• Ore

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

oooh, en litet lullig kanin Trevligt!

Jag har varit och handlat idag (bara måste ha julskinka!) och skulle även hämta ut ett paket (julklappar till svärföräldrarna, gissar jag). Men jag hade GLÖMT den där nedrans avin hemma... Så nu tål det att tänkas på om jag orkar bylta på lillkillen alla kläder igen och ge mig ut en gång till...

• Ore

Vänner: Bula i huvudet låter inget vidare, och jag kan tänka mig att prinsen blev rädd... Men skönt att ryggen är bättre iaf!

Angående graviditet så håller jag med om att det är fantastiskt och mirakulöst att man blir gravid och får barn. Men jag tillhör nog dem som inte är så bra på att vara gravida, trots att min graviditet var plättlätt, några veckors illamående och halsbränna var enda besvären. Jobbigare var då känslan av att jag var begränsad rörelsemässigt... Begränsningen var helt klart värt det, lätt! Men där och då kunde det stundvis vara frustrerande...

Och läkningen efter min förlossning går bra Känns betydligt bättre, ömmar inte alls så mycket längre... Har fått tid för återbesök hos uroterapeut, och fick en lapp med frågor att kryssa i, om inkontinens och liknande. Insåg att jag verkar ha kommit lindrigt undsn för hittills har jag inte märkt av något åt det hållet... Så nu hoppas jag att jag ska få börja träna snart

• Ore

Snaily: Går kanske hitta youtube-klipp på bockbranden?

Oupsie: Trist med jobbet...

junilejon: Kram till er så att ni orkar stötta din kompis, det lär hon behöva...

Telis: Niferex var vad jag blev rekommenderad (fast jag körde med järnrik mat istället, t.ex. jordgubbar som det var säsong för då...)

Ego: Nackdelen med att beställa julklappar på internet i sista minuten, är att det finns INGEN tid att korrigera när man t.ex. får en pryl istället får två som man beställt... GAAAAH!!! Och den där jäkla kundservicen svarar inte, tutar bara upptaget. (Jag vill skälla på någon riktigt person, inte via mail...)

I övrigt: KÖR FÖRSIKTIGT alla som ska ut på vägarna, och ha en RIKTIGT SKÖN JUL!!!

• Ore

Hej hej!

Låter som att det varit en trevlig jul för alla i tråden

BS: Gudföräldrar brukar man ha olika till barnen, enligt min erfarenhet... Så byt på! Troll-sortimentet finns på babyproffsen i mina trakter iaf...

koko: Hoppas att natten gick bra! Varannin timme, jeez vilket tålamod du måste ha... Jag som tycker det är småjobbigt om lillkillen vaknar var fjärde timma, eftersom det tar två timmar för honom att äta, byta blöja och somna om... Fast egentligen vet jag att jag har det väääldigt bra.

Vickan: Vårt sätt att fixa avlösning åt mig är att jag får garanterat ostörd sömn mellan 21-00 på kvällen. Sedan kommer maken in med lillkillen... Har han varit hungrig så har han fått bröstmjölk på flaska (jag har haft stor nytta av mjölkuppsamlaren, och har inte behövt pumpa...) och då kan jag få ytterligare några timmar innan han vaknar. Detta har funkat bra för oss, med min morgontrötte make Någon enstaka natt har han gnällt så mycket att jag låtit maken ta honom vid 6-tiden på morgonen också, så har jag fått sova litet mer.

Sedan har vi av praktiska skäl ordnat en säng åt maken i vårt extrarum, vi tyckte det var onödigt att vi båda skulle vara vakna om lillkillen gnäller...

Hoppas skåne-träffen bli trevlig!

• Ore

Nenne: Knäpp svärfarskommentar, men som redan har sagts, så är VI i alla fall sjukt glada över Pricken!!!

PB verkar ha haft en bullerbyjul (enda som saknades var en 'kökspiga' som avlastade dig...) Hoppas att nyår blir lika trevlig, fast kanske liiitet lugnare för din del!

Frullan har haft motsatsen till bullerbyjul, läser jag. KRAM! (Fast även jag skrattar, förstår att det inte var roligt, men du berättar det så lustigt...)

Skåneträffen verkar ha varit trevlig, ska kolla in Sweets blogg och kolla på bilderna

BS: Bra att du hittade en vagga. En liten katt med tratt låter besvärligt, de är väl sällan förtjusta i sådana. Ska Elsa ha den länge?

Koko: Skönt att lillebror sov litet bättre, hoppas det fortsätter. Fast jag kan förstå att det nästan kändes snopet när du laddat mentalt för en tuff natt...
    *noterar också återigen för mig själv att jag är otroligt bortskämd, lillkillen sov drygt 6 timmar mellan amningarna i natt* Bra att bli påmind om att jag ska vara ytterst tacksam för det, så länge det varar.

Izzie: Trivs ni bra med nya köket?

Nu ska jag googla efter duschblandare och jeanskjol Ingen som råkar ha sett någon snygg jeanskjol någonstans? Den ska helst vara "A-linje"/utställd, och sluta ovanför knät...

• Ore

Lappis: Håller med om att det är spännande... Antingen så blir det en åtgärd, eller så kommer du kunna släppa funderingarna på om det varit ett tänkbart hinder... Och det låter inte som ett jättedrastiskt ingrepp heller

Parnassia: Låter jobbigt med bokföringen...

Telis: Stressa inte för mycket, vi räknar med att Televinken inte kommer än på två veckor (och det gör nog du och din make också )

Muggles: Häftigt att få nycklarna! När går flyttlasset?

AM: Hittade du några skor?

Snaily: Slit inte ut dig alltför mycket på jobbet När är det dags för sprutstart, förresten?

Koko: Härligt med ytterligare en bra natt! Det är ni väl värda!!! Hoppas det fortsätter så.

BS: Du kanske kan ha kvar tratten, så får den fungera som en slags "nattdräkt" för Elsa

• Ore

Också nyfiken på hur det gått för PB...

Telis: Hoppas televinken stannar ett tag till så att du hinner samla litet energi genom att ligga på soffan och äta praliner

Mjölk och gluten-fritt, som inte kräver så mycket förberedelser: Tofu line-glass... Annars är glutenfri kladdkaka riktigt god, bakad med mjölkfritt margarin och glutenfri bakmix av något slag. www.semper.se/templates/page.aspx

porchez: Kram till dig, förstår att det känns litet tungt.

Mugglan: Kul med present från byggfirman Angående flyttkartonger och liknande så är det ju tur att man kommer till något nytt och spännande boende, annars hade man väl aldrig velat ta tag i att packa och packa upp...

Parnassia: Trist med en sjuk liten E... Det var inte bara något tillfälligt?

koko: Hoppas att ni inte behöver vända direkt.. Går det att trötta ut Conny litet extra under dagen, kanske? Så att han somnar utan problem ikväll (Fast då kanske han istället hinner bli övertrött...?)

Har inte sett EA här inne på ett bra tag, är hon ute och far någonstans (dåligt minne). Fast jag såg henne på bild i Sweets blogg iaf Hon nämnde väl också något om en smygläsare som hon kände, vore väl trevligt om nya året börjar med minst en smygläsare som kliver ur garderoben *lockar med champagne och jordgubbar...*

Hmmm, undrar om jag idag ska lyckas med det som inte har gått på hela veckan, att flytta en sovande lillkille från min mage till vagnen... Eller om jag ska ligga kvar här ett tag till, det ÄR väldigt mysigt (fram tills armen somnar eller så )

• Ore

Helt ur det blå, kom ihåg något jag glömt att kommentera tidigare...

Vickan: När du skriver att du mår "mysko" utan Lergigan - så tyckte jag att jag kände mig också ett tag. Det tog ett par veckor innan jag identifierade mysko-känslan som någon form av halsbränna (har aldrig haft halsbränna tidigare, och tyckte väl inte att det var klassisk halsbränne-symptom, i alla fall inte till att börja med...) Något att fundera på...

• Ore

BS: Inte konstigt om du varit trött om järnvärdet har varit lågt!

Angående kläder så hade jag köpt ett "startpaket" med kläder från H&M i stl 50, det fick lillkillen aldrig på sig. Annars kunde han ha stl 50 från typ Lindex och Kappahl i några veckor, nu är han sex veckor och storlek 56 börjar bli för litet. Det går fort för dem att växa ur kläder!

Vi gick faktiskt runt på 5-6 bodies, 3 par byxor och två pyjamasar i början. Nu när han kan börja ha storlek 62 mer och mer, så ökar klädutbudet en del eftersom han fått väldigt mycket kläder i den storleken. Skönt att inte behöva tvätta varannan dag också, vilket jag var tvungen till i början...

• Ore

Attsingens vilken tråkig nyårspresent, mugglan... Förstår att du är litet låg.

Ska man se något positivt i det, så är det väl att du inte behöver fundera på champagneintagets vara eller inte vara ikväll?

Fast visst förstår jag att du hellre fått ett plus...

Angående hus så vill jag också flytta in... Blir ännu mer tydligt när det är så många andra som flyttar, känns som vi varit "på väg" alldeles för länge nu. Kanske iaf är bra motivation för att ta tag i några av mina bitar. Bestämma diskbänkar, kökskaklet, hitta nytt badrumskakel, handdukstork, sovrumsgolv och allt vad det nu är jag ska göra

Det får nog bli mitt nyårslöfte, bli bättre på att ta tag i saker direkt. Även om man inte hinner allt, så kan man börja när man får möjlighet... Litet mindre slösurfande och litet mer effektivitet, helt enkelt

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter