Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Åh shit varför frågade jag om det där...nu blev jag ju jättehungrig!

Tusen tack! alla liknande tips mottages tacksamt och sparas in i mitt "våra husviner-dokument"

*går och tittar på film*

• passionsblomman

Oj vad med vin det blev helt plötsligt! :-d jag hinner ju inte kopiera fort nog!

Snaily, nej nej, inte brudbukettsexempel! Det här gällde vad dessa kvinnor köper hem till hemmet. Fast det är ju inte jättesvårt att räkna ut vad det blir i brudbuketten heller då föralldel. Och det blir då INTE orange Kallor.

Det är liksom som att icke-färgen vit är den ENDA vackra färgen i världen "sååå rent och snygg"

Men nu är det ju färg och mönster som bara den på tapeter och kläder och så. Det tycker jag är lite kul, även om man riskerar att bli alldeles kryllig iskallen omdetblir för många varianter i samma hem.

• passionsblomman

Gott! Då är du inte en av de där människorna...fast det hade jag ju inte trott heller.

Lapinette skrev 2009-10-27 16:58:26 följande:
    PB - man kan inte räkna ut färgen på mina väggar hemma genom att titta på min brudbukett .
  • passionsblomman

Ja GALET vad litet hål de kan klämma in sig i! Såg det alldeles nyss på Plus. Visste det ju redan, men ändå tror man knappt sina ögon. Det räckter med 5 mm så har de en ingång. GLÖM att man kan täta huset för det!

Men katter funkar!

Shit vad det rasslade i stugväggarna första årens höstar och vintrar uppe i Sthlm! Sedan blev det DÖDS-tyst, i bokstavlig mening, för ute på altanen låg inkräktarna prydligt uppradade.

• passionsblomman

Solrosor är underbara! En av mina väninnor hade bara det och kottar i sin bukett!Det låter helt knäppt, men den var väldigt fin och "hon".

• passionsblomman

Nä, allergi är ju tyvärr en käpp i hjulet om man tänkt sig ha Terminatorer med päls. Men annars är de effektiva.

De där ljud-grejorna avfärdades i Plus som nonsens, men det har jag ingen aning om fall det stämmer.

• passionsblomman
    snaily skrev 2009-10-27 19:46:50 följande:
    Vi hade nattligt musbesök i sovrummet i stugan på landet tidigare i höstas, musen var bland annat uppe på sänggaveln och klättrade, och vår odugliga valp vågade inte ens närma sig den!

Hahaha!
  • passionsblomman

Hej Fru L!

Vaddå? Hade de små liven sorterat de olika sorterna för sig? Det låter ju nästan gulligt! Som Piff och Puff typ.

(tro nu inte att jag tycker det är gulligt med möss inne)

och vad jättespännande med srayning och allt!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter