Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Just det, grattis på namnsdagen Malin!
Ego
Följetången besvärlig snigelkropp fortsätter...
Fortsätter blöda lite lite, på 10:e dagen nu, det kommer hålla i sig ända till tanten kommer vilket i och för sig troligen är ganska snart. Dock inte rent blod utan mer orange-rosa-ljusbrunt i färgen, och - ursäkta detaljerna - med en skum lukt. Verkar som det kommer från livmodern och känns ju lite oroväckande om det som kommer därifrån luktar illa? Mailade gyn i förrgår och fick svar igår - han trodde det kunde vara bakteriell vaginos och fixade ett recept. Skeptiska snigeln tror dock inte på det - har ju haft vaginos förut och det här är inte alls på samma sätt - men får väl prova medicinen och se vad som händer. Har i alla fall inte ont någonstans och ingen feber. Mailade tillbaka till gyn och frågade om det är vanligt att det blir en blodig flytning vid vaginos, han svarade att blodet nog mer beror på något hormonellt knas. Hå hå ja ja.
Har dessutom känt mig skengravid senaste dagarna men morgonens gravtest slog illusionerna ur skallen på mig. Troligen är det sprayen som spökar och ger extra ömma bröst med mera. (Man blir lite "uppreglerad" i början av sprayandet innan man blir nedreglerad.)
Nu önskar jag mig tant snart så kanske jag slipper den här skumma mellanblödningen snart, och kan se fram emot IVF.
Puh - känns bra att skriva av sig lite!