. Jag har nog inte sagt det förresten, beklagar sorgen för din gammelmormor. Skönt att ni hann åka och hälsa på henne.

• Oupsie

Snaily, låter kul att åka skidr med hunden. Skönt att han gilla människor . Inte så kul med förfryst stortå!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter