Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Liten, har du tänkt på den så länge och fortfarande gillar den så tycker jag absolut att du ska slå till, då kommer du ju att gilla den fortsättningsvis också och tänk om den helt plötsligt inte finns längre.

• BrudSommar2006

Lapinette, usch vilken dålig tajming nu inför helgen då, det är ju typiskt! Kanske den väntar ytterligare några dagar till efter helgen om den ändå ska trilskas?

Liten, jaså ska äpplen vara ok? Som jag förstod det så var det mycket socker till och med i morötter, och ska man hårddra det även i grönsaker som paprika och tomat. Fast någon måtta får det ju vara faktiskt.

• BrudSommar2006

Liten, maken äter allt och håller ingen speciell diet!

Några problem med blodsocker och risk för graviditetsdiabetes har jag som tur är inte utan det är bara för att slippa trycka ut ett större barn än nödvändigt vid förlossningen. Tydligen dricker de mer fostervatten när det smakar sött och gott och så går de upp mer. Några GI-tabeller tänker jag inte läsa heller.

Har du bestämt dig om ljusstaken?

• BrudSommar2006

Vickan, jag äter inte sämre än jag brukar och inga mängder med godis och skräpmat i alla fall men det är tanken på att man inte ska som gör att jag känner en ovanligt stark dragning till lösgodisdisken! Dessutom hade jag sett fram emot chokladpraliner, marsipan, mandel och russin nu inför jul om jag inte får dricka något gott.

• BrudSommar2006

Det går magsjuka på Iris dagis också så vi går bara och väntar. Fy sjutton, vad som helst men inte magsjuka.

Nenne, om de inte hört av sig nu så betyder det att det blir av imorgon väl?

Nu är jag väldigt nyfiken på hur en hoppgunga från 70-talet ser ut.

Undrar verkligen om jag får ut maken i mörkret på kvällen för att sätta upp utebelysning, jag betvivlar det, får nog vänta tills på lördag. Fast inne kanske vi kan fixa lite beroende på hur jobbig Iris varit och vilket humör vi är på efter hennes läggdags.

• BrudSommar2006

Mrs B, jo att vara envis är en sak men vi vet liksom inte vad som är rätt taktik för inget vi har provat har gått speciellt bra. Antingen sätter vi hårt mot hårt och då blir hon hysterisk och helt omöjlig att nå fram till och gråter så att hon nästan kräks och allt tar en himla tid. Eller så försöker vi vara diplomatiska och lirka fram allt och då blir Iris inte ledsen men har så mycket hyss för sig och blir så distraherad hela tiden att det tar minst lika lång tid. Om det inte är så att vi tappar tålamodet i alla fall och då är vi tillbaka på första alternativet. Det verkar inte spela någon roll hur vi gör för det tar flera timmar att få på en strumpa i alla fall typ.

• BrudSommar2006

Cicci, ja vi får väl se, det är ju inte roligt för maken att kämpa och kämpa och aldrig få något för det. Är maken hemma med barnen när du är ute och roar dig?

• BrudSommar2006

Cicci, Iris tog flaskan jättebra från att hon var nyfödd och framåt men ju äldre hon blev ju mysigare insåg hon att det var med amningen så till sist vägrade hon flaskan hon också om jag minns rätt.

Liten, fast din ljusstake är väl för levande ljus och Tingas en elljusstake? Eller såg jag fel? I så fall går de ju inte riktigt att jämföra menar jag, om de inte har samma syfte?

AM, du törs ha skålen framme alltså? Eller är den så tung att den omöjligt går att rubba för en liten en? Vi har fått ställa undan allt vi egentligen vill ha framme, både för Iris och katternas skull.

• BrudSommar2006

Mrs B, fast ignorera provade vi ju i morse men efter 45 minuter låg hon ju fortfarande på golvet på övervåningen och grät med pyamas och blöt blöja och då hade vi inte tid att vänta längre.

• BrudSommar2006

Maken önskar sig presentkort på måttsydd skjorta så det får han från mig men sedan ska det vara något från Iris också. Han behöver kalsonger och strumpor men kanske inte så kul att ge från henne. Äh, jag vet inte.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter