• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Passionsblomman - det säger ju en del om hur svår sådan diagnostik är... och det verkar ju som att alla inblandade tar granskningen på allvar... men visst.. verklig mardröm!

• viktualia

Vänner - bra med stöd från kollegorna... hetsande chefer är ju inte vettigt!!

Illamående - har i mitt fall kommit tillbaka lite nu när det är mörkt när jag åker buss....

...grubblar över när/om jag ska sluta äta Lergigan... nån med tips?

...och så undrar maken hur vanligt det är med presenter från nyblivna pappor till nyblivna mammor? finns det nåt bra begrepp för sådana presenter?

• viktualia

Snorkis - tackar... men min föräldrargeneration lär ha kallat det nåt annat.. hm.. jajaja.. får väl fråga pappsen helt enkelt....

nu borde jag SOVA!!!

ska på lite läbbig utflykt imorgon. "lilla" Vickan ska läxa upp folk som inte gör det som de borde.... imorgon eftermiddag... svettigt...

*vinkar till alla*

• viktualia

Nenne - snygg soffa

Ego - makens och min inredningsstil kan man fundera över.. men nordiskt blond är nog ett sätt att beskriva det. Nån gång framöver när vardagsrummet blir inredningsbart står soffor och matsalsmöbler på inköpslistan. Blir spännande att se vad det blir... men just nu känns detta färdiga stadium avlägset... ännu värre blev det när maken bokade in besök av en kompis till honom plus sambo den helgen som min brorsa kunde kommit hit och hjälpt till med fönsterbyte... Konstigt nog har maken bara långväga gäster som inte bidrar ett dugg... och jag har gäster som gärna hugger i och hjälper till med renovering... hmmmm

• viktualia

Snorkis - *fnittrar glatt* jag har hittills aldrig behövt spy i påse... mina bussincidenter har varit mindre än så och annars har jag hållt mig på dass.. men fascinerande att nån ORKAR designa sånt!!

• viktualia

mugglan - jag tog ett span på den där filmen om profylax... och tror att jag återgår att att stoppa ner huvudet i sanden.... men men.. jag lär bli uppdragen en stund när jag ska till bm på fredag...

• viktualia

Porchez - välkommen!! Men nyfikna Vickan kan ju inte låta bli att undra om du hade samma nick "förra gången" du syntes i tråden?!?

Och bor närmast mig... då blir jag ju ÄNNU mer nyfis.... jag vet att jag ställer grymma krav på en nyoutad smygis.. men kan du inte inboxa var du bor?!?

Måste beklaga skilsmässan - för oavsett anledning och oavsett hur du mår av den idag så måste det vara ett tungt nederlag....

*kram och välkommen*

• viktualia

Porchez - jag bor i en håla på K i ett län på Ö... håhåjaja... så hemlig jag är.. fniss fniss..

dags att sussa - men som sagt; känn dig välkommen!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter